Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten huumekuolemat ovat nousussa.....

Vierailija
13.12.2022 |

.... ja vieläkin mietitään pitäisikö huumeet laillistaa. Ei se laillistaminen vähennä käyttöä eikä vähennä ongelmia.

Kommentit (346)

Vierailija
301/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gannabis on portti vahvoihin aineisiin ja vahvat aineet ovat osa luonnollista karsintaa. Lapset voidaan kasvattaa myös raittiiksi ja parhaiten se onnistuu olemalla raitis itsekin. Gannabista kehuvat ovat itse yleensä diilereitä ja huumeiden orjia, siis paholaisen riivaamia. Kun gannabista on tarpeeksi käyttänyt, edessä on hallusinaatiot ja pahimmillaan voi vaikka hypätä ikkunasta, kun luulee osaavansa lentää. Näitä tapauksia on paljon.

Höpön höpön ja lopeta jo sen porttivaleen kanssa. Dea myönsi sen keksityksi. Loputkin niin diibadaabaa että noloa luettavaksi. Alkoholi on paljon koukuttavampaa ja haitallisempaa mutta sitä myydään laillisesti. Pelkkää kaksinaismoraalia pitää kannabista laittomana. Huumekuolemat 280, alkoholin 1700 ja kannabiksen nolla. Saksa ja tsekki laillistavat kannabiksen viihdekäytön 2024.

Vierailija
302/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttakaa kannabista, hyvät ystävät. Se tekee todella hyvää mielelle, voin kertoa.

Jep, nuorten huumekuolemista kyse ja idiootti ehdottaa kannabista. 

Onko joku kuollut kannabikseen vai? Hyvin turvallinen, suositeltava yrtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun narkkarit tekevät itsestään selvää, niin narkkareista päästään eroon. Mihin niitä tarvittaisikaan?

Tämä on se, mitä suurin osa varmaan ajattelee, mutta ei ilkeä sanoa ääneen! Kieltämättä itsekin ajattelen niin, ettäsuurimnaksi osaksi se on oma valinta, joka aiheuttaa KOHTUUTONTA kärsimystä muille ja tulee KOHTUUTTOMAN kalliiksi yhteiskunnalle. Lisäksi toipuminen kunnon veronmaksajaksi on niin epätodennäköistä niin monen kohdalla, että ehkä se luonnollinen poistuma olisi parempi..............

Ei, tuo ei ole se, mitä suurin osa ajattelee, muttei ilkeä sanoa. Ihan hirveää, että sinä ajattelet noin, ja että noin ajattelevia löytyy muutama muukin. Miten kehtaatte toivoa toisten kuolemaa? En pystyisi nukkumaan öitäni, jos ajattelisin noin - paitsi ehkä jos huijaisin itseäni kuvittelemalla että kaikki muutkin oikeasti on näin julmia.

Mielenkiintoista tällaiset toivottelut nimenomaan huumeiden käyttäjille. Harvemmin tuollaisia kuulee edes pahimmille linnakundeille toivoteltavan, mutta huumeiden käyttäjille todella usein.

Huumeiden käyttö on erittäin itsetuhoista.

Kannabiksella on vaikea itseään tuhota, vaikka käyttäisi lääkekäyttäjien määriä vuosikausien ajan, eli useita grammoja päivässä. Paras huume itsetuhontaan on tuttu ja turvallinen alkoholi. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

Anteeks, mun on pakko kumota tämä nyt omalla kokemuksellani. Mä olen päivittäin käyttänyt kannabista vuodesta 2015 ja hyvin pystyisin olemaan ilmankin. Mutta kun ei tarvitse. Pitkällä käytöllä olen huomannut haittavaikutuksia myöskin tuossa rakastamassani yrtissä. Katoon pitkiks ajoiks omiin maailmoihin, verbaalinen sanavarasto on kadonnut olemattomiin ja lähimuisti on saanut ison kolauksen, et jouduin opettelemaan asioita uudestaan, muunmuassa päässä ei pysynyt enää työhön liittyvät asiat, jotka olin opetellut jo paljon ennen tuota käytön aloittamista. Moni sanoo tuon kasvin lisäävän ahdistuneisuutta tai jopa kasvattaa skitsofrenian riskiä, mutta itselläni ainoa ahdistus mikä tuohon liittyy, on tuo laittomuus. Muutenhan tuo ei vaikuta omaan psyykkeeseen mitenkään. Enemmän olen huolissani tuosta lähimuistin menetyksestä ja työmuistista. Tän halusin vaan rehellisenä tulla kertomaan. Ehkä tämäkin on lajikekohtaista, että mitä polttelee ja miten paljon. Itselläni kuitenkin menee tuota iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

Itse olen käyttänyt kannabista yli 30 vuotta, enkä ole kokenut kertomiasi haittoja.

Vierailija
304/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttakaa kannabista, hyvät ystävät. Se tekee todella hyvää mielelle, voin kertoa.

Ei tee aina kaikille. Vaikkakin sitä käytetään MS-taudin hoidossa, joillekin nuo pienetkin haitat voivat olla suuria.

- Kannabis voi aiheuttaa osalle käyttäjistä lähimuistin menetystä.

Vain päihtymyksen aikana. Vähän samalla tavalla kuin alkoholi heikentää kävelykykyä.

Vierailija
305/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista eli rappeutumista. Humalahakuinen juominen (binge drinking) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi, ja runsaasti alkoholia käyttävä nuori voi jäädä pysyvästi vähäjärkiseksi.

.

Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset ”pakolliset” alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.

Vierailija
306/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun narkkarit tekevät itsestään selvää, niin narkkareista päästään eroon. Mihin niitä tarvittaisikaan?

Tämä on se, mitä suurin osa varmaan ajattelee, mutta ei ilkeä sanoa ääneen! Kieltämättä itsekin ajattelen niin, ettäsuurimnaksi osaksi se on oma valinta, joka aiheuttaa KOHTUUTONTA kärsimystä muille ja tulee KOHTUUTTOMAN kalliiksi yhteiskunnalle. Lisäksi toipuminen kunnon veronmaksajaksi on niin epätodennäköistä niin monen kohdalla, että ehkä se luonnollinen poistuma olisi parempi..............

Ei, tuo ei ole se, mitä suurin osa ajattelee, muttei ilkeä sanoa. Ihan hirveää, että sinä ajattelet noin, ja että noin ajattelevia löytyy muutama muukin. Miten kehtaatte toivoa toisten kuolemaa? En pystyisi nukkumaan öitäni, jos ajattelisin noin - paitsi ehkä jos huijaisin itseäni kuvittelemalla että kaikki muutkin oikeasti on näin julmia.

Mielenkiintoista tällaiset toivottelut nimenomaan huumeiden käyttäjille. Harvemmin tuollaisia kuulee edes pahimmille linnakundeille toivoteltavan, mutta huumeiden käyttäjille todella usein.

Kannabiksella on vaikea itseään tuhota, vaikka käyttäisi lääkekäyttäjien määriä vuosikausien ajan, eli useita grammoja päivässä. Paras huume itsetuhontaan on tuttu ja turvallinen alkoholi. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

Anteeks, mun on pakko kumota tämä nyt omalla kokemuksellani. Mä olen päivittäin käyttänyt kannabista vuodesta 2015 ja hyvin pystyisin olemaan ilmankin. Mutta kun ei tarvitse. Pitkällä käytöllä olen huomannut haittavaikutuksia myöskin tuossa rakastamassani yrtissä. Katoon pitkiks ajoiks omiin maailmoihin, verbaalinen sanavarasto on kadonnut olemattomiin ja lähimuisti on saanut ison kolauksen, et jouduin opettelemaan asioita uudestaan, muunmuassa päässä ei pysynyt enää työhön liittyvät asiat, jotka olin opetellut jo paljon ennen tuota käytön aloittamista. Moni sanoo tuon kasvin lisäävän ahdistuneisuutta tai jopa kasvattaa skitsofrenian riskiä, mutta itselläni ainoa ahdistus mikä tuohon liittyy, on tuo laittomuus. Muutenhan tuo ei vaikuta omaan psyykkeeseen mitenkään. Enemmän olen huolissani tuosta lähimuistin menetyksestä ja työmuistista. Tän halusin vaan rehellisenä tulla kertomaan. Ehkä tämäkin on lajikekohtaista, että mitä polttelee ja miten paljon. Itselläni kuitenkin menee tuota iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

Käytätkö yhtä suuria määriä kannabista kuin lääkekäyttäjät? Lääkekäyttäjien keskuudesta ei ole uutisoitu tuollaisia haittoja joista kerrot, vaikka lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna. Oletko varma, että kannabis on syyllinen?

Vierailija
307/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee aina kaikille. Vaikkakin sitä käytetään MS-taudin hoidossa, joillekin nuo pienetkin haitat voivat olla suuria.

- Kannabis voi aiheuttaa osalle käyttäjistä lähimuistin menetystä.

Vain päihtymyksen aikana. Vähän samalla tavalla kuin alkoholi heikentää kävelykykyä.

On siinä se ero että kannabiksen vaikutus ei aiheuta krapulaa. 

Vierailija
308/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mun on pakko kumota tämä nyt omalla kokemuksellani. Mä olen päivittäin käyttänyt kannabista vuodesta 2015 ja hyvin pystyisin olemaan ilmankin.

Jos olisit juopotellut joka päivä, voisi olla niin, että et muistaisi enää edes nimeäsi.

Vierailija
309/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabista tosiaan käytetään lääkkeenä MS-taudissa, koska kannabis suojelee aivoja, jotka MS-taudissa tuhoutuvat. Alkoholi muuten tuhoaa sitä aivan samaa ainetta aivoissa, joka MS-taudissakin tuhoutuu.

Vierailija
310/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ensimmäinen kerta kun kannabiksen vastustaja leikkii kannabiksen käyttäjää, jolle on kovasti tullut haittoja.

"Tän halusin vaan rehellisenä tulla kertomaan."

:)

Vierailija
311/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mun on pakko kumota tämä nyt omalla kokemuksellani. Mä olen päivittäin käyttänyt kannabista vuodesta 2015 ja hyvin pystyisin olemaan ilmankin. Mutta kun ei tarvitse. Pitkällä käytöllä olen huomannut haittavaikutuksia myöskin tuossa rakastamassani yrtissä. Katoon pitkiks ajoiks omiin maailmoihin, verbaalinen sanavarasto on kadonnut olemattomiin ja lähimuisti on saanut ison kolauksen, et jouduin opettelemaan asioita uudestaan, muunmuassa päässä ei pysynyt enää työhön liittyvät asiat, jotka olin opetellut jo paljon ennen tuota käytön aloittamista. .

Kannattaa mennä lääkäriin. Sinulla on todennäköisesti joku aivosairaus. Kannabis ei tuollaista aiheuta edes lääkekäytössä mistä kerrot.

Vierailija
312/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ensimmäinen kerta kun kannabiksen vastustaja leikkii kannabiksen käyttäjää, jolle on kovasti tullut haittoja.

"Tän halusin vaan rehellisenä tulla kertomaan."

:)

Italia sallii omaan käyttöön kasvatuksen. Espanjassa on klubeja joissa saa kasvattaa omat. Hollannin nyt tietää kaikki. Sveitsi kokeilee laillista myyntiä. Saksa ja tsekki laillistavat viihdekäytön 2024. Suomessa rangaistaan käytöstäkin. Melkoisia eroja vaikka suht samanlaisia maita. Käytöstä ei ole niin merkittäviä haittoja niin siksihän laillistavia on tullut lisää.

Vierailija
313/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko näistä huumenuorikoista muutenkaan eläjiksi? So not?

Vierailija
314/346 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on verrattain työkykyinen ja käykin töissä, entinen tai nykyinen addikti. Pahimmat sekakäyttäjät eivät taas pysty ja sosiopaattisimmat eivät edes halua.

Vierailija
315/346 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mun on pakko kumota tämä nyt omalla kokemuksellani. Mä olen päivittäin käyttänyt kannabista vuodesta 2015 ja hyvin pystyisin olemaan ilmankin.

Et ole sitten seitsemän vuoden aikana edes testannut olla ilman päivääkään, mutta tiedät vaan, että pystyt siihen? Kuulostaa uskottavalta...

Vierailija
316/346 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin kuin alkoholin käyttäjistä. Osa klaaraa ja osa ei.

Vierailija
317/346 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kuolla vaan.

Vierailija
318/346 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa kuolla vaan.

Maamme päihdepolitiikka on selvästi epäonnistunut ja pahasti.

Vierailija
319/346 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson sanoi juuri kolmosella, että huumekuolemat ovat ongelma ja asia pitäisi nostaa pöydälle ja uskaltaa puhua siitä avoimesti. Tässäkin mielessä suurin ongelman aiheuttaja tulee kyllä laittomuudesta. Lisäksi sitä ei vieläkään haluta myöntää ja tilastoida, että monet huumekuolemista ovat tosiasiassa itsemurhia.

Nämä asiat ovat nykyisin tiedossa ja hyvin argumentoituina. Andersson varmasti myös ymmärtää nämä jutut ja sanoo, että asiasta pitäisi uskaltaa keskustella avoimesti ja rehellisesti. Mutta riittääkö Lillä pokka? Epäilen vahvasti, ettei riitä.

Vierailija
320/346 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen huonolle huumepolitiikalle ei tehdä mitään koska poliitikot ei halua tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä