MARRASMURUJEN lauantai
Kommentit (27)
Onpa hiljaista -onko kaikki synnyttämässä..? Vai nauttivatko perheen seurasta?
Minulla takana hyvin omituinen yö. En tiedä mitä masussa tapahtui, mutta jotain epämiellyttävää se oli. Kipua tuntui sekä alaselässä että välillä YLÄvatsassa -mielestäni ei supistuksia. Nyt ovat alkaneet liitoskivut pahentua ja kävely selvästi hankaloitunut.
Voisiko kyse olla vauvan laskeutumisesta?
Tuntuu että kovasti hiljaistakin on masussa ollut viime aikoina ja vatsa sekaisin...
Onneksi on tämä viikonloppu ja voi kunnolla nyt keskittyä kuulostelemaan vauvaa kun mies on huolehtimassa kanssani elohiiri-esikoisesta :)
Onnittelen jo etukäteen kaikkia vauvautuneita, lähden seuraavaksi lukemaan eilisen pinomme loppuun :)
Hyvää viikonloppua ja paljon supisutuksia kaikille muruille!
Remu 37+5
Täällä jo aloitettu synttäreiden valmistelu (tai siis jatkettu) ;) Lapset katsoo lastenohjelmia ja ysin jälkeen pitäis mennä käyttämään neidit viel luistelukoulussa. Isäntä on kahteen asti töissä ja oli eilen iltavuorossa, joten taas on urakka näillä harteilla.... Onneksi olin suurimman osan leiponut jo aiemmin tuonne pakkaseen, ettei tarvi kaikkea alusta asti tän viikon aikana väsätä....
Joku liitoskivuista mainitsi - miulla ne (tosi pahat sellaiset) jäi viime viikon lumitöihin, eli niihin joita tein kahteen vuorokauteen n. tusinan kertaa. Jotenkin varmaan paikat jo löystyneet sen minkä löystyy ja lumilapion kanssa pyöriminen varmaankin sit rentoutti ne paikat - ei ainakaan ole nyt ollut koko viikkona niitä ongelmia, ja laskeutunutkin jonkin verran jo vauveli on....
Yöunet on edelleen tallessa ;) ei ole tarvinnut käydä kertaakaan pissalla yön aikana, eikä kyljen kääntämisestä juurikaan tietoa..... Silloin nukutaan, kun on siihen mahdollisuus - taitaa olla miun kropan motto ;)
Mut nyt silittämään pöytäliina...
Näkyillään, Mirpa ja masukki
Ps. Onnea vain jo jakautuneille ja sitä parhaillaan tekeville ;)
Ei sitten tullut lähtöä ýöllä. Tänään aatteli koota pesueeni ja lähteä kaupugille ostamaan kuiteskin sen 62 cm haalarin. Jos ostan sit pojalle, kun mulla on 68 cm punainen tytön tutta-haalari sit tytön varalta. Jos poika tulee voin sen sit vaikka myydä pois. Nuo pakkauksen haalarit ovat niin mahottoman isoja et hermo menee.
Jos sitä kävis sit jossakin syömässä tms...
Nyt vaan kävelyä, saunaa, hernerokkaa.
Mullakin äitiyspoli ti 14.11 et mielummin sais tulla sitä ennen mut minkäs sille sit mahtaa jos vauva ei vielä halua tulla. Mulla on kuulemma niin paljon vettä, et hyvä on siellä vauvan uiskennella.
Mukavaa lauantaita kaikille.
Luin Effican viestin eilisestä pinosta, ja tuli itku. Silmissäni näin pikkuisen remun sydänleikkauksessa. Onneksi kaikki mennyt hyvin ja pieni toipumassa. En voi edes kuvitella äidin huolen määrää tuollaisessa tilanteessa. Onneksi olemassa tuo säätiön talo missä voivat asua ja olla lähellä vauvaa. Haluan myös toivottaa jaksamista ja kaikkea hyvää koko Effican perheelle.
Onnea muillekin vauvansa lunastaneille. onko joku selvillä tyttö/poika tilanteesta, taitaa olla aikalailla tasan.
Tsempit kaikille kärvistelijöille 40+ laisille varsinkin, muistan kuopuksesta että yli lasketun menevä odotus se vasta koetteleekin.
Täällä ei suurempaa hätää ja jaksan vielä odottaa, tosin tullakin saa jos niin hyvin kävisi.
silvain 37+6
Kaikille vauvautuneille kamalasti onnea=)!
Efficalle ja perheelle hirmusesti voimia ja jaksamista pikkumiehen kamppailussa *hali*!
Tänne ei ihmeitä,masukki potkuttelee kamalasti=)! Nyt on eilen jä tänään tullu vessassa käydessä paperiin sellasta vaaleen vaaleen keltasta limaa,onko se limatulppaa?? Vai onko paikat vaan ärsyyntyneet siitä torstain sisätutkimuksesta,en tiiä...
On tuolla alapäässä sentään jotain näitten viikkojen aikana tapahtunu, kanavaa 2senttiä jäljellä ja sormelle auki,jospa se maanantaina alotettava käynnistely ei kauheen kauaa kestäis.
Tänään ollaan menossa miehen isän luo ennakkoon isänpäivä-kahville. Ja jospa sitten keksis jotain kivaa tekemistä loppupäivälle,nautiskelis toistensa seurasta=)!
Palailenpas vielä huomenna kertoilemaan " viime" hetken tunnelmia=)!
Hyvää viikonloppua Murut ja jaksamista=)!
Tiitiäinen78 rv38+1 (2 yötä käynnistykseen=))
mulla oli aivan samanlaista kipua kuin sulla. eli liitoskivut on hiljentyneet kun vauva ei kyllä edes liiku kun ihan vain sen tarvittavan just ja just. ja sit eilen oli paineet kohonneet ja melkein jouduttiin niitten takia lähtee synnärille. ja ylävatsassa välilä tuntu sellainen vannekipu. mietin sit tietty jo raskausmyrkytystä ja kaikkee mut illalla onneksi paineet laski. aamulla oli lääkäri ni se pisti supistelemaan koko iltapäiväksi ja oli haalealla plussalla valkuainen, mut illalla kaikki rauhottui ja niin minäkin. nukuin aika hyvin viime yön ihme kyllä. jännitin iltapäivällä että jos tästä lähtö tulee mut onneksi sit rauhotuin.
nuo vauvan liikkeet tässä huolestuttaa eniten. no eihän se eilenkään ollut aktiivinen ja sydänkäyrällä oltiin. 120-130 ne oli, ku yleensä olllu 140-150 että aika vötjy se on. ku ei välttämättä liiku vaikka sitä tuuppii. tää päivä menee liikkeitä laskiessa ja pitää painettakin välillä seurata. lähetään käymään isän luona ja katotaan menisikö siellä vaikka vedet kun on sit pitempi matka vielä sairaalaan ja pitää ambulanssi tilata. no toiveissa on hyvä elää. kyllä mä jotenkin uskon et tää on täältä lähipäivinä tulossa. kätilökin sanoi eilen että vauvat hiljentyy ennen syntymää.
ellu ja masukki rv 40+1
Onneksi pienokaisenne on hyvässä hoidossa ja saatte olla vauvaanne lähellä. Voin vain kuvitella äidin ja isän hädän tuollaisella hetkellä. Olette ajatuksissani!
Täällä same old same old, kivut senkun yltyvät ja kaikkea muutakin tullut lisäksi... Alkoi lisäksi pelottaa tuo raskausmyrkytys. Verenpaine oli viimeksi kohonnut edellisistä kerroista (vaikkei mikään korkea vieläkään ollut, mutta korkeampi), ja minulla on ollut ylävatsakipuja ja inhottavaa päänsärkyä jo monta päivää. Täällä on vaan niin vaikeaa lähteä sairaalaan näytille, pitäisi julkisilla mennä ja matkoihin menee melkein 2 tuntia yhteen suuntaan. :/ Pitänee seurailla omaa tilannetta ja mennä sitten, jos tilanne niin vaatii. Onko täällä joku kokenut raskausmyrkytyksen?
Limatulppaa kai täälläkin irtoaa, on irronnut jo aika kauan aikaa. Odotan vain, että jotain tapahtuisi... Alkaa aika käymään pitkäksi ja minua vain kiukuttaa tämä raskaana oleminen. On niin vaikeaa tehdä yhtään mitään!
Tänään teen viimeisen shoppailukierroksen , jos se saisi vähän supistuksia aikaiseksi. :)
CC 38+0.
Uusille jakautuneille ja lähteville onnea matkaan!
Sormet ovat kuin nakit ja kamalat silmäpussit ensimmäistä kertaa, tämä on sitä lopun alkua..Sain onnneksi mennä takaisin sänkyyn lepäämään ja lapset katsoivat kiltisti lastenohjelmia.
Missähän vaiheessa sitä pitäisi mennä näyttäytymään? Maanantaina on onneksi neuvola jossa näkee verenpaineen ja valkuaisen , meinaan kun on tätä turvotusta. Edellisessä raskaudessa ei ollut turvotusta lainkaan,sitä edellisessä sitäkin enemmän.
Eilen alkoi puhelinterrori-rumba,neljä ihmistä soitteli jo kysyäkseen olenko vielä yhtenä kappaleena.Fiksuja ihmisiä, olenhan vasta NELJÄ kertaa synnyttänyt reilusti yli lasketun ajan!!!
t.Jas ja pikkuneiti 40+1
Mutta kun mun alapääni on ollut pari viikkoa jo ihan saharaa. Valkovuoto on lähes täysin kadoksissa. En mä sitä muuten kaipailisi, mutta ennakoihan runsastunut valkovuoto ja limatulppa synnytystä. Eikös joo? Mulla mennään ihan väärään suuntaan...
Saaga rv39+5
minulla ei varsinaista Saharaa ole, mutta valkovuoto on myös vähentynyt huomattavasti.En osaa sanoa tarkoittaako se sitä tai tätä vaikka yritän bongata jotain merkkejä lähestyvästä jakautumisesta..
Effica: Toivottavasti Remun asiat alkavat nyt edistyä. Onneksi poika sentään saatiin leikattua. Hirvittää pelkkä ajatuskin noin pienen ihmisen nukuttamisesta ja operoimisesta, mutta pakkohan se on ja onneksi täällä Suomessa on hyvä kirurginen osaaminen myös pediatrisella puolella. Kaikkea hyvää teille ja jaksamista, omat ongelmat tuntuvat niin pieniltä tuollaiseen verrattuna. *Halaus*
Omaa (.): Ei tullut lähtöä laitokselle viime yönä, vaikka yhdentoista aikoihin vielä lupaavasti supisteli...tänä aamuna on tullut pari kipakkaa supparia.
Olisi syytä pian tapahtua jotakin. Mietin itsekin, pitäisikö tässä soitella äitipolille ja kysyä kun eilisestä alkaen sormet ja jalkapohjat ovat olleet ihan mielettömän turvoksissa ja päässä on sellainen omituinen paksu olo...ettei vain olisi verenpaine nousussa? On vaikea kipristää varpaitakin kun jalkapöytä on ihan pulleana. Mies hieroi eilen nilkkoja ja painalluksesta jäi ihan hirveän kokoinen kuoppa, valehtelematta ainakin 2cm.
Vatsa oli tänään ekaa kertaa löysällä. Limantulo on minullakin osoittanut vähän loppumisen merkkejä, tosin sekin vaihtelee. Joinakin päivinä olen kuiva kuin sahara, mutta toisina (mitä enemmän vauva tuolla päätään liikuttelee) vuodan kellertävää limaa enemmän. Vauvan pää tuntuu muutenkin nyt todella alhaalla. Potkut tuntuvat navan kohdalla ja satunnaisesti myös kylkiluissa, kun oikein pääsee välillä noita raajojaan ojentelemaan.
Tänään onkin sitten 39 viikkoa täynnä ja olen ihan kyllästynyt jo tähän olotilaan...kuten varmaan kaikki te muutkin...nyt suihkuun ja rappusia kävelemään ees sun taas, jos vaikka lähtisi siitä tulemaan...
Kanelisokeri 39+0
Meille syntyi ponteva tyttö keskiviikkoyönä. Synnytys meni yllättävän nopeasti ja kotiin pääsimme parin sairaalavuorokauden jälkeen. Synnytyskertomuksen naputtelin marrasmurujen listaan äsken. Tsemppiä varsinkin teille lasketun ajan ylittäneille ja tietysti kaikille muillekin synnytystä vielä odottaville!
Ingefära, joka ennätti viikolle 40+3
Efficalle ja perheelle paljon voimia, onneksi leikkaus ohi ja toipuminen taitaa olla hyvässä vauhdissa! Paljon lämpimiä ajatuksia täältä.
Iltatähti, me olimme huoneessa 5. Olin se äiti jolla tummatukka ja pitkät hiukset. Toinen äiti vitoshuoneessa oli vaalea ja lyhythiuksinen. Huomasin muuten poikasi ja miehesi, pojat kun olivat niin saman oloisia ja näköisiä niin jäivät mieleen. Muistan myös sinut kun huoneen ovilla välillä kohdattiin. Hauska sattuma :)
ONNEA kaikille vauvan saaneille!!
Efficalle ja Remulle voimia ja halauksia! Toivottavasti poika paranee pian!
Ite en ehtiny koneelle eilen joten luin eilisen pinon vasta tänään. Moni sai eilen lähteä... Kyllä huomaa että olen teistä muruista riippuvainen, pakko päästä koneelle päivittäin. =)
Oma: ei edistystä suuntaan eikä toiseen. Yöllä on hankala löytää hyvä asento ja vessareissun jälkeen on vaikea nukahtaa uudestaan. Esikoinen kun on tulossa niin kai yli 40 viikkoa mennään.
Nyt olen hypännyt neuvolassa kolme päivää peräkkäin " korkean" verenpaineen takia. Eilen se oli normaali, pissa puhdas, turvotus laskenut ja silti mun pitää mennä maanantaina uudestaan!!!! Tämä th on ottanut mut ihan suurennuslasin alle... Ärsyttävää, kun verenpainekin korkeimmillaan 124/82 keskiviikkona ja eilen taas normaali. Eli lepo ja runsaan veden juonti auttanut, eikä pissassa ollut kertaakaan valkuaista. Grr, sanon minä. =/
Täällä oli joku muu jolla verenpaine korkea jne. Kokeilkaa juoda paljon vettä, lepoa ja rauhallinen ulkoilu voi auttaa. =)
Täällä kyseltiin myös vinkkejä synnytyksen käynnistymiseen. Kuulin eilen, että saunoessa juo vähän punaviiniä ja sivelee kylmää vettä masulle niin sillä lähtee.. Enpä tiedä, mutta aina voi kokeilla jos haluaa. =) Ite ajattelin siivota tänään ja saunoa, punkkua pitäis hakea alkosta jos pääsis isänpäivänä synnärille.. =) Toiveajattelua luulen minä. Kaksi viikkoa tässä varmaan vielä menee.
Nyt tiskien pariin. Vauvanvaatteet pitää vielä pakata laukkuun valmiiksi, isäntä kun ei tiedä mitä vauvalle pitää pukea kotiutuessa. =)
rusina 38+2
Meille syntyi ti 7.11 poika 48cm ja 3680g (sovittu sektio). Eilen päästiin kotiin ja totutellaan taas vauvantuoksuseen arkeen. En ole vielä pinoja lukenut, mutta onnea kaikille muillekin vauvan saaneille!!
Vilma ja nyytti 4 vrk
Onnea pienten marrasmurujen syntymästä! Jos nyt vielä joku muukin jäi onnittelematta, niin tasaisen paljon onnea nyt kaikille synnyttäneille!
Ingefäralle piti sanomani, että kaipa se sitten minunkin aikani pian koittaa, sillä tuota turvotusta alkaa olla kasvoissa, nyt jo parin päivän ajan...huuliin ei ainakaan tarvitse mitään silikonilisiä...ovat turpeat kuin pullataikina, samoin nenä... :-)
Kanelisokeri 39+0
Jaksamista Effican perheelle toivotan ensimmäisenä ja onnittelut kaikille tähän saakka vauvautuneille.
Nyt on 38 rv alkamassa, jihuu! Päänsärystä on useampikin marrasmurunen valitellut, aivan kuten minäkin. Mulla se on johtunut ilmeisen selvästi korkeista verenpaineista, johon eilen lääkäri määräsi lääkityksen. Että sillä viissiin, syödään nyt lääkkeitä verenpaineeseen, niinkuin muorit konsanaan!
Hb oli myös laskenut taas reippaasti, kun olen luullut sen olleen hyvän, niin olen lopettanut raudan syönnin. Nyt otan Obsidania heti 2 x pv ja kyllä tuntuu mahassa, kun tyhjään mahaan otettava, korventaa niin maan hirveästi. Äitipoli aikaa aikaistettiin myös ja se on tulevana torstaina. Neuvolasta sanoivat, että menen sinne reppuineen päivineen, josko alkaisivat käynnistelemään huonon selkäni vuoksi. Aion kyllä vaatia sitä tosissaankin, kun alkanut hirvittää, että jos selkä menee taas niin huonoon kuntoon, että joutuu syömään voimakkaita kipulääkkeitä, jolla taas vaikutuksensa sitten imetykseen.
Isänpäivä kakun sain tehdyksi äskettäin ja ihana anoppini toi eilen leipomiaan vauvaherkkuja pakkaseen; pullaa, kakkuja ja kääretorttuja.. sanoinkin että miten me tultais toimeen ilman häntä!
Viime viikonloppuna vielä siivoilin normaalit viikkosiivoukset, mutta selkä meni kyllä siitä niin juntturaan, niin nyt saan luvalla laistaa viikkosiivon, sillä anoppi luvannut siivota huushollimme ollessani laitoksella. Tämä on ihan luksusta!
Travel 38
Täällä myös sitä turvotusta huulissa ja nenässä. Tarkoittaako se sitä synnytyksen lähestymistä?? Toiv. ei sit mennä ihan rv 40 asti.. =)
Juu, silikonia ei tarvi miettiä täälläkään.. =)
Lähtö tuli siis maanantai" aamuna" klo 1.30, kuten pinoon kävin kirjoittamassakin. Klo 8.15 samaisena maanantaina (6.11.) syntyi poika 3715 grammaa, 52,5 cm ja pipo 34,5 cm :D Synnytys sujui paremmin kuin hyvin, ja lupasin jo kätilöllekin tulla uudelleen parin vuoden päästä... Kirjoittelen synnytyskertomusta sitten paremmalla ajalla tuonne pinoon.
Pääsimme kotiin torstaina, ja nyt vaihdella kotona kiivaaseen tahtiin kakkavaippoja. vauvat ovat ihana asia <3
Allu rv 0+0
Mukavaa, että Remun leikkaus meni hyvin. Toivottavasti toipuu ja paranee hyvin. Tsemppiä teille!! Onhan se ikävää nähdä kun oma pikkuinen on sairas, mutta onneksi lastenklinikalla saa parhaan mahdolisen hoidon!
äitikki rv 37+6