Leikkaushaavakipu
Onko ihan tavanomaista että leikkaushaava toipuu ihan ok mutta leikkaushaavakipu palaa viikon jälkeen lähes yhtä voimakkaaksi vaikka oli välissä jo kivuton? Lopetinko kipulääkityksen liian aikaisin viikon jälkeen? Nyt vedän särkylääkkeitä yhtä paljon kuin viikko sitten jolloin leikkauksesta oli vain 3 päivää. Ke-to pärjäsin yhdellä panadolilla. Alkoholilla pakko turruttaa myös kun en uskalla ylittää lääkeannoksia. Ulkoisia tulehdusmerkkejä EI ole minkäänlaisia. Auttakaa jos joku tietää. Leikannut taho sanoo että silleen se vaihtelee mutta itse olen tosi huolissani.
Kommentit (9)
Alkoholi pois nyt heti. Kyllä kipulääkkeitä voi joutua syömään viikkoja.
Leikkaushaava umpeutuu sisältä päin pikkuhiljaa. En ole asiantuntija, mutta taannoin ollut isohkossa leikkauksessa. Kyllä ne leikkaushaavat aika pitkään taisivat olla kipeät. Liikuskelin varovaisesti (vain kotona) ja söin kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Tuskin viikon jälkeen kannattaa vielä kivuista huolestua jos haavat eivät vuoda tai tulehdu.
Haavaan sattuu joten vetelenpä tässä sitten parasetamolia viinalla alas.
Pönttö. Ja kyllä haava voi olla pitkäänkin kipeä.
Jos huolettaa niin soita 116117.
Onnea seuraaviin maksa-arvoihin!
Tosiaan pysy vaan särkylääkelinjalla. Minulle ainakin määrättiin vahvempiakin särkylääkkeitä leikkauksen jälkeisiin leikkaushaavakipuihin. Panadol on aika mieto.
Terve ihminen ei mieti asiaa ja täältä kysy. Soitaa terveyskeskus ja varaa ajan tai meneen aamu heti klo 8 jontaa numero lapulla.Niin asia siellä selviää.Onko normaalia vai vakavaa? Ei asia tällä seviä.Kenelläkään ei röngen katse,ei käitäkseni lääkärin koulutusta,vastataksen sinulle oikein? Älä leiki asialla, mars lääkäriin!
Ok. Kiitos avusta joka tapauksessa.
Panadolia ja alkoholia... taidat olla taas näitä vähän vähemmän älyllisesti kehittyneitä tapauksia.