Kuka tutuistanne on lahjoittanut eniten tavaraa Suomen ukrainalaisille? Mitä?
Minulla naapurini. Tuonut maalta asti tavaraa heille keräykseen. Ostanut kaupasta uutta tavaraa lahjoituksiin. Tyhjentänyt kaappinsa kaikista ylimääräisistä vaatteista.
Onkohan saanut jonkinlaista palautetta, tai vaikka tietoa, että millaisille ihmisille lahjoitukset menneet? Tuskin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tuttava sanoi lahjoittaneensa nettokuukausipalkkansa verran Ukrainalle ja kuulemma kohdentanut sen aseiden ostoon. En tiedä miten se onnistuu.
Ei kyswsaaä siis firma vaan yksityishenkilö.
Eli about 4 te hänen tapauksessaan, kun on hyvempiosainen. Itse joitakin kymppejä, tavaroita ja hieman aikaani.
Mennee Monaco-pataljoonalle
Kotipaikkakunnallani asuvat suomenvenäläiset ovat vieneet tahallaan kaatopaikkatasoisia tekstiilijätteitä Ukrainan keräykseen.
Sale pisti parit Väinämöiset meneen, sano että näytätte sille kääpiölle kunnolla kuka käskee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olette lahjoittaneet vaikkapa Syyriaan tai Jemeniin tai Palestiinaan?
EI mitään. Näiden kansojen asukkaat eivät kärsi Suomen ikiaikaisen vihollisen Venäjän hyökkäyssodasta, sotarikoksista, kansanmurhaamisesta ja ter rori iskuista. Ukrainan kansa kärsii, ja sotii samalla meidänkin puolestamme yhteistä vihollista vastaan. Me autamme.
Niin, me kutsumme sitä hyökkäykseksi, Venäjä puolustukseksi. R aist inen suomalainen on sitä mieltä, että vain suomasilla ja vain suomalaisilla on oikeus puolustaa omaa maataan ja iloisesti unohdetaan omat sotarikokset.#kaksinaismoralismi
ps. miksi ukraina ei lopeta tätä sotaa?
Suomi ei ole tehnyt sotarikoksia
Mannerheimia ei tuomittu 1945 mistään
Neuvostoliitto ei vaatinut mitään Suomen sodan johdolta!
Presidentti Risto Ryti tuomittiin vankeuteen.
Lahjoittaisin tavaraa mutta keräystä on yks tunti viikossa, ei osu kohdalle 🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurillasi on ap ilmeisesti ollut ihan älyttömästi turhaa roinaa ja vaatetta, jos tämä on kerran niin paljon sitä pystynyt viemään. Samoin rahaa on ollut ylimääräistä, jos kerran on ostanut kaupastakin. Enpä siis tiedä onko se niin sankarillista.
Nyt en ymmärrä. Miten niin ei sankarillista, jos antanut paljon ja ajanut pitkiä matkoja? Ap
Koska ne kamat kuuluu kaatopaikalle. Suomaliset kuskaa paskaa tonne ja luulee olevansa niin sankarillisia että.
Mä olen laittanut veljeni mukana ruokaa sinne kun on kolmatta kertaa siellä vapaaehtoisena sotimassa. Kaikki muu roina on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En paljon, koska tulot ovat pienet, mutta olen lahjoittanyt Syyriaan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI mitään. Näiden kansojen asukkaat eivät kärsi Suomen ikiaikaisen vihollisen Venäjän hyökkäyssodasta, sotarikoksista, kansanmurhaamisesta ja ter rori iskuista. Ukrainan kansa kärsii, ja sotii samalla meidänkin puolestamme yhteistä vihollista vastaan. Me autamme.
Niin, me kutsumme sitä hyökkäykseksi, Venäjä puolustukseksi. R aist inen suomalainen on sitä mieltä, että vain suomasilla ja vain suomalaisilla on oikeus puolustaa omaa maataan ja iloisesti unohdetaan omat sotarikokset.#kaksinaismoralismi
ps. miksi ukraina ei lopeta tätä sotaa?
Suomi ei ole tehnyt sotarikoksia
Mannerheimia ei tuomittu 1945 mistään
Neuvostoliitto ei vaatinut mitään Suomen sodan johdolta!
Presidentti Risto Ryti tuomittiin vankeuteen.
Taannehtiva sotasyyllisyyslaki on häpeäpilkku oikeusvaltion historiassa. Rssän pistooli ohimolla se tehtiinkin.
Lahjoittaa pitää, mutta toivoisin, etteivät ihmiset pitäisi siitä turhaa numeroa. Jos hakee sosiaalista hyväksyntää lahjoituksillaan, lahjoittaa väärin perustein, vaikka toki kaikki on tarpeen. Nyt tästä on tullut kauhea kilpailu. Paremmin tienaavat mulkkaavat köyhempiään, vaikka tuskin hekään niin paljoa lahjoittaisivat, jos se olisi heidän mukavuudestaan isommin pois.
On alkanut mennä maku koko lahjoituksista. Taidan laittaa seuraavan lahjoitukseni Afrikkaan. Siellä on tämän sodan seurauksena enemmän taas nälkäänäkeviä. Ihmisiä hekin.
Luultavasti minä itse, mutta en ole varma, koska muutkaan tuttavapiirissä eivät jaa kaikkia tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Putin on sanonut, että Suomi pitää liittää venäjään! Sanoi suoraan, että Katariina Suuren rajat on saatava takaisin!
Niinistö vastaa Putinin uhoon Katariina Suuren rajoista: ”Historia ei toistu meidän kohdallamme alkuunkaan”
Me ollaan samassa veneessä Ukrainan kanssa - upotkoon venäjä Ukrainan suohon
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c53dacd6-ce6c-4648-aaca-0f5254780…
"Jos Putin tavoittelee sotilaallisin keinoin 1700-luvun keisarikuntaa, vaaravyöhykkeellä sijaitsee myös Kaakkois-Suomi."
En tiedä miten tuo taipuu muotoon, että Putin on sanonut että Suomi pitää liittää Venäjään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putin on sanonut, että Suomi pitää liittää venäjään! Sanoi suoraan, että Katariina Suuren rajat on saatava takaisin!
Niinistö vastaa Putinin uhoon Katariina Suuren rajoista: ”Historia ei toistu meidän kohdallamme alkuunkaan”
Me ollaan samassa veneessä Ukrainan kanssa - upotkoon venäjä Ukrainan suohon
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c53dacd6-ce6c-4648-aaca-0f5254780…
"Jos Putin tavoittelee sotilaallisin keinoin 1700-luvun keisarikuntaa, vaaravyöhykkeellä sijaitsee myös Kaakkois-Suomi."
En tiedä miten tuo taipuu muotoon, että Putin on sanonut että Suomi pitää liittää Venäjään?
Sitä, että Suomen valtion maa-aluetta on vaaravyöhykkeellä Venäjän anastamispyrkimysten kohteena. Eli Venäjän hyökkäyssodan, sotarikosten, kansanmurhaamisen ja ter rori iskujen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurillasi on ap ilmeisesti ollut ihan älyttömästi turhaa roinaa ja vaatetta, jos tämä on kerran niin paljon sitä pystynyt viemään. Samoin rahaa on ollut ylimääräistä, jos kerran on ostanut kaupastakin. Enpä siis tiedä onko se niin sankarillista.
Nyt en ymmärrä. Miten niin ei sankarillista, jos antanut paljon ja ajanut pitkiä matkoja? Ap
Koska ne kamat kuuluu kaatopaikalle. Suomaliset kuskaa paskaa tonne ja luulee olevansa niin sankarillisia että.
Mä olen laittanut veljeni mukana ruokaa sinne kun on kolmatta kertaa siellä vapaaehtoisena sotimassa. Kaikki muu roina on turhaa.
Jep. Nehän tarviikin niitä mummovainaan kusisia lakanoita ja hopealusikoita siellä.
Onko kenellä kokemusta, jos laittaa rahaa noihin lehdissä julkaistuilla linkeillä, niin tuleeko sieltä sitten kohta soitto, että kun olet ennekin lahjoittanut ..., niin kuin on usein tullut, vai riittäkö telemarkkinointikieltä estämään ne puhelut?
Olen antanut SPR:n katukeräyksiin muutaman kympin, mutta niitäkään ei enää näköjään enää ole.
Vähän harmittaa, kun minulla olisi ihan uusi lämmin laadukas toppatakki, joka on minulle iso, mutta en viitsinyt korona-aikana palauttaa. Meidän kaupungissa ei ole mitään lahjoitusen keräyspaikkaa enää.
Kai mä sen vien jonnekin Konttiin, mistä sitten trokarit panee nettiin myytäväksi.
Ostan kaiken itsellenikin käytettynä. En halua kuormittaa maapalloa. Jotenkin harmittaa, että ukrainalaisille pitäisi ostaa vain uutta. Enkä nyt tarkoita, että heille pitäisi mitään lumppuja tyrkyttää.