Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusministeri keskustan Antti Kaikkonen jää isyyslomalle nyt pahaan aikaan kun on Ukrainan sota ja Nato-hakemus vireillä

Vierailija
14.12.2022 |

Vuoden alusta jää isyyslomalle kahdeksi kuukaudeksi pahimpaan aikaan kun on Nato hakemuksen käsittely vireillä. Sen takia kun puoliso aloittaa tammikuun alussa työt uudessa työpaikassa ja Kaikkonen jää hoitamaan lasta, miksei voi viedä lasta päivähoitoon? Ihme sooloilua taas.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan. Perhe aina ensin, näin se pitääkin mennä.

Esimerkkinä työorientoituneille suomalaisille, että kyllä se tärkein asia hoidettavaksi löytyy aina sieltä kotoa, työt pystyy hoitamaan muutkin, mutta lapsilla on vain ne yhdet vanhemmat, joita ei mikään korvaa.

Mutta vähän naurattaa hehkutus twittterissä. Tyyppi on 2 kk pois (!) Hirveen vuolaita sanoja, miten perhe menee edelle.

Lapsi on siinä vaiheessa vasta 8 kk kun molemmat vanhemmat paahtaa töitä tukka putkella. Surullista. Miksi tuollaiset ihmiset hankkii lapsia, jotka ei halua heidän ensimmäisiin vuosiin panostaa, mikä on kehityksen kannalta todella oleellista? Eikö sen vertaa voi antaa aikaansa...

Kaikki poliitikot taitaa olla samanlaisia. Ainoastaan Saarikko tainut olla pidempään pois, olikohan?

Ja samalla hirveä hehkutus, miten lapset ja perhe on tärkeintä. Jos olisi, se näkyisi arvovalinnoissa.

Pääministeri on kans yks hyvä esimerkki.

Tämän mielipidevaikuttamisen huomaa mediassakin. Tuputetaan sellaista käsitystä, että kotihoito olisi jotenkin haitallista alle 3-vuotiaalle taaperolle. Pääargumentit: 1) no mutq naisten palkkakehitys ja 2) no mutq Ruotsissakin on isompi äitien työllisyysprosentti. Ne itse lapsia koskevat argumentit ovat sitten sellaista "jäätelö aiheuttaa hukkumiskuolemia" - tieteilyä. Näyttäkää yksikin LASTENPSYKOLOGI, joka väittää samaa.

Vierailija
62/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkonen näyttää hyvää esimerkkiä kaikille Suomen miehille. He kuvittelevat olevansa korvaamattomia töissä, edes kuukautta ei voi olla lapsen kanssa kotona, mutta kesäloman suhteen ei ole mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylitön veto Kaikkoselta, mutta sopii kyllä hallituksen imagoon ja Kepun alennustilaan.

Hallituksessa on raskaaksi hankkiutuneet lähes kaikki naisministerit, joten yksi tohvelisankari "isyyslomineen" menee jonon jatkona.

Substanssipuolella asialla ei ole niin suurta merkitystä, koska Natosta on niin suuri konsensus ja homma viedään tarvittaessa vaikka virkamiesjohdolla maaliin. On myös ihan sama onko ministerinä Lintilä tai Kaikkonen.

Hänen puolisollaan alkaa työt alkuvuodesta.

6 kk ikäistä ei voi laittaa hoitoon.

Mitä itse tekisit??

Miksi sen akan pitää mennä töihi? ei se tienaa varmaan 17.000€/kk niinku miehensä

Ei jaksa hoitaa vauvaa, kivempi huilata töissä.

Kyllä te arvoisat av-laiset olette valtavan avarasydämisiä, kun jaksatte omien murheidenne ohella murehtia myös puolustusministerin vauvan hoitamista. Eiköhän siellä ole asiat mietitty jo etukäteen, ei teidän tarvitse lasuja nyt miettiä.

Kuinka moni nainen haluaa jättää puolivuotiaan vauvan kotiin ja mennä töihin jos ei ole aivan pakko?

Mä olin kotona. En olisi lähtenyt vaikka olisi ollut mimmonen huipputyö tarjolla. Lapse ensin. Tuossa iässä vielä aivan ehdottomasti.

Jotenkin epäilen, ettei mitään huipputyötä edes tarjottu. Helppoa kehuskella, kun mitään vaihtoehtoa ei ole kotona olemiselle.

No mähän sanoinkin, ettei tarjottu. Etkö suomea osaa? Kirjoitin, että VAIKKA olisi ollut. No ei ollut, eikä tarjottu enkä olisi lähtenytkään.

Mutta ihnettelen silti Kaikkosta. Ei se ainakaan pressan pestistä haaveile.

Miksei voisi haaveillakin? Kepulla vain taitaa Olli Rehn olla se virallinen ehdokas? No vuodessa kyllä ehtii tapahtua vaikka mitä.

Vierailija
64/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan. Perhe aina ensin, näin se pitääkin mennä.

Esimerkkinä työorientoituneille suomalaisille, että kyllä se tärkein asia hoidettavaksi löytyy aina sieltä kotoa, työt pystyy hoitamaan muutkin, mutta lapsilla on vain ne yhdet vanhemmat, joita ei mikään korvaa.

Mutta vähän naurattaa hehkutus twittterissä. Tyyppi on 2 kk pois (!) Hirveen vuolaita sanoja, miten perhe menee edelle.

Lapsi on siinä vaiheessa vasta 8 kk kun molemmat vanhemmat paahtaa töitä tukka putkella. Surullista. Miksi tuollaiset ihmiset hankkii lapsia, jotka ei halua heidän ensimmäisiin vuosiin panostaa, mikä on kehityksen kannalta todella oleellista? Eikö sen vertaa voi antaa aikaansa...

Kaikki poliitikot taitaa olla samanlaisia. Ainoastaan Saarikko tainut olla pidempään pois, olikohan?

Ja samalla hirveä hehkutus, miten lapset ja perhe on tärkeintä. Jos olisi, se näkyisi arvovalinnoissa.

Pääministeri on kans yks hyvä esimerkki.

Tämän mielipidevaikuttamisen huomaa mediassakin. Tuputetaan sellaista käsitystä, että kotihoito olisi jotenkin haitallista alle 3-vuotiaalle taaperolle. Pääargumentit: 1) no mutq naisten palkkakehitys ja 2) no mutq Ruotsissakin on isompi äitien työllisyysprosentti. Ne itse lapsia koskevat argumentit ovat sitten sellaista "jäätelö aiheuttaa hukkumiskuolemia" - tieteilyä. Näyttäkää yksikin LASTENPSYKOLOGI, joka väittää samaa.

Mitä oikein valitat, juuri puolustusministeri jää kotiin vauvan kanssa. Eikö ole hienoa?

Vierailija
65/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkonen näyttää hyvää esimerkkiä kaikille Suomen miehille. He kuvittelevat olevansa korvaamattomia töissä, edes kuukautta ei voi olla lapsen kanssa kotona, mutta kesäloman suhteen ei ole mitään ongelmaa.

Eihän Suomen sotienkaan aikaan saanu lähteä rintamalta kotiin hoivaamaan pienokaisia. 

Vierailija
66/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka yrittävät varmaan 20 vuotta saada lapsia (esim. Kiuru), ja sitten kun sellaisen saavat, kiirehtivät töihin heti puolen vuoden jälkeen. Ja jos minä menisin (nais)ministeriksi hallitukseen, lähtisin kyllä siitä, että ministeriaika ei ole se hetki, jolloin hankkiudutaan raskaaksi. Vaikka edut ovatkin melkoiset.

Samat ihmetyksen aiheet täälläkin.

Vierailija
67/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni mielellään pitäisi isyysvapaata kauemminkin, työnantajat vaan suhtautuvat näihin vapaisiin todella nihkeästi, yllättäen.

Vierailija
68/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Sanna on korvaamaton.

Vierailija
69/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni mielellään pitäisi isyysvapaata kauemminkin, työnantajat vaan suhtautuvat näihin vapaisiin todella nihkeästi, yllättäen.

Miten luulet, että työnantajat suhtautuvat naisten äitiysvapaisiin? Taputtavat iloisina käsiään?

Vierailija
70/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka yrittävät varmaan 20 vuotta saada lapsia (esim. Kiuru), ja sitten kun sellaisen saavat, kiirehtivät töihin heti puolen vuoden jälkeen. Ja jos minä menisin (nais)ministeriksi hallitukseen, lähtisin kyllä siitä, että ministeriaika ei ole se hetki, jolloin hankkiudutaan raskaaksi. Vaikka edut ovatkin melkoiset.

Kuinka kauan 47-vuotiaan mielestäsi pitäisi odottaa sitä, että voi hankkia lapsia? Pitäisikö mielestäsi poliitikkojen olla vain lapsettomia?

Vierailija
71/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä aikoina voisi keskittyä työhönsä. Tai vaihtaa vaikka työtä kokonaan jos ei onnistu työtehtävien hoito.

Vierailija
72/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle syyn: On paljon ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka kokevat työnsä merkitykselliseksi ja tärkeäksi, ja tekevät sitä mielellään. Ei vain koska on pakko, tai "rahan takii". Ja kukin heistä ihan omista syistään.

Ymmärrän että sinä et ole tällainen ihminen, (eikä sinusta koskaan myöskään tule ministeriä) mutta kokeile vähän empatiaa.

Vierailija
73/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomen sotienkaan aikaan saanu lähteä rintamalta kotiin hoivaamaan pienokaisia. 

En tiennytkään, että Suomi on sodassa. Kerrotko lisää?

Vierailija
74/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomen sotienkaan aikaan saanu lähteä rintamalta kotiin hoivaamaan pienokaisia. [/quote]

Kyllä tyhmyys ja loistaa

ONKO NYT SOTA SUOMESSA

Vierailija
75/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan 47-vuotiaan mielestäsi pitäisi odottaa sitä, että voi hankkia lapsia? Pitäisikö mielestäsi poliitikkojen olla vain lapsettomia?

Alapeukkua satelee, mutta vastauksia olisi kiva saada. Saavatko vain lapsettomat olla vastuullisissa töissä?

Vierailija
76/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle syyn: On paljon ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka kokevat työnsä merkitykselliseksi ja tärkeäksi, ja tekevät sitä mielellään. Ei vain koska on pakko, tai "rahan takii". Ja kukin heistä ihan omista syistään.

Ymmärrän että sinä et ole tällainen ihminen, (eikä sinusta koskaan myöskään tule ministeriä) mutta kokeile vähän empatiaa.

Pienen vauvan hoitaminen ei siis ole tärkeää eikä merkityksellistä. Edes sen ensimmäisen vuoden ajan.

Vierailija
77/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, hyvällä palkalla pystyy hankkimaan kotiin apua ja palveluita ( siivous, ruuanlaitto, kauppakuljetukset, lastenhoito jne?).

Arki ei käy niin raskaaksi kuin meillä tavallisilla duunareilla, jotka etsimme alennuskoreista laputettuja ruokia kiljuvat lapset ostoskärryissä!

Turha meidän on täällä murehtia hyväosaisten elämän raskautta tai elämän valintoja. Pääasia on, että tekevät järkeviä ja tasapuolisia päätöksiä. Ja hyvähän se on, että Kaikkonen tutustuu nyt "lattiatasolla" lasten arkeen ja manöövereihin esim uhmaikäisen kanssa.

Vierailija
78/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei oo ollu näin lähellä sotaa huhtikuun 1945 jälkeen. Suuremmat vaaran vuodet ku 1945-1947 valvontakomission aikaan.

Vierailija
79/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen vauvan hoitaminen ei siis ole tärkeää eikä merkityksellistä. Edes sen ensimmäisen vuoden ajan.

Luonnollisesti useimmilla poliitikoilla on puoliso, joka kykenee yhtä hyvin hoitamaan lasta, kun äiti tai isä palaa töihin.

Jotkut perheet valitsevat niin, että molemmat palaavat töihin ennen kuin lapsi on vuoden. Se on heidän oma asiansa ja ovat punninneet itse omalle perheelle parhaan ratkaisun.

Vierailija
80/102 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei oo ollu näin lähellä sotaa huhtikuun 1945 jälkeen. Suuremmat vaaran vuodet ku 1945-1947 valvontakomission aikaan.

Eli Suomi ei ole sodassa. Oliko muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä