Miten vastaisitte? Anoppi kyttää missä käyn
Anoppi usein tavatessamme tuo jotenkin piikittelevään sävyyn esiin, missä hän tai joku tuttunsa on nähnyt minut. Esimerkiksi viime viikolla joku hänen kaverinsa oli nähnyt minut sairaalan parkkipaikalla (en edes tiedä mistä tunnisti, minä en tunne häntä). Ja anoppi sitten otti tämän muikeasti virnuillen puheeksi, odottaen kai että kertoisin miksi olin siellä. Minulla ei ole mitään salattavaa tai hämärää meneillään, mutta hyvästä syystä olen pitänyt anoppiin hyvin etäiset mutta kohteliaat välit. En siis kerro hänelle mitään, juttelen säästä, sillä kaikki kertomani laulettaisiin eteenpäin niille jotka vain jaksavat kuunnella. Mietin vaan kun alkaa väsyttää nuo hänen salapoliisileikkinsä, että miten saisin tehtyä selväksi ettei tuo ole mitenkään hauskaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi anoppi ei saisi kysyä, miksi miniä oli sairaalassa? Normaali kysymys perheen kesken.
"Ja anoppi sitten otti tämän muikeasti virnuillen puheeksi, odottaen kai, että kertoisin miksi olin siellä."
Niin, kysyikös se anoppi miksi miniä oli sairaalassa? Eipä tainnut kysyä, vaan virnuili juuri sellaisen juoruämmän elkein, joille ei kannata lähteä kertomaan yhtään mitään.
Virnuilu on ap:n tulkinta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi anoppi ei saisi kysyä, miksi miniä oli sairaalassa? Normaali kysymys perheen kesken.
Ei sekään kuulu hänelle, hän on vain anoppi! Asia oli APn yksityisasia, ei ole pakko tilittää anopille tai anopin kavereille.
Vastaisin anopille että sittenhän sinulle ei tarvitse kertoa enempää kun kerran tiedät jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja anoppi sitten otti tämän muikeasti virnuillen puheeksi, odottaen kai, että kertoisin miksi olin siellä."
Niin, kysyikös se anoppi miksi miniä oli sairaalassa? Eipä tainnut kysyä, vaan virnuili juuri sellaisen juoruämmän elkein, joille ei kannata lähteä kertomaan yhtään mitään.
Suora kysymys on sinun tulkintasi, joka ei pohjaa aloituksessa annettuihin tietoihin.
Kaks hullua löytäny toisensa, mykkä ja puheripuloija.
No, he takuulla vilkuilevat itse selkänsä taakse joka paikassa, ettei kai nyt Irma, Sohvi, Tuulikki tai Pertti nähnyt mitä näin, tein ja koin.
Mieheni iäkäs täti oli nähnyt minut läheisen kaupungissa kahvilan pihassa. No, kyseisenä päivänä en ollut käynyt kaupungissa. Kovaan ääneen kertoi tätä mieheni läsnäollessa, kommentoi myös mukahauskaan sävyyn että "Ei mitään hätää, "Hanna" oli yksin"
Olipa hauskaa!
Sanoisin että en aio kertoa liikkumisistani muille kuin miehelleni. Ja että kyttäily on alhaista
Minun tilanteeni oli päinvastainen. "Missä sinä olit kun ei kukaan nähnyt sinua" kerrankin kyseli, kun olin viikonloppuna eräässä tilaisuudessa. Siitä sattui olemaan kuva lehdessä, jota sitten esittelin hänelle ja ihmettelin, missä hänen tyttärensä ja toinen miniänsä olivat, kun eivät olleet näkemässä minua siinä paikassa.
Sinun sijassasi virnuilisin itse vielä muikeammin ja huokailisin jotain tyyliin " sitähän on meikäläisellä siellä monenlaisia asioita".
Anoppisi on yksinkertainen ihminen. En sietäisi kyllä yhtään tuollaista käytöstä. Hyvä tehdä selväksi heti alkuun että sinua ei kiinosta tietää kuka näki sinut ja missä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asiasta voisi varmaankin sanoa, mutta tuollaiselle se ei välttämättä mene perille. Olen itse hieman samankaltaisessa tilanteessa.
Ei voi sanoa, loukkaantuu.
Minusta on ihan perusteltua puhua tuollaisessa tilanteessa puuta heinää, mutta ellei jaksa, ei tarvitse oikeasti selittää mitään.
Mitä väliä vaikka loukkaantuu? Ei ihmisiä tarvitse loputtomiin mielistellä. Pysyt omassa kannassasi ja sillä hyvä. Tuo tulee pahentumaan ellet osaa pitää puoliasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään kuulu hänelle, hän on vain anoppi! Asia oli APn yksityisasia, ei ole pakko tilittää anopille tai anopin kavereille.
Vain anoppi. Miehen äiti on perhettä. Perhe tulee avioliitossa mukana.
Vierailija kirjoitti:
No, he takuulla vilkuilevat itse selkänsä taakse joka paikassa, ettei kai nyt Irma, Sohvi, Tuulikki tai Pertti nähnyt mitä näin, tein ja koin.
Aivan totta. Tietty ihmistyyppi on aina sitä mieltä, että heidän tekemisiään, tekemättä jättämisiään, tulemisiaan ja menemisiään ihmiset seuraavat ja keskustelevat niistä, ja varmasti ajattelevat koko ajan! Mitä ihmisetkin nyt ajattelis, jos mä sinne menisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asiasta voisi varmaankin sanoa, mutta tuollaiselle se ei välttämättä mene perille. Olen itse hieman samankaltaisessa tilanteessa.
Rajattomat sukulaiset on hankala asia, jos on pakko joskus olla tekemisissä. Kokemusta on ja jouluna tulee valitettavasti lisää. Aion itse olla vaan hiljaa varmaankin kun tulee typeriä kommentteja. Vaihdan huonetta eleettömästi ja en vastaa yksinkertaisesti mitään.
Typerää ja epäkohteliasta käytöstä.
Ainhan sitä voi jotain lyhesti vastata, että joo niinpä kävin tai muuta vastaavaa, ja vaihtaa puheenaihetta, vaikka kysyä kyselijältä jotain.
Ihmiset kertovat mielellään omasta voinnustaan, omista sairauksistaan ja vaivoistaan, lapsista, sukulaisistaan. Uteliaat ihmiset ovat erittäin puheliaita.
Kohteliaisuus kuuluu hyviin tapoihin ja normaaliin käytökseen.
Siitäkin huolimatta, ettei sitä kohteliaisuutta toiselta osapuolelta.
Nähty sairaalan pihalla? Itse kommentoisin että ei ollu klamydiaa eikä tippuria.
(Eikä muuten takuulla ole, olenpahan siellä töissä nääs)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinullako on sitten tieto ettei se ole oikea, sinä lyttääjä.
Mitäs mieltä sun miehesi on tuosta äitinsä sinua kohtaan harjoittamasta kyttäilystä?
Minä vastaisin anoppini kommentteihin joko hiljaisuudella, aloittamalla esim. puhua jostain ihan muusta asiasta tai sanomalla lyhykäisesti: niinkö? Ihanko totta? vai niin Tai niin moneen tilanteeseen sopivasti AI, MITEN NIIN?
Pojan pitäisi laittaa äitinsä kuriin. Jos ei voi sanoa äidilleen, sama homma jatkuu. Ei ole pakko ottaa puhelimeen tai someen anoppia, poikansa kanssa asioi.
Perheetön anoppi taitaa olla mahdottomuus.