Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 13v haluaisi kerätä astioita

Vierailija
12.12.2022 |

Koska kuulemma kaveripiirissä usea tekee näin ja on kuulemma kerätty pitkäänkin jotain tiettyä astiasarjaa. Ihan vierasta mulle tuo että nyt jo jotain astioita kerätään.

No, toisaalta mikäs siinäkään. Tietysti lapsen maun otan huomioon, mut mikähän mahtaisi olla sellainen melko ajaton sarja? Teemaa on ollut pitkään, mutta lapsi sanoi ettei sitä halua. Pentikin valosta tykkää ainakin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutusjuhlat opitaan kotoa. Miksi ihmeessä astioita pitäisi keräillä? Kotoa lähtiessä vasta tarvitaan ja halpoja hyviä astioita löytyy joka marketista.

Jos vastustat kulutusjuhlaa, niin miksi ostat astiat marketista etkä kirpparilta? 

Ostan sen minkä tarvitsen mutten keräile kaappeja täyteen tarpeettomia tavaroita pelkästä keräilemisen himosta. Olen myös kirpparilta joitakin ostanut.

Vierailija
22/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuttuni keräsivät jotain sarjaa vielä kotona asuessaan. Oma vinkki on, että todellakin valinta nuoren oman maun mukaan. Ei sellaista, jota on kaikilla, vaan jotain josta oikeasti tosi paljon tykkää. Omat astiat ovat pysyneet käytössä, eipä ollut hullumpi sijoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni alkoi keräämään jo 12- vuotiaana astioita (Marimekon Oiva siirtolapuutarha) sekä tiettyjä lakanoita ja pyyhkeitä. Sai osia syntymäpäivä-, joulu-,  rippi- ja yo-lahjoina. Nyt kun muutti omaan kotiin niin on kaikki juuri sellaiset kun on halunnut. Ihanat laadukkaat ja kauniit astiat sekä liinavaatteet. Mielestäni on turhempiakin lahjatoiveita on kuin astiat . Enkä näe tätä mitenkään kulutusjuhlanakaan vaan pitkäaikaisena satsauksena omaan kotiin.

Vierailija
24/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Anis vaikuttaisi mukavalta!

Vierailija
25/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikit on tehty Suomessa, siitä iso plussa!

Vierailija
26/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä idea. Jos tyttäresi tykkää Pentikin Valosta, kysy häneltä, olisiko se juuri sellainen, mitä hänelle tulisi alkaa keräämään. Teema-sarja on toisille rakkaus, toisille inhon kohde, en oo ikinä itte tykänny Teeman  mallista. Olen yksinkertaisen ja puhdaslinjaisen 24h-sarjan ystävä. 

Jos astiasarja ei myöhemmässä vaiheessa miellytä enää silmää, merkkiastiat voi laittaa myyntiin ja ostaa tilalle haluamaansa. 

Vierailija
27/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon turhempiakin lahjoja kuin toivottu astiasarja. Minulla on edelleen lähes 30 vuotta myöhemmin käytössä rippilahjaksi ja valmistujaislahjaksi saamiani astioita, juuri pistelin lounaan poskeen rippilahjaksi saamillani kotimaisilla aterimilla.

Maku voi muuttua, mutta ainakin hyvälaatuisista astioista voi saada jonkun roposen takaisin jos niitä ei haluakaan enää parikymppisenä käyttää.

Vierailija
28/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutusjuhlat opitaan kotoa. Miksi ihmeessä astioita pitäisi keräillä? Kotoa lähtiessä vasta tarvitaan ja halpoja hyviä astioita löytyy joka marketista.

Jos vastustat kulutusjuhlaa, niin miksi ostat astiat marketista etkä kirpparilta? 

Ostan sen minkä tarvitsen mutten keräile kaappeja täyteen tarpeettomia tavaroita pelkästä keräilemisen himosta. Olen myös kirpparilta joitakin ostanut.

Meillä ainakin ne nuoren astiat olivat käytössä jo ennen kuin hän muutti omilleen. Muuttaessaan vaan sitten keräsi omansa mukaan.

Vierailija
29/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon turhempiakin lahjoja kuin toivottu astiasarja. Minulla on edelleen lähes 30 vuotta myöhemmin käytössä rippilahjaksi ja valmistujaislahjaksi saamiani astioita, juuri pistelin lounaan poskeen rippilahjaksi saamillani kotimaisilla aterimilla.

Maku voi muuttua, mutta ainakin hyvälaatuisista astioista voi saada jonkun roposen takaisin jos niitä ei haluakaan enää parikymppisenä käyttää.

Minä myös ostin reilu 30 vuotta sitten rippilahjaksi saamillani rahoilla Hackmanin aterinsetin ja lisäosia, käytössä ovat kaikki vielä tänäkin päivänä. Samoin aikoinaan mm. joulu-, merkkipäivä- ja valmistujaislahjoiksi saadut liinavaatteet ovat edelleen kaikki käytössä.

Vierailija
30/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä ihan yleinen tapa ainakin silloin n. 20 v sitten, kun itse olin nuori. Aloin keräämään iittalan 24-h sarjaa valkoisena, ajattelin että sopii kivasti kaikkeen kattaukseen. Päivittäisessä käytössä on edelleen, sekä juhlana että arkena. Samoin kaverilla sen keräämä Pentik.

Kyllä, halvalla saisi kivoja astiastoja, mutta itselle tuo oli enemmän sellainen oman kodin odotus juttu. Oli kiva suunnitella ja haaveilla. Tosin ihan 13 v en tainnut vielä aloittaa.

Sekin etu vielä, että teineille on aika hankala ostaa lahjoja. Joku tietty keräyskohde on helppo ilmoittaa esim. vieraammille sukulaisille, jotka ei lapsen kiinnostuksenkohteita niin tunne.

Vierailija
31/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmaan tarkoitetaan jotain ihan käyttöön tulevaa astiasarjaa, mutta ehdotanpa silti että uraaniastioiden kerääminen voisi olla sekä haastavaa, hauskaa että mielenkiintoista. Kirppareilta välillä löytyy, ja netistä toki.

Vitriiniin vielä uv valot niin siinä on teinillä melkoinen setti. Googleen uranium glass uv.

Vierailija
32/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla astioiden kerääminen lapselle omilleen muuttamista varten on tarpeettomien tavaroiden keräilemistä keräilemisen himosta?

Vierailija
33/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää sitten järki päässä näillä keräilyissä. Äitini keräsi minulle astioita hirveällä innolla että on sitten kaikenlaisiin juhliin ja tilaisuuksiin. Astiasto ei ole sellainen mitä olisi itse kerännyt mutta olen käyttänyt koska asia ei ole niin iso minulle. Sen sijaan puolia astiaston kupeista ja kipoista en ole kertaakaan käyttänyt 25-vuoden aikana, vievät vaan tilaa kaapissa ja ovat olleet hukkaan heitettyä rahaa. Omille lapsille en kerää astioita, ostetaan sitten kun muuttavat omilleen sellaiset kun silloin haluavat ja tarvitsevat.

Vierailija
34/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa joku todella neutraali. Teema on siitä hyvä että se ei todennäköisesti näytä urpolta 10 tai 20 vuoden päästä. Siihen voi myös yhdistellä lähes mitä vaan trndikkäämpää astiaa vuosien mittaan.

Ne urpon näköiset tulevat todennäköisesti muotiin uudestaan jossain vaiheessa.

Puolisoni sai isovanhemmiltaan lahjaksi perusastiaston, kuten myös serkkunsa. Yksikään heistä ei ole pitänyt kyseisestä astiastosta, vaan olisivat mieluummin ottaneet jonkin muun saman valmistajan astiaston. Mieleiset eivät olisi maksaneet juurikaan enempää, sillä säästöllä olisi voinut jättää vaikka jonkin kipon ostamatta. Oltaisiin oltu kiitollisia, jos olisimme saaneet lisää osia minun keräämääni astiasarjaan, joten olisi ollut kunnolla samanlaisia astioita. Nyt katetaan isommalla porukalla kahta eri astiastoa kerralla.

Kaikki serkukset ovat naureskelleet, että on ollut kestävä astiasto, ei ole lapsetkaan saaneet hajotettua niitä, vaikka ovat saaneet ihan pienestä niitä huoletta käyttää. Yhden perheen äiti jopa toivoi, että menisivät rikki, niin voisi hankkia mieleisemmän noiden isovanhempien mieltä pahoittamatta, kun "lapset hajottivat". Meilläkin on kaikki osat vielä ehjiä, mitä nyt lautaset ovat tiskikoneen syömiä vuosien mittaan. Niin minusta kuin puolisosta nuo ovat tosi rumia, mutta noiden meidän nuorten mielestä ne ovat tosi hienoja.

Ap:ta suosittelen hankkimaan sitä, mistä lapsi tykkää. Käykää yhdessä katselemassa eri malleja ja merkkejä. Kannattaa myöskin selvitellä kauanko kyseistä astiastoa on suunniteltu valmistaa, että ehtii keräämään kaiken tarvittavan.

Vierailija
35/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumi  ja aku ankka sarjaa on myös muovisina ei mene lapsen käsittelyssä rikkikään.

Vierailija
36/49 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiastojen keräämisessä on vaarana se, että se mikä miellytti teini-ikäisenä, ei välttämättä miellytä enää siinä vaiheessa kun muuttaa pois kotoa. Toisaalta taas epämääräinen halppiskattaus ei ainakaan silmiä hivele. Se, mikä nyt on ajaton, ei välttämättä ole ajaton enää 10 vuoden kuluttua.

Toisaalta taas täydellinen astiasto on unelma, mutta se raha mikä sen astiaston keräämiseen käytännössä menee, on kertasuoritteena melkoisen suuri. Siksi sitä keräämistä pitäisi hajauttaa useammalle vuodelle...

Vierailija
37/49 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Vierailija
38/49 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

omg 

Vierailija
39/49 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä. Maku vain luultavasti muuttuu ja ne kerätyt astiat vaikuttavat hänestä 10 vuoden päästä todella lapsellisilta/vanhanaikaisilta/tms.

Vierailija
40/49 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapioita kerää kirjoitti:

muumi  ja aku ankka sarjaa on myös muovisina ei mene lapsen käsittelyssä rikkikään.

puhut ihan täysin aiheen vierestä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä