Onko Facebookista mitään hyötyä, pitäisikö poistaa tili? Entä muut somet? Onko täällä ihmisä jotka ei ole somessa ollenkaan enää?
Jos olette poistaneet sometilejänne, niin koetteko sen olleen hyvä asia? Tai oletteko sittenkin päätyneet takaisin someen? Mietin, että mitä hyötyä on olla somessa oikeastaan??? Vai jääkö sitten kaikesta paitsi ja on kuin ei olisi enää edes olemassa?
Kommentit (27)
Enpä tuota FB:ta juurikaan käytä muuhun kuin viestittelyyn.
Minä käyn täällä. Tämä on hyvä.
Muuten en jaa missään kuulumisiani paitsi omille kavereille viesteillä tai soitan.
En ole somessa päälisteltävänä. Ei kiinnosta. Olin aikani siellä naamakirjassa, ja se siitä.
Minusta se on hyvin pinnallinen. En vaan jaksa olla niin kiinnostunut pinnallisista tekemisistä.
Kiinnostaa mieluummin ilmiöt ja pohtiminen.
Olen tyytyväinen valintaani. Tämä sopii minulle,
Ainakin Facebook apsit kannattaa poistaa puhelimesta, kun ne urkkii jopa tetstareita ja syö akkua. Tottakai sellaiset tilit kannattaa poistaa joita ei käytä. Monella on FB muttei juuri siellä käy.
Eipä kiinnosta laittaa sata lärvikuvaa itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fb on hyödyllisin somekanava, mitä käytän. Sieltä näen tulevat tapahtumat, lähikauppojen tarjoukset, Reko-piirin tarjonnan, omien yhdistysteni kokouskutsut ym., siellä seuraan muita yhdistyksiä (luonnon- ja eläintensuojelua enimmäkseen), sieltä saan apua, neuvoja, vinkkejä melkein mihin tahansa. Sieltä löytyy tarvittaessa lumitöiden tekijä tai koiranhoitaja, sieltä näkyy etsimättä kunnan tiedotteet. Lehtien ja muiden valtamedioiden tärkeimmät uutisetkin näkyvät tarvitsematta käydä erikseen lukemassa jokaisen etusivu. Kaikki yhdestä ja samasta paikasta sen sijaan, että pitäisi googletella ja tuhlata aikaa käymällä kymmenillä eri sivustoilla.
Ja vastineeksi siitä annat facebookin käyttöön kaikki henkilötietosi.
Niin? Mitä siitä seuraa? Näen mainoksia joilla toimintaa rahoitetaan.
Vai onko kyseessä salaliitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fb on hyödyllisin somekanava, mitä käytän. Sieltä näen tulevat tapahtumat, lähikauppojen tarjoukset, Reko-piirin tarjonnan, omien yhdistysteni kokouskutsut ym., siellä seuraan muita yhdistyksiä (luonnon- ja eläintensuojelua enimmäkseen), sieltä saan apua, neuvoja, vinkkejä melkein mihin tahansa. Sieltä löytyy tarvittaessa lumitöiden tekijä tai koiranhoitaja, sieltä näkyy etsimättä kunnan tiedotteet. Lehtien ja muiden valtamedioiden tärkeimmät uutisetkin näkyvät tarvitsematta käydä erikseen lukemassa jokaisen etusivu. Kaikki yhdestä ja samasta paikasta sen sijaan, että pitäisi googletella ja tuhlata aikaa käymällä kymmenillä eri sivustoilla.
Ja vastineeksi siitä annat facebookin käyttöön kaikki henkilötietosi.
Kutsumanimeni, joo, keksityn syntymäajan ja sähköpostiosoitteeni. En muista, annanko edes katuosoitettani.
Facebookin poistamisessa harmittaa ainoastaan se, että joitakin tapahtumia/keikkoja jää välistä koska niistä mainostetaan hyvissä ajoin etukäteen vain FB:n kautta. Lehteäkään ei meille tule, niin ei sieltä pääse tsekkaamaan.
Joitakin uutisia jää myös lukematta... Sain aiemmin puhelimeenkin suoraan Googlen räätälöityjä musiikkiuutisia, mutta menin vahingossa ottamaan toiminnon pois päältä, enkä osaa laittaa takaisin.
Muuten olen huomannut positiivisen vaikutuksen mielialaan, kun FB:a ei enää käytä.