Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa kuiviin silmiin kun kostutustipat ei auta?

Vierailija
11.12.2022 |

On kokeiltu monta eri merkkiä apteekista, ne auttaa ehkä minuutin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsellä atopia ja superkuivat silmät ja kyynelkanavat tukossa. Simät vuotaa kyllä vettä koko ajan, myös sisällä, mutta se ei voitele silmää. Parhaiten pitkävaikutteisesti on nyt pitkään toiminut Systane complete, joka vaikuttaa syvemmälle kuin tavalliset tipat, joista moni auttaakin vain pari minuuttia, ja ovat käytännössä yhteä tyhjän kanssa.

Näissä vuotavissa, mutta kuivissa silmissä on yleensä kyse siitä, että kyynelnesteestä puuttuu lipidit. Vähän voi auttaa hyvien rasvojen lisääminen ruokavalioon, mutta lisäksi tarvitaan silmätippoja, joissa on myös lipidejä kosteuden lisäksi. Systane Complete ja Puro Suoja -silmätipat sisältävät juuri näitä. Lipidi estää kosteuden haihtumisen tai vuotamisen ulos silmästä ennen kuin se ehtii oikeasti kosteuttaa sarveiskalvoa.

Vierailija
42/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parhaat sisältää yleensä säilöntäaineita. Systanella on pari hyvää. Aika monet tippapullot on nykyään säilöntäaineettomia, mutta eipä noista ole paljoa apua.

Kokeile silmien hautomista lämpimällä ja sen jälkeen luomen rauhasten hieromista. Ostin apteekista mikrossa lämmitettävän silmämaskin, pitäisi vaan jaksaa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neuvoi tovi sitten täällä miten kyynelrauhaset tyhjennetään (?). En valitettavasti löydä sitä, kun itse ketju ei liittynyt silmiin.

Muistaakseni pidettiin silmäluomilla märkiä vanutuppoja jonkun aikaa (en muista kauan) ja sitten pumpulipuikolla pyöriteltiin tai vastaavaa..?

jos joku tietää tän kikan, voisiko tarkentaa? :)

Mulla kuiviin silmiin nyt geeli Viscotears 2mg/g 3krt päivässä, mutta ei riitä. Ap, tuo Viscotears on silti huomattavasti parempi kuin aiemmat Oftalanit tmv.

Vierailija
44/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku neuvoi tovi sitten täällä miten kyynelrauhaset tyhjennetään (?). En valitettavasti löydä sitä, kun itse ketju ei liittynyt silmiin.

Muistaakseni pidettiin silmäluomilla märkiä vanutuppoja jonkun aikaa (en muista kauan) ja sitten pumpulipuikolla pyöriteltiin tai vastaavaa..?

Mulla kuiviin silmiin nyt geeli Viscotears 2mg/g 3krt päivässä, mutta ei riitä. Ap, tuo Viscotears on silti huomattavasti parempi kuin aiemmat Oftalanit tmv.

Kuvien silmien syy on monessa tapauksessa se, että luomien voiteluainetta tuottavat rauhaset ovat tukossa. Siihen auttaa tuo haudutettu ja painelu.

https://www.silmaasema.fi/artikkeli/silmaluomen-tulehdus-eli-blefariitt…

Vierailija
45/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvien silmien syy on monessa tapauksessa se, että luomien voiteluainetta tuottavat rauhaset ovat tukossa. Siihen auttaa tuo haudutettu ja painelu.

https://www.silmaasema.fi/artikkeli/silmaluomen-tulehdus-eli-blefariitt…

Kiitos!! :)

Vierailija
46/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxyalin Triple Action on hyvä (korjaa myös lipidikerrosta) ja on säilöntäaineeton, säilyy silti 6kk avaamisesta sen pullon pumppumekanismin takia. Talvella läppärintuijotuspäivinä tekee kyllä silti välillä tiukkaa.

Vierailija
47/50 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI  !  

MEIBOM  VOI OLLA  KUIVASILMÄISYYDEN AIHEUTTAJA.   KOTIHOITO-OHJE LÖYTYY NETISTÄ. TEE SITÄ NIIN USEIN, KUN JAKSAT.  MINÄ KÄYTÄN JATKUVASTI SILMÄN KOSTUTUSTIPPOJA JA TÄTÄ HOITOA.   USEIN LÄÄKÄRIT EIVÄT TÄSTÄ MAINITSE.  MINULLE FIKSU LÄÄKÄRI KERTOI.

TSEMPPIÄ  toiv. mummi

Vierailija
48/50 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Bevita Eye A silmävoidetta tuubin ja ihan kuin silmäni olisivat jotenkin paremmat nykyään. Punaiset ja eivät virkeät siitä huolimatta mutta jotenkin sellainen väsymyksen tunne niissä helpottanut.

Vierailija
49/50 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kostutustippoja on myös geelimäisiä.

Onko kertakäyttöpipeteissä? En voi säilöntäaineen vuoksi käyttää niitä tippapulloja. Ap

ON

Vierailija
50/50 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin välillä niitä voitelevia silmätippoja ja kun menin silmäpiikille, niin hoitaja kysyi, että mitä ihmeen töhnää sulla on silmissä, eli se jotenkin kertyi luomien alle. Vaihdoin sitten normaaleihin tippohin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän