Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa kuiviin silmiin kun kostutustipat ei auta?

Vierailija
11.12.2022 |

On kokeiltu monta eri merkkiä apteekista, ne auttaa ehkä minuutin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on reseptillä Oftageliä ja Artelacia. Tilasin nyt kuitenkin verkkokaupasta VitA-pos silmävoidetta. Jos samalla auttaisi kuiviin silmäluomiinkin.

Itse oon käyttänyt tuota VitA-posia, sitä suositteli kollega, joka on iät ajat kärsinyt hyvin kuivista silmistä.

Sitä putkea kannattaa lämmittää (silmälääkärin neuvo), siis ihan vain ihonläpöiseksi vaikka jossakin taipeessa, koska muuten se on tahnaa, jonka annostelu on pahuksen vaikeaa.

Kun se on lämmennyt kannattaa toimia herällä kädellä ettei siitä tipu silmään mitään jättitippaa, jota joutuu pyyhkimään pois. On auttanut minulla myös kuiviin silmäluomiin.

Vierailija
22/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arat kuivat silmät kirjoitti:

Scheriprot voide auttaa hyvin. Käytän sitä kuivasilmäisyyteen. Aamuinilloin laitan voidetta niin hyvin auttaa. Mulla ollut arat kuivat silmät nyt toisenlaiset kun voidetta käytän.

Rektaalivoide?

Scheriprotia laitan silmiin kun kuivat silmät. Auttaa hyvin silmiin, kostuttaa ja rauhoittaa. Kaksi kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on reseptillä Oftageliä ja Artelacia. Tilasin nyt kuitenkin verkkokaupasta VitA-pos silmävoidetta. Jos samalla auttaisi kuiviin silmäluomiinkin.

Itse oon käyttänyt tuota VitA-posia, sitä suositteli kollega, joka on iät ajat kärsinyt hyvin kuivista silmistä.

Sitä putkea kannattaa lämmittää (silmälääkärin neuvo), siis ihan vain ihonläpöiseksi vaikka jossakin taipeessa, koska muuten se on tahnaa, jonka annostelu on pahuksen vaikeaa.

Kun se on lämmennyt kannattaa toimia herällä kädellä ettei siitä tipu silmään mitään jättitippaa, jota joutuu pyyhkimään pois. On auttanut minulla myös kuiviin silmäluomiin.

Kiitos vinkistä! Onkin aika jähmeää tiputtaa tuonne silmätaskuun. Katsotaan auttaako myös atooppisiin silmäluomiin.

Vierailija
24/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Instrumentarium myy piilolinssejä, joiden alle voi laittaa nestettä, joka kostuttaa silmiä. Linssi kelluu silmän päällä eikä koske silmään. Puolen vuoden linssit maksavat 200 euroa.

Vierailija
25/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla keski-ikäistymiseen kuului myös se, ettei silmät kestä enää matalaa ilmankosteutta. Tätä epäilin myös iho-oireiden perusteella ja ostin lämpö/kosteusmittarin. Onneksi nykyään teen lähinnä etätöitä, niin saan ilmankostuttimella pidettyä kodin ilmankosteutta tarpeeksi ylhäällä. Toimistolla meni naama, kädet, silmät ja ääni, kun siellä oli alle 20%.

Kollageenia ja iho-omegaa kannattaa ottaa tällaisiin ongelmiin. Mulla hilseili vuosikausien ajan selän iho talvisin, mutta kun aloin käyttää kollageenilisää niin kuivuus hävisi.

Mitä kollageenituotetta käytät?

Oslo skin lab, mutta en usko, että merkillä on väliä.

Vierailija
26/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopiaan yleisesti: gluteeniton, rypsiöljytön ruokavalio, suosi voita ja oliiviöljyä.

Suihkun jälkeen ihon ja hiuspohjan huuhtelu suolavedellä. Kuivaus viivytellen.

Silmäluomiin yöksi rasvainen Bepanthen.

Jos silmät ovat ärtyneet, myös allergialääkettä voi kokeilla. Ilmankostutin on hyvä olemassa myös.

Vierailija
27/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä aina poistattaa silmät päästäsi niin kuiva silmäisyys ei enää sitten vaiva.

Vierailija
28/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain Vita-pos-voiteesta paiseen silmäluomen juureen, joten kannattanee kuitenkin pyyhkiä ylimääräiset voiteet pois luomelta.

Vierailija
29/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tekosilmät

Vierailija
30/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxyal Triple Action. Kysy apteekista erittäin kuiville silmille tippoja/geelejä/voiteita.

Ovat esim 3 eri tavalla kosteuttavia. Oftagek taitaa olla 2 tavalla.

Vierailija
31/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäluomissa on rauhaset, joista pitäisi tulla kyynelnesteeseen voiteluainetta. Näitä rauhasia olisi hyvä hellävaroen stimuloida.

Jotkut sairaudetkin saattavat sekottaa silmän voitelun systeemiä.

Vierailija
32/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmätippoihin käytetään kidutetuista karhuista otettua sappea :'(( toivottavasti keksit jotain muuta tilalle

Vierailija
33/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso onko patterit liian kuumalla hohkaamassa, kuivattaa ilmaa. Huuhdotko joskus silmiä viileällä vedellä ja puhtain käsin, voisiko auttaa, paperilla kuivaa ihon varovasti. Ethän laita piilolinssejä, vaan silmälasit jos tarvii. Onko tietokoneen näyttö ja puhelimen näytön valo säädetty vähemmän rasittavaksi silmille. Juotko tarpeeksi vettä ja mehua, ettei ihan elimistö kuivu. Vaikuttaako ulkoilman pakkanen tai viima. Onko jokin silmätippamerkki pahentanut ongelmaa väliaikaisesti. Apteekissa kuulin kun yhdelle asiakkaalle neuvottiin muita kosteuttavampi epätavallinen purkki, kun muut merkit eivät auttaneet, en vain muista nimeä - toisaalta olisiko senkään tehosta varmuutta vaikka vakuuteltiin. Onko silmiisi päässyt kemikaalia, pesuainetta tai jokin kosteusvoide kun olet suihkussa ja kaikki valuu silmiin? Onko allergiaa? Entä petivaatteet jne.

Vierailija
34/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Ofran-a pant tippoinakin?

Vierailija
36/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynelkanavien tulpitus

Vierailija
37/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen omien kokemusten myötä sellaisia tyrni omega kapseleita. Eli siis lisäravinnetta. Saa eri merkeiltä. Itsellä todella kuivat silmät, mutta olen käyttänyt tuota pari viikkoa ja se on auttanut. Siinä lukee, että kosteuttaa kuivia limakalvoja. En uskonut, mutta toimii kuitenkin.

Vierailija
38/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen omien kokemusten myötä sellaisia tyrni omega kapseleita. Eli siis lisäravinnetta. Saa eri merkeiltä. Itsellä todella kuivat silmät, mutta olen käyttänyt tuota pari viikkoa ja se on auttanut. Siinä lukee, että kosteuttaa kuivia limakalvoja. En uskonut, mutta toimii kuitenkin.

Pahoittelen, että korostan tätä, mutta suosittelen kokeilemaan. Itsellä käytössä Biomega 7 Hankintukulta. Varmasti löytyy parempiakin. Näitä saa monelta valmistajalta.

Vierailija
39/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/50 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä atopia ja superkuivat silmät ja kyynelkanavat tukossa. Simät vuotaa kyllä vettä koko ajan, myös sisällä, mutta se ei voitele silmää. Parhaiten pitkävaikutteisesti on nyt pitkään toiminut Systane complete, joka vaikuttaa syvemmälle kuin tavalliset tipat, joista moni auttaakin vain pari minuuttia, ja ovat käytännössä yhteä tyhjän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän