Ruokajakeluihin ei riitä tavaraa koska varakkaat hamstraa niitä
Tiedän montakin hyvin toimeentulevaa jotka hamstraavat laputettuja ilta-alesta. Heillä työssäkäyvillä olisi vara maksaa normaalihintakin! Hyvähän se on säästää jotta pääsee perhe esim nyt joululomalla etelänlämpöön. Toiset ei saa hankittua edes punalaputettua ruokaa, ruoka-avusta puhumattakaan!!!!!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Itse aikoinaan ulkomailla asuneena muistan esim kirpputoreilla oli lappu ettei se ole tarkoitettu rikkaille vaan köyhille.
Aloituksessa on vinha perä. Toisaalta missä menee raja? Asuntovelka, ei laputettuja. Ja kaupat on mielestäni ihan silkkaa bisnestä. Haluavat saada pienen voiton kohta vanhoiksi menneistä ennemmin kuin heittää kokonaan pois.
Kaikki yritystoiminta markkinataloudessa on bisnestä. Emme elä kommunismissa. Se, joka olisi valmis yrittämään ilman että saa siitä itse mitään, voi ilmoittautua.
Ilta-alet eivät ole köyhien etuoikeus. Laputettuja ruokia saavat ostaa kaikki halukkaat.
Mistä tiedät kuka on hyvin toimeentuleva? Alarajan keskituloisia on ajettu ahdinkoon verottamalla kireästi, korkeilla sähkönhinnoilla, ja laittamalla aina ylimpään maksuluokkaan, ei oikeutta tukiin. Ollaan loppupeleissä samoilla viivoilla niiden pienituloisten kanssa.
Saa kai niitä ostaa kuka haluaa! Olen köyhä, mutten halua!
Kyllä niinkin voi olla. Tässä nähdään. Yritteliäät ihmiset käyvät töissä, keräävät pulloja, ostavat punalaputettuja tuotteita j.n.e. Kaikki on laillista ja luvallista.
Punalaputus ei ole sosiaalituki, vaan kauppojen keino pienentää hävikkiä.
Näinä aikoina sitä tajuaa, miten lähelle Isä meidän -rukous tulee. Lainaus alkaa:: Ja anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme. Lainaus päättyy.
Meillä päin ei juuri ole punalaputettuja ruokia, mutta tarjouksia yritän hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
varakkaat kaikkein ahneimpia
Ei pidä yleistää, osa voi olla ja osa ei ole. Tunnen kumpiakin tyyppejä.
Itse ostan punalaputettuja tuotteita ekologisista syistä, koska haluan minimoida hävikin. Ostan välillä myös ylijäämäannoksia ravintoloista.
Pahoitteluni köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan punalaputettuja tuotteita ekologisista syistä, koska haluan minimoida hävikin. Ostan välillä myös ylijäämäannoksia ravintoloista.
Pahoitteluni köyhille.
Ihan oikein on pienentää ruokahävikkiä, eli ruokaa ei saa heittää roskiin, jos se on syömäkelpoista.
Miksi ap köyhä työssäkäymätön ei ehtisi ensimmäisenä paikalle laputetun ruuan perässä tai ruokajonoon ilmaista ruokaa jonottamaan?
Monta ahnetta ihmistä vastaamassa tässä ketjussa. On se kumma, että ennen punalapputuotteisiin koskeminen oli häpeällistä eikä niihin haluttu koskea pitkällä tikullakaan vaan itsestäänselvästi jätettiin ne meille köyhille, mutta nyt kun ilmastonmuutos -näkökulma mahdollistaa hyvesignaloinnin (ja ne auttaa pelastamaan etelänmatkat) keskiluokkaiset metsästää punalapputuotteita kuola valuen ja köyhät ovat taas jälleen kerran häviäjiä tässäkin sodassa. Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin ahne keskiluokkainen tai varakas, joka menee epätoivoisuuksiin yrittäessään ylläpitää elämäntyylinsä.
Vierailija kirjoitti:
Itse aikoinaan ulkomailla asuneena muistan esim kirpputoreilla oli lappu ettei se ole tarkoitettu rikkaille vaan köyhille.
Aloituksessa on vinha perä. Toisaalta missä menee raja? Asuntovelka, ei laputettuja. Ja kaupat on mielestäni ihan silkkaa bisnestä. Haluavat saada pienen voiton kohta vanhoiksi menneistä ennemmin kuin heittää kokonaan pois.
Mielestäni tuo raja tulisi löytyä jokaisesta ihmisestä itsestään.
Eräs,sen hetkinen eduskunnan rikkainkin kertoi ihan julkisesti että ostaa punalaputettuja tuotteita. Mahtaakohan hän saada paljon mukaansa kun joskus täältä lähte, kuten jokainen muukin jossakin vaiheessa.. Ikää kuitenkin jo aika paljon.
Toki on kautta aikojen nähty ettei sitä kaikilla ole vaan ahnehditaan lisää siitä huolimatta vaikka jo paljon olisi ja hyvät tulotkin.
Eli nyt en saa työssäkäyvänä pienituloisena en saa enää ostaa edes punalaputettuja? Saanko ostaa eilisen tähtiä tai Lidl:n hävikkilaatikkoa? Työssäkäyntini jälkeen minulle jää noin 0-200 euroa enemmän kuin toimeentukiasuakkaalla riippuen kuukaudesta. Olen käyttänyt viikossa 5-6 tuntia, kun ennen työpäivääni käyn katsomassa löytyykö hävikkiruokaa ostettavaksi/ punalaputettuja.
Entä saanko ostaa tarjouslankoja, joilla parsin ihan tavallisia nilkkasukkia?
Pitääkö nokkoset, marjat, sienet ja osmankäämit jättää myös köyhemmille?
Olen vapaaehtoisena auttamassa ruokajakelussa. Punalaputettuja ei todellakaan enää riitä jaettavaksi kun ne ostetaan ilta-alesta. Leipää on jonkin verran jakoon. Eu-ruoka-apuakaan ei toistaiseksi ole.
Ihmisten avuntarve vain kasvaa!!
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt en saa työssäkäyvänä pienituloisena en saa enää ostaa edes punalaputettuja? Saanko ostaa eilisen tähtiä tai Lidl:n hävikkilaatikkoa? Työssäkäyntini jälkeen minulle jää noin 0-200 euroa enemmän kuin toimeentukiasuakkaalla riippuen kuukaudesta. Olen käyttänyt viikossa 5-6 tuntia, kun ennen työpäivääni käyn katsomassa löytyykö hävikkiruokaa ostettavaksi/ punalaputettuja.
Entä saanko ostaa tarjouslankoja, joilla parsin ihan tavallisia nilkkasukkia?Pitääkö nokkoset, marjat, sienet ja osmankäämit jättää myös köyhemmille?
Et kuulu keski- etkä yläluokkaan, joten saat ostaa. Ei huolta.