Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 10 €:n tuntipalkka ole nykymaailmassa liian vähän, IHAN MISTÄ TAHANSA TYÖSTÄ?

Vierailija
12.12.2022 |

Palkat laahaa jossain menneillä vuosikymmenillä , samaan aikaan kun kaikki elämisen kustannukset nousee .

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla voisin ehkä tehdä jotain päivystyshommaa jossa ei oikeasti tarvitse tehdä mitään ja aikaa voi käyttää myös omiin hommiin.

Vierailija
22/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla voisin ehkä tehdä jotain päivystyshommaa jossa ei oikeasti tarvitse tehdä mitään ja aikaa voi käyttää myös omiin hommiin.

Päivystyshommissa pitää olla koko ajan lähtövalmiudessa. Sitovat jopa enemmän kuin ns. tavallinen työ.

t. kokemusta löytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvillä työttömillä päiväpalkka on 9 euroa.

He eivät ole palkallisessa työssä.

Ovat kuntouksessa.

Totuttukemassa takaisin työelämään.

Harva heistä on edes on 7-8 tuntia päivässä.

Tuota ei lasketa missään työksi, se lasketaan opiskeluksi takaisin työelämään.

Harva harjoittelija tai opiskelija saa harjoittelusta euro latiakaan.

Ja opiskelijoiden harjoittelija vielä pistetytetään ja arvostellaan.

Joten turpa kiinni, luuseri. Ole hyvilläsi, että sulle annetasn edes mahdollisuus palata jollain keinoin säännölliseen elämään, palata takaisin työelömään, ja tavata päivittäin muitakin ihmisiä, kuin itssesi.

Miten perustelet tuon järjestelmän toimivuuden kun meidän kunnan pirikeskuksessa on samat "kuntoutujat" jo kuudetta vuotta? Homma ei oikeasti toimi.

Meidän kunnassa sama tilanne. Tajuaako kukaan paljon noiden ihmisten pyörittäminen siellä edes maksaa? Lähes liikuntakyvyttömiä ihmisiä roudataan TAKSILLA 50km päähän "kuntoutumaan", eli juomaan kahvia ja polttamaan tupakkaa ja pilveä ketjussa. Ei jumalauta, oikeasti olisi kustannustehokkaampaa laittaa heidät eläkkeelle tai sitten vain maksaa hiljaa työttömyyskorvauksia.

Vierailija
24/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole palkallisessa työssä.

Ovat kuntouksessa.

Totuttukemassa takaisin työelämään.

Harva heistä on edes on 7-8 tuntia päivässä.

Tuota ei lasketa missään työksi, se lasketaan opiskeluksi takaisin työelämään.

Harva harjoittelija tai opiskelija saa harjoittelusta euro latiakaan.

Ja opiskelijoiden harjoittelija vielä pistetytetään ja arvostellaan.

Joten turpa kiinni, luuseri. Ole hyvilläsi, että sulle annetasn edes mahdollisuus palata jollain keinoin säännölliseen elämään, palata takaisin työelömään, ja tavata päivittäin muitakin ihmisiä, kuin itssesi.

Työkokeilu on työllistymistä edistävä palvelu. Sosiaalipalvelu eli kuntouttava työtoiminta on erikseen ja sitä säätelee aivan eri laki.

Vierailija
25/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin... tämä "maailman onnellisin" maa on todellisuudessa vakavassa kriisitilanteessa oleva kehitysmaa jossa ensin pienipalkkaiset suomalaiset sekä keskiluokka kaatuvat ulosottoihin ja köyhyyteen ja lähes puolet pienistä ja keskisuurista yrityksistä kaatuu vuoden sisällä kun ihmisten ostovoima on nollassa... seurauksena edelleen myös suurtyöttömyys ja mittavat levottomuudet (jotka ovat jo alkaneet valtavan köyhtymisen seurauksena, rikollisuus ja väkivalta kasvussa)

Vierailija
26/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta ei ole työtä, etkä ole edes työsuhteessa. Siinä ei ole myöskään työterveyshuoltoa, eikä se kerrytä eläkettä. 9e/pvä on kulukorvaus paikalle saapumisesta, eikä tuolla "korvauksella" kukaan ole velvoitettu tekemään yhtään mitään. Meidän kunnan kierrätyskeskuksella toimii piritori ja sieltä niitä asiakkaita löytyy eniten. Tässä tapauksessa tarkoitan jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia mielenterveyskuntoutujia. Sääli, että joku tumpelo on saanut tuon systeemin joskus läpi, itse en sinne mene vaikka joku uhkaisi aseella.

Kuntouttava työtoiminta on syrjäytyneille järjestettävää kerhotoimintaa.

Työkokeilu sen sijaan on ihan työtä.

Samanlaista päivähoitoa se työkokeilun. Kokeilijaa ei saa jättää hetkeäkään valvomatta. Sitoo oikean työntekijän työaikaa.

Kyllä saa jättää valvomatta. Moni on ihan yksin pääosan työajastaan.

Vierailija
27/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta ei ole työtä, etkä ole edes työsuhteessa. Siinä ei ole myöskään työterveyshuoltoa, eikä se kerrytä eläkettä. 9e/pvä on kulukorvaus paikalle saapumisesta, eikä tuolla "korvauksella" kukaan ole velvoitettu tekemään yhtään mitään. Meidän kunnan kierrätyskeskuksella toimii piritori ja sieltä niitä asiakkaita löytyy eniten. Tässä tapauksessa tarkoitan jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia mielenterveyskuntoutujia. Sääli, että joku tumpelo on saanut tuon systeemin joskus läpi, itse en sinne mene vaikka joku uhkaisi aseella.

"Työkokeilu ei ole työsuhde, sen ajalta ei makseta palkkaa, eikä se kerrytä vuosilomapäiviä tai eläkettä. Koska työkokeilu ei ole työsuhde, työkokeiluun osallistuva ei ole työterveyshuollon piirissä."

Minä en ainakaan kokeile yhtään mitään ilman palkkaa tai työsuhdetta. Oma valinta.

Joko menet työkokeiluun tai sitten saat karenssin eli olet alennetulla toimeentulotuella. Siinä ovat ne vaihtoehdot. Normaalin työelämän puolelle ei kelpaa jos on CV:ssä aukko.

Vierailija
28/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa 10 euron arvoista palkkaa ei saa edes päivässä, saati viikossa, mutta ehkä kuukaudessa saa.

Vierailija
29/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko sai hanttihommasta vuonna 2004 tuollaista kympin palkkaa. Kun ottaa inflaation huomioon niin tuo on nykyään naurettavan vähän. 15 euroakin on vähän, jos on jotain ammattitaitoa.

Vierailija
30/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noita kannattais miettiä ennen kuin kusee muroihinsa koulussa?

Vierailija
31/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työkokeilu ei ole työsuhde, sen ajalta ei makseta palkkaa, eikä se kerrytä vuosilomapäiviä tai eläkettä. Koska työkokeilu ei ole työsuhde, työkokeiluun osallistuva ei ole työterveyshuollon piirissä."

Minä en ainakaan kokeile yhtään mitään ilman palkkaa tai työsuhdetta. Oma valinta.

Joko menet työkokeiluun tai sitten saat karenssin eli olet alennetulla toimeentulotuella. Siinä ovat ne vaihtoehdot. Normaalin työelämän puolelle ei kelpaa jos on CV:ssä aukko.

Niin se toimii paperilla, muttei käytännössä. Minulla on päällä nk. entinen ikikarenssi eli viisi vuotta, eikä toimeentulotukea ole leikattu kertaakaan. En tosin tiedä yhtäkään ihmistä jolta olisi koskaan edes leikattu toimeentulotukea.

Vierailija
32/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monia nuorena tuleva palkka kiinnosta, kun vanhemmat maksaa kaiken. Eivät tajua miten köyhää on, kun maksat itse kympin tuntipalkalla kaiken unelma ammatissasi.

Vierailija
33/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo nuorelle ensimmäiseksi kesätyöpalkaksi on ihan hyvä tuntipalkka. Hyvin saa huvittelurahaa, kun asumiskulut hoitaa huoltajat. 

Niin nuorelle. Mutta aikuiselle perheelliselle ihmiselle? Olen itse työssäkäyvä ja tuntipalkka ei ole hääppöinen mutta kuitenkin "huimat" 13€. työpaikkailmoituksia huvikseen selanneena , olen yllättynyt miten yleinen tuo 10 €: n tuntipalkka on. Esimerkiksi siivoojat, pakkaajat elintarviketehtaissa ym.

Ymmärtäisin jos eläisimme 90-luvulla, mutta eihän tuolla palkalla elä kukaan muu, kuin tosiaan se ekassa työpaikassa oleva nuori.

Vierailija
34/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei monia nuorena tuleva palkka kiinnosta, kun vanhemmat maksaa kaiken. Eivät tajua miten köyhää on, kun maksat itse kympin tuntipalkalla kaiken unelma ammatissasi.

Ei ihminen useinkaan tarvitse muuta kuin tietokoneen, nettiyhteyden, kokista ja pakastepitsaa. Sen maksaa helposti toimeentulotuellakin. Autot, luksustalot, kaukomatkat yms. kalliit asiat ovat sellaisia joita monikaan ei toivo.

Vierailija
35/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla liksalla kokoaikatyöstä minulla jäisi ulosoton ja verojen jälkeen n.300e/kk vähemmän käteen kuin nyt. Joten vastaus on ei, ei todellakaan ennen kuin ulosoton suojaosuutta tai palkkoja nostetaan. Anteeksi veronmaksajat, mutta minua kiinnostaa vain oma ja perheeni hyvinvointi. En ala maksamaan siitä että SAAN käydä töissä.

Jos ei hyvinvointivaltio kiinnosta, niin sitten pitää palata toisenlaiseen systeemiin.

Luulisi että hyvinvointivaltiossa työnteko kiinnostaisi ihan 5-7e tuntipalkallakin.

Tä'mä olisi mahdollista jos tulisi kansalaispalkka.

Vierailija
36/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se toimii paperilla, muttei käytännössä. Minulla on päällä nk. entinen ikikarenssi eli viisi vuotta, eikä toimeentulotukea ole leikattu kertaakaan. En tosin tiedä yhtäkään ihmistä jolta olisi koskaan edes leikattu toimeentulotukea.

Mulla kerran uhkasivat kun työnhaku ei ollut päällä ja huomasivat sen. Laitoin sen uhkauksen jälkeen kiltisti voimaan joten jäi se kortti katsomatta olisiko tullut leikkausta.

Vierailija
37/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos kyseessä on osa-aikatyö ja saa tukia siihen päälle sekä tykkää työstään ja työpaikka sijaitsee kävelymatkan päässä. Missään nimessä ei kunnollinen palkka koko-aikatyöstä.

Tosin täällä haettiin yhteen paikkaan työntekijää ja palkka kokoaikatyöstä oli alle 1400e ja ihan tesin mukainen muistaakseni. Ilmoittelivat useampaan otteeseen enkä tiedä saivatko lopulta ketään koska kyseessä oli lyhyt kausityö ja siksi ilmoittelukin loppui kun työntekijä olisi jo pitänyt olla palkattuna. 

Vierailija
38/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla liksalla kokoaikatyöstä minulla jäisi ulosoton ja verojen jälkeen n.300e/kk vähemmän käteen kuin nyt. Joten vastaus on ei, ei todellakaan ennen kuin ulosoton suojaosuutta tai palkkoja nostetaan. Anteeksi veronmaksajat, mutta minua kiinnostaa vain oma ja perheeni hyvinvointi. En ala maksamaan siitä että SAAN käydä töissä.

Jos ei hyvinvointivaltio kiinnosta, niin sitten pitää palata toisenlaiseen systeemiin.

Luulisi että hyvinvointivaltiossa työnteko kiinnostaisi ihan 5-7e tuntipalkallakin.

Olen tehnyt aiemmin lähes kahdeksan vuotta työtä ilman minkäänlaista tunti- tai takuupalkkaa ja se loppui siihen kun jäin auton alle. Toki raju työpaikkakiusaaminen hankaloitti työssä jatkamista myös. Sori, mun vika! Älä jumalauta edes leikilläsi sano tuota kenellekään livenä päin naamaa, voi käydä huonosti.

Vierailija
39/87 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt aiemmin lähes kahdeksan vuotta työtä ilman minkäänlaista tunti- tai takuupalkkaa ja se loppui siihen kun jäin auton alle. Toki raju työpaikkakiusaaminen hankaloitti työssä jatkamista myös. Sori, mun vika! Älä jumalauta edes leikilläsi sano tuota kenellekään livenä päin naamaa, voi käydä huonosti.

Ja nyt sun ei tartte tehdä enää töitä hyvinvointivaltion eteen...

Amerikassa sä olisit jo kadulla kakkimassa ja nukkuisit yösi pahvilaatikkotalossa.

Nyt jumalauta jotain arvokkuutta olemiseen. Ei ole meidän muiden tehtävä elättää sua.

Vierailija
40/87 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyshommissa pitää olla koko ajan lähtövalmiudessa. Sitovat jopa enemmän kuin ns. tavallinen työ.

t. kokemusta löytyy

Monenlaista päivystystyötä on, ei kaikissa tarvitse mihinkään liikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän