Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako ekaluokkalaisenne laittaa hanskat itse hihan alle/päälle?

11.11.2006 |

Ostettiin täksi talveksi lyhyempi vartiset rukkaset, jotta ne on helpompi laittaa hihan alle. Edellis vuosina kun on käytössä ollut niitä pitempi vartisia, jotka on laitettu hihan päälle.

Muistan kun olin joskus päiväkodissa työharjoittelussa, niin siellä eskarilaisia opetettiin jo siihen, että hanskat laitetaan itse käteen ilman apua.

Meillä ekaluokkalainen saa hanskat laitettua, mutta useinmiten pukeminen tapahtuu " narinan" voimin, (en saa, äh, on vaikeeta ym...). Itse olen ottanut vaan sen linjan, että vaikka tuntuukin vaikealta, niin saa kyllä itse suoriutua pukemisesta, koska joutuu kouluaamuina sekä koulussakin suoriutumaan siitä itse. Tuo hanskojen laittaminen kunnolla on siksi tärkeää, kun lapsella on atooppinen iho, ja jos kosteutta pääsee talvella ranteisiin, niin ihottumaahan siitä tulee. Samanlaista oli syksymmällä lenkkareiden kanssa, kun piti nauhat solmia rusetille. Lapsi kyllä suoriutuu siitä, vaikka se vaikealta hänestä tuntuukin. Usein ulkonakin, jos nauhat aukesitvat, niin niitä ei tullut solmittua uudelleen, koska se on vaikeaa... Mutta eipä sitä opi, kuin tekemällä... Sitä olen yrittänyt lapselle opettaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelen tässä vaan, että kuinka nuo pukeutumishetket muilla sujuu. Meillä kun tahtoo olla sitten niin temperamenttinen tyttö, että ei anna myöskään auttaa pukeutumisessa, mutta toisaalta sitten myös riskataan, jos tuntuu hankalalta.

Vierailija
2/4 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hirveästi kiinnitä huomiota onko lahkeet hyvin, kyllä sitä oppii sitten kun lumet menee kenkiin yms... Välillä tosin lähtenyt esim pelkkä t-paita rotsin alle ja silloin pitää jo puuttua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika osannut 4-vuotiaana laittaa hanskat alle.

Vierailija
4/4 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hihansuista kiinni saako niitä hihan alle. joissain takeissa on liian tiukat resorit ja silloin on kyllä hankala hanskat kädessä pujotella varsia sinne hihan sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme