Kuulemma vain köyhät käyvät seurakunnan 4e maksavassa ruokailussa
Näin äitini tuttu oli todennut kun äitini sanoi käyvänsä joka viikko syömässä seurakuntatalolla vaikka hänellä on rahaa ostaa ruokaa muutenkin. ONko tosiaan näin että nuo seurakunnan muutaman euron ruokailut on köyhien harrastus?
Kommentit (36)
Ei minulla ole varaa köyhänä maksaa yhdestä ateriasta neljää euroa, kun se pitää riittää vähintään yhden päivän aamiaiseen, päiväruokaan, välipalaan, päiväruokaan ja iltapalaan.
Kuka ihme ollessaan vähävarainen maksaa yhdestä ruoka-annoksesta 4 euro?
Sehän on aivan mielipuolista.
Neljällä eurolla saa kaupasta melkoisen määrän ruokaa, kun valitsee oikeat raaka-aineet.
Ohi aiheen:
Ainakin ruokakassi-jonossa tiedän käyneen varakkaita ihmisiä. Osa vaan on pihejä/innostuvat kun ilmaiseksi jotain saavat vaikka rahaa on.
Täytyy joskus käydä kokeilemassa. Olis kiva päästä välillä valmiiseen pöytään. Ei 4 e mun taloutta kaada.
Vierailija kirjoitti:
Jos otat mukaan aterian.Maksat vain 2e. Paikan pällä enemmän kun siihen kuulu mutakin kuin se ateria.Joissa kirkoissa on 1 keta viikossa ruokailu.Masat sitä ruasta muaan otetuna 1e. Tai syöt paian pällä,ruoka ,kahvi,jälkiruoka ja 1 euro.Maitavaa ja hyvää Hinasta riipumatta Itä-Helsingin kirkoissa.Kirkko ja Kaupunki lehti näkee kirkot,ruokalui ajat ,hinnat.Voi lukea lehti ilmaseksi netissä. Kuin paperi leden saa alepan auloista. Eivät kysy verokorttia tai kuulutko kirkoon keneltäkään.Kuten ei kysytä verokorttia asemaa kun seistot Myllypuron metroasemanHelsinki 92 vieressä Liikunta Myllyn pääty.Jonottamassa hävikki ruokaa tunteja 3 kertaa viikossa 1000-1500 ihmisen kanssa.Se on ihan:Livenä todellinen Suomi ja köyhyys!
Ei kai tätä kirkollisverolla rahoiteta?
"lämmin vaippa, joka ei saa olla liiaksi avonainen kaulasta". Siis mitä ihmettä???
Meidän seurakunnan ruokailu on nimenomaan tarkoitettu vain vähävaraisille, ja se on vain kerran viikossa.
Millä paikkakunnalla kuka tahansa saa mennä syömään seurakunnan ruokailuun?
Vierailija kirjoitti:
Meidän seurakunnan ruokailu on nimenomaan tarkoitettu vain vähävaraisille, ja se on vain kerran viikossa.
Pitääkö olla tilitiedot että pääsee ruokailuun, missä näin on?
Vierailija kirjoitti:
En ole seurakunnan jäsen enkä tiedä onko kotipaikkakuntani seurakunnalla tällaista palvelua, mutta ei mulla köyhänä kovin usein olisi varaa maksaa 4€ yhdestä ateriasta.
Tämä. Mietin juuri että kotona saa tehtyä oikein hyvää ruokaa 1€ / annos. Eikä ole pakko syödä pelkkää hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla tilitiedot että pääsee ruokailuun, missä näin on?
Vai riittääkö että näyttää nukkavierulta ja köyhältä? Minä olen mestari noissa, vaikka rahaa on niin ettei baskalle taivu.
Jonkun verran käy yksinkertaisia pösilöitä, kuten sinä ja äitisi. Mutta paljolti normaaleja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole seurakunnan jäsen enkä tiedä onko kotipaikkakuntani seurakunnalla tällaista palvelua, mutta ei mulla köyhänä kovin usein olisi varaa maksaa 4€ yhdestä ateriasta.
Tämä. Mietin juuri että kotona saa tehtyä oikein hyvää ruokaa 1€ / annos. Eikä ole pakko syödä pelkkää hernekeittoa.
Ainakin meillä siihen 4 euroon sisältyy ruoka, leipä, salaatti, juomat ja jälkiruoka (keittojen kanssa leivos ja muiden ruokien kanssa keksejä). Keiton kanssa myös leivän päälle juustoa ja suolakurkkua. Mielestäni ihan hyvä satsi, kun ei itse tarvitse kokata. Meillä tarjolla paljon ruokia mitä ei todellakaan tuolla 4 eurolla tekisi kotona, esimerkiksi karjalanpaistia, kaalikääryleitä, kalaruokia. Ei pelkkää kaalia ja hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa jos yksin asuu. Useampi ruokailija niin annoksen hinta kyllä putoaa. En kylläkään laita mitään makarooneja enkä ituja kun liharuuat ja kalakin kaiken edullisinta perunoiden kanssa.
Nyt en ymmärrä. Miksi seurakunnan ruokailu on maksullinen? Verovaroilla pyörivä laitos.
Onko täällä oikeasti näin tyhmiä ihmisiä? Mun mielestä on hienoa, että seurakunta harrastaa diakoniaa näin, eli ruoka-apua köyhille ja yksinäisille. Mielelläni maksan kirkollisveroja nimenomaan diakonian käyttöön. Köyhiä ei juuri muut enää auta ja muista kuin juhlapuheissa.
Liian kallis lounaan hinta on 4 euroa köyhälle! Edullisimmat valmisruoatkin ovat vielä noin pari euroa. Tietysti itse tehty keitto-, makaroni -ruoka halvinta.