Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viedäänkö lapsia liian helposti lääkäriin?

Vierailija
10.11.2006 |

Ainakin omassa lähiympäristössä tuntuu olevan tapana, että jos lapsella muutama päivä kuumetta tai yli viikon nuha, niin heti viedään lapsi lääkäriin. Ja melkein joka kerralla lääkäri määrää sen antibioottikuurin. Lopputulos on, että lapset syövät koko ajan antibioottikuureja. Miksi vanhemmat eivät voi odottaa vähän kauempaa ja viedä lasta lääkäriin vasta sitten, kun tauti on OIKEASTI pitkittynyt?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannesta vietävä lääkäriin(mehiläiseen). Jos lastentautien erikoislääkäri katsoo kuurin tarpeelliseksi en voi siihen näin paperilaboranttina paljoa sanoa.

Vierailija
2/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmaan ikinä käynyt lääkärissä muuten kuin tarkastuksissa. Oman lapsen vien lääkäriin aika herkästi, koska en halua ottaa sitä riskiä, että joku vakavampi sairaus jää hoitamatta. Sinänsä se kai osoittaa jonkinlaisen maalaisjärjen puutetta, kun ei osaa arvioida onko kuume ihan tavallinen nuha vai vaikka keuhkokuume. Mutta kun en itse tiedä. Mies on vielä pelokkaampi kuin minä, ja soittaa ainakin päivystykseen jos vähänkin huolestuttaa. Toisaalta, ehkä nykyaikana ollaan totuttu saamaan ' palvelua' sormia näpäyttämällä ja sitä sitten halutaan ekspertin mielipidettä vaikka oma järkikin kertoisi asian laidan. Muuten antibioottien turhaan ottamista en minäkään ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat välillä vähän nopeampia. Silti voisi mielestäni odottaa sen " räkätaudin" paranemista ainakin sen kaksi viikkoa. Lääkärit määräävät antibiootteja kuitenkin usein liian heppoisin perusten. Kun vanhemmat tuovat sairaan lapsen vastaanotolle, on lääkärin vaikea sanoa, että menkää nyt kotiin vielä muutamaksi päiväksi ja tulkaa sitten takaisin, jos vieläkin oireita. Helpompi on määrätä se antibiootti. Jos lapsi vakavasti sairas, sen kyllä useimmiten erottaa lapsen yleistilan laskusta.

Vierailija
4/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti noista on tiennyt, jos korvatulehdus vaivaa, eikä sitä ole jääty arpomaan. Mulla on kolme lasta, esikoisen kanssa olen joutunut käymään lekurissa tosi harvoin. Kahden pienemmän kanssa useammin, keskimmäisen kanssa 2 viikon välein yhteen aikaan. Poitsulla oli 2 kertaa angiina, influenssa, 2 kertaa vatsatauti ja 4 korvatulehdusta, käytin noista pöpöistä 6/9 lääkärissä. Eikä yksikään noista käynneistä ollut turha.

Minulle on aika selvää, koska lapsen kanssa mennään lääkäriin ja koska ei. Jostain tavallisesta flunssasta ei mennä, mutta jos pöpö nostaa kuumetta korkeaksi ja siihen ei tepsi tuplalääkitys, lapsilla myös kuumekouristuksia, mennään lääkäriin selvittämään tilanne. Korvatulehdukset yleensä kyllä tiedän jo lääkäriin mennessä, oireet meillä liittyvät selkeästi siihen, että makuuasennossa ei kyetä olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi