Onko noloa omistaa automaattikortti?
Opettelin siis ajamaan opetusluvalla ja käytössä oli perheen automaattiauto. En näe milloin pitäisi ajaa manuaalia ja tämä oli edullisempaa ja sai ebemmän ajoharjoitusta.
Kommentit (26)
No meidänkin teinillä automaattikortti mutta se johtui lopulta siitä että autokoulusta ei saanut tunteja manuaalivaihteiselle autolle. Olisi kestänyt kortin saanti paljon pidempään.
Mutta ap, älä huoli, tuohon on tulossa muutos lähitulevaisuudessa. Merkintä tulee jäämään pois.
Vierailija kirjoitti:
En nolosta tiedä mutta onhan se vähän outoa. Herää heti epäilys että kyseisellä kortin omistajalla on peukalo keskellä kämmentä ja muutenkin vähän ongelmia käytännön taidoissa.
Nykymaailmassa? Jopa traktorit on automaattivaihteisia. Firman pihassakin pakut on nykyään pääsäntöisesti sähköautoja ja isommastakin kalustosta niitä löytyy. Manuaali ei ole enää tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattikortti = invalidikortti = joku kohta ei kropassa toimi oikein. Jos kädet ja jalat toimii niin silloin vain automaattikortin ajavalla ei toimi pää! Voi hankaloittaa tulevaisuudessa esim työnsaantia, jos töissä on käytössä vain manuaalisia autoja..
Itse olen antanut pomoni ymmärtää, että saisin ajaa vain automaattivaihteisia autoja, vaikka oikeasti löytyy manuaalikortti. Sovin sitten että saan ajella työreissuja omalla autollani ja nostaa tästä kilometrikorvauksia. Muut työntekijät ajelevat työnantajan manuaaliautoilla :D
Nerokasta. Verotonta tuloa ja helppoa rahaa. 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattikortti = invalidikortti = joku kohta ei kropassa toimi oikein. Jos kädet ja jalat toimii niin silloin vain automaattikortin ajavalla ei toimi pää! Voi hankaloittaa tulevaisuudessa esim työnsaantia, jos töissä on käytössä vain manuaalisia autoja..
Itse olen antanut pomoni ymmärtää, että saisin ajaa vain automaattivaihteisia autoja, vaikka oikeasti löytyy manuaalikortti. Sovin sitten että saan ajella työreissuja omalla autollani ja nostaa tästä kilometrikorvauksia. Muut työntekijät ajelevat työnantajan manuaaliautoilla :D
Täytyypä itsekin joskus yrittää kokeilla tuota jos vaihdan joskus työpaikkaa, kieltämättä aika nokkela veto
On se aika noloa silloin jos ei olekaan varaa automaattiin, halvemmat/vanhemmat yleensä manuaaleja
Automaattivaihteisto muutenkin vammaisapuvälinen, vähän kuten apupyörät polkupyörässä. Joos, helpottaahan se esim ruuhkissa ajelua mutta ajoneuvo ei ole kuljettajan ooptimaalisessa ahllinnassa kun automaatti arpoo vaihteita.
Kaikkien kannalta olisi turvallisempaa jos sinä ja sinunlaisesi invalidit kulkisitte julkisilla. Ette kuulu liikenteeseen, sori vaan