Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpas äitiyspakkaus 2023 taas vaihteeksi pettymys

Vierailija
13.12.2022 |

https://www.kela.fi/aitiyspakkaus-2023

Edelleen tuotteita vähennetty ja vaikka sanotaan että laatu on muka parempaa, niin ihan samaa materiaalia, valmistajaa ja valmistusmaata näyttää niissä olevan kuin aiemmin.

Tuotteiden määrää on jälleen vähennetty ja verrattuna vuoden 2020 äitiyspakkaukseen tuotteita on jo 17 vähemmän. Jos sama meno jatkuu, niin vuoden 2030 äitiyspakkauksessa on sitten yksi tuote.

Ehkä pitäisi ottaa äitiysavustus rahana ja etsiä kirppareilta vaikka edellisten äitiyspakkausten tuotteita.

Kommentit (238)

Vierailija
41/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten jo mietin, että onpa värittömiä pakkauksia. Tässäkin on enää yksi värikkäämpi body, kaikki muut on haaleita värejä.

Nykyäiti kammoksuu värejä, siinä syy.

Vierailija
42/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pakkauksesta vähenee tavaraa kun hinnat kallistuu. Sen rahasumman on tarkoitus about olla sama kuin ton pakkauksen tavaroiden arvo. Pakkauksen tavarat kuitenkin ylittävät summan reippaasti. Sä voit hankkia kirpparilta vauvallesi tavaraa, suurin osa ei halua näin tehdä. Kaksi lasta olen saanut ja molemmille otin pakkauksen. Ihan loistavia olivat molemmat eikä tarvinnut viettää aikaa kaupoissa pyörien ja vaatteita etsien viimeisillään raskaana.

Kyse on siitä, että aiempina vuosina pakkaukset on olleet vielä ihan ok ja hyviä, mutta tuo uusimpana esitelty pakkaus on pettymys. Kukaan ei siis ole nyt moittinut aiempia pakkauksia.

Ennen pakkaukset olikin loistavia. Nyt ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan tyytyväinen vuoden 2020 äitiyspakkaukseen.

Tämänvuotinenkin oli vielä ihan ok, mutta tuo 2023 äitiyspakkaus ei ole ok.

Mikä siinä muka nyt on niin erilaista tän vuoden pakkaukseen verrattuna?

Vierailija
44/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ja parempia tuotteita sekä kivemmat kuosit.

Vierailija
45/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit on näköjään nyt jätetty pois pakkauksesta. Mun mielestä ne oli ihan hyvä muistutus, että ehkäisystä huolehtiminen täytyy taas aloittaa. Ja tietty hyvä, että kotona oli sitten tuo yksi paketti kondomeja valmiina, kun ei niitä välttämättä olisi muistanut siinä vauvakuplassa ostaa.

Vierailija
46/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitkä? Tuskin olet päässyt paremmuutta testaamaan. Kuoseista pidetään äänestyksiä, nuo saivat eniten ääniä, joten kumma ettei ne sit kelpaa.

Vuoden 2023 pakkauksen haalariin valikoitui yleisöäänestyksessä tummansininen Muumi-kuosi, joka sai 57 prosenttia äänistä. Peitteeksi muuntuvan makuupussin kuosista yleisö äänesti harmaan poikuekuvioinnin. Se sai 39 prosenttia äänistä.

Minusta tio on oikeinkin hyvän näköinen pakkaus.

Vierailija
47/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomit on näköjään nyt jätetty pois pakkauksesta. Mun mielestä ne oli ihan hyvä muistutus, että ehkäisystä huolehtiminen täytyy taas aloittaa. Ja tietty hyvä, että kotona oli sitten tuo yksi paketti kondomeja valmiina, kun ei niitä välttämättä olisi muistanut siinä vauvakuplassa ostaa.

Pakkauksesta kuitenkin jäi joitain tuotteita pois siksi, että niistä ei saatu lainkaan tarjouksia, tällaisia olivat muun muassa kondomit, kuolalappu ja pehmolelu.

Vierailija
48/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten jo mietin, että onpa värittömiä pakkauksia. Tässäkin on enää yksi värikkäämpi body, kaikki muut on haaleita värejä.

Itse odotan vauvaa ja katsoin että pakkaus on kerrankin sellainen, jonka voisin hyvinkin ottaa mikäli vauva onkin tyttö. 🙂 Kivoja hempeitä värejä, eikä aina kirkkaita perusvärejä joita tuli esikoisella(poika) pidettyä. Mutta makuasioitahan nämä ovat. 🙂

Vierailija
49/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pakkauksesta vähenee tavaraa kun hinnat kallistuu. Sen rahasumman on tarkoitus about olla sama kuin ton pakkauksen tavaroiden arvo. Pakkauksen tavarat kuitenkin ylittävät summan reippaasti. Sä voit hankkia kirpparilta vauvallesi tavaraa, suurin osa ei halua näin tehdä. Kaksi lasta olen saanut ja molemmille otin pakkauksen. Ihan loistavia olivat molemmat eikä tarvinnut viettää aikaa kaupoissa pyörien ja vaatteita etsien viimeisillään raskaana.

Kyse on siitä, että aiempina vuosina pakkaukset on olleet vielä ihan ok ja hyviä, mutta tuo uusimpana esitelty pakkaus on pettymys. Kukaan ei siis ole nyt moittinut aiempia pakkauksia.

Vuosi sitten samaa sanottiin tän vuoden pakkauksesta. Ihan kuten viimeiset viisi vuotta. Etsipäs av-mammojen keskusteluja täältä, saatat yllättyä.

Vierailija
50/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo enemmän tuotteita on vain huomio, jonka olet lukenut? Mitäs tuotteita jäit kaipaamaan ja miksi?

Vierailija
51/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitkä? Tuskin olet päässyt paremmuutta testaamaan. Kuoseista pidetään äänestyksiä, nuo saivat eniten ääniä, joten kumma ettei ne sit kelpaa.

Vuoden 2023 pakkauksen haalariin valikoitui yleisöäänestyksessä tummansininen Muumi-kuosi, joka sai 57 prosenttia äänistä. Peitteeksi muuntuvan makuupussin kuosista yleisö äänesti harmaan poikuekuvioinnin. Se sai 39 prosenttia äänistä.

Vertailepa vaikka ihan itse niitä 17 puuttuvaa tuotetta. Se on jo aika paljon.

Vaikka toki varmaan silloinkin jotkut hokee onpa ihana pakkaus, kun tuotteissa on jäljellä ripulikuosinen halpamaassa valmistettu body ja yhdet valkoiset sukat.

Vierailija
52/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne 2022 kuosit ei kyllä mun silmää hivelleet. Se yksi body toi mieleen solumöykyt, toinen vaginan ja kolmas suolikaismadon ja haalari oli liian tumma. Mutta joo, kukin tietysti pukee vauvansa miten haluaa.

Vierailija
53/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ruma ja ankean värinen pakkaus. Värinä ruskeaa ja valkoista.

Hyh.

Pitääkin heti hakea pakkausta niin saa vielä tämän vuoden pakkauksen.

Ei ole mikään pakko ottaa vastaan. Kehtaatte ulista ilmaisesta äitiyspakkauksesta. Rahanakin sen saa joten suut suppuun.

Vierailija
54/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo enemmän tuotteita on vain huomio, jonka olet lukenut? Mitäs tuotteita jäit kaipaamaan ja miksi?

Minä ainakin kaipaan kuolalappuja, välihaalaria ja lisäbodyja ja lisähousuja.

Vierailija
55/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailepa vaikka ihan itse niitä 17 puuttuvaa tuotetta. Se on jo aika paljon.

Vaikka toki varmaan silloinkin jotkut hokee onpa ihana pakkaus, kun tuotteissa on jäljellä ripulikuosinen halpamaassa valmistettu body ja yhdet valkoiset sukat.

Tänä vuonna oli 43 tuotetta, ensi vuonna 38. Että mitkä 17? Kortsujako jäit kaipaamaan? Ne sukat on vuosia olleet samanlaiset.

Arvasin että et edes tiedä millainen pakkaus on tulossa, lämpimiksesi vaan auot päätäsi.

Vierailija
56/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on erikoinen vauva ja vauva-arki ollut jos pakkauksen tarvikkeilla pärjää ja muua ei tarvi. Meidän vauvoille on äippäpakkauksen vaatteet olleet isoja alkuun eikä niillä määrillä olisi mitenkään pärjännyt.  Hankinnat aloitin jo heti plussattuana sillä tiesin ettei viimesillään kukaan jaksakaan mitään tehdä. Tosin viimesillään tein nettiostoksia jotka mies haki postista. 

Vierailija
57/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyspakkauksia on haukuttu joka ikinen vuosi. Juuri tuolla samalla teemalla, että ennen oli kaikki paremmin. 

Vierailija
58/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kaipaan kuolalappuja, välihaalaria ja lisäbodyja ja lisähousuja.

Välihaalaria? Ihan sama haalari siellä on kuin ennenkin. Kuolalaput ihan kivoja tietysti, mutta en niitä kyllä kaipailisi, ne ehtii hankkia itsekin sit kun niitä tarvii. mun mielstä bodyt jatkopaloilla on järkiratkaisu.

Vierailija
59/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on erikoinen vauva ja vauva-arki ollut jos pakkauksen tarvikkeilla pärjää ja muua ei tarvi. Meidän vauvoille on äippäpakkauksen vaatteet olleet isoja alkuun eikä niillä määrillä olisi mitenkään pärjännyt.  Hankinnat aloitin jo heti plussattuana sillä tiesin ettei viimesillään kukaan jaksakaan mitään tehdä. Tosin viimesillään tein nettiostoksia jotka mies haki postista. 

Teillähän se erikoinen vauva on ollut, jos 90% sopivat tuotteet ei teille ole sopineet. Sä puhut nyt shoppailuaddiktiosta, et normaalista vauvan tarvikkeiden tarpeista. Pakkauksella pääsee tosi pitkälle jos ei halua hankkia liikaa tavaraa.

Vierailija
60/238 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiaa josta suomalainen ei valittaisi ja marisisi. Ilmaiseksi saa ja silti kaikki huonosti. Ottakaa rahana tuo avustus jos noin jurppii. Tai maksakaa kaikki itse niin saatte haluamaanne ja tarpeeksi Ison kasan.