Ruokajakeluihin ei riitä tavaraa koska varakkaat hamstraa niitä
Tiedän montakin hyvin toimeentulevaa jotka hamstraavat laputettuja ilta-alesta. Heillä työssäkäyvillä olisi vara maksaa normaalihintakin! Hyvähän se on säästää jotta pääsee perhe esim nyt joululomalla etelänlämpöön. Toiset ei saa hankittua edes punalaputettua ruokaa, ruoka-avusta puhumattakaan!!!!!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisena auttamassa ruokajakelussa. Punalaputettuja ei todellakaan enää riitä jaettavaksi kun ne ostetaan ilta-alesta. Leipää on jonkin verran jakoon. Eu-ruoka-apuakaan ei toistaiseksi ole.
Ihmisten avuntarve vain kasvaa!!
Niin, kaupat haluavat myydä vanhenemassa olevat tuotteet eivätkä lahjoittaa niitä Siksi on säännölliset ilta-alet. Mikä siinä on ihmeellistä?
Pitäiskö säätää köyhille tietty kellonaika, siis ennen rikkaita, jolloin he voisivat hamstrata niin paljon kun haluavat punalaputettuja tuotteita. Sen jälkeen ne olisivat kaikille vapaata riistaa. Nykysysteemillä voi käydä niin, että jos rikas ei uskalla ostaa paheksumisen pelosta, eikä köyhä lähde sinä päivänä kauppaan, jäävät hyvät tuotteet hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Monta ahnetta ihmistä vastaamassa tässä ketjussa. On se kumma, että ennen punalapputuotteisiin koskeminen oli häpeällistä eikä niihin haluttu koskea pitkällä tikullakaan vaan itsestäänselvästi jätettiin ne meille köyhille, mutta nyt kun ilmastonmuutos -näkökulma mahdollistaa hyvesignaloinnin (ja ne auttaa pelastamaan etelänmatkat) keskiluokkaiset metsästää punalapputuotteita kuola valuen ja köyhät ovat taas jälleen kerran häviäjiä tässäkin sodassa. Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin ahne keskiluokkainen tai varakas, joka menee epätoivoisuuksiin yrittäessään ylläpitää elämäntyylinsä.
Olen ostanut punalaputettuja jo 90-luvulla. Olen ostanut niitä siitä lähtien, olin sitten töissä tai työttömänä. Lähinnä lihatuotteita. Ei hävetä nyt eikä silloinkaan.
näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta ahnetta ihmistä vastaamassa tässä ketjussa. On se kumma, että ennen punalapputuotteisiin koskeminen oli häpeällistä eikä niihin haluttu koskea pitkällä tikullakaan vaan itsestäänselvästi jätettiin ne meille köyhille, mutta nyt kun ilmastonmuutos -näkökulma mahdollistaa hyvesignaloinnin (ja ne auttaa pelastamaan etelänmatkat) keskiluokkaiset metsästää punalapputuotteita kuola valuen ja köyhät ovat taas jälleen kerran häviäjiä tässäkin sodassa. Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin ahne keskiluokkainen tai varakas, joka menee epätoivoisuuksiin yrittäessään ylläpitää elämäntyylinsä.
Olen ostanut punalaputettuja jo 90-luvulla. Olen ostanut niitä siitä lähtien, olin sitten töissä tai työttömänä. Lähinnä lihatuotteita. Ei hävetä nyt eikä silloinkaan.
90-luvulla köyhät ei laputettuja edes ostaneet, pitivät niitä noloina.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö säätää köyhille tietty kellonaika, siis ennen rikkaita, jolloin he voisivat hamstrata niin paljon kun haluavat punalaputettuja tuotteita. Sen jälkeen ne olisivat kaikille vapaata riistaa. Nykysysteemillä voi käydä niin, että jos rikas ei uskalla ostaa paheksumisen pelosta, eikä köyhä lähde sinä päivänä kauppaan, jäävät hyvät tuotteet hyllyyn.
No sitten ne menee kaupasta riippuen hyväntekeväisyyteen tai hävikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne keskiluokkaiset ja hyvätuloiset elättävät sinut ja ahneena suu auki vielä jakelet heille käskyjä, mitä he saavat tehdä ja ostaa lyöden hyvesignalointileimoja omaa etuasi ajamattomiin toimintatapoihin. Yöks.
Voi kuule, olen aloittanut työnteon 12-vuotiaana ja nyt kuntoutustuella päälle nelikymppisenä. Pitkä, yli 20v. työura takana (ja edessä) ja vakituinen työpaikka on. Te ette minua elätä, kuntoutustuki maksetaan oman työhistorian eläkekertymän mukaan, joten mene muualle noloine ja turhine pätemisyrityksinesi.
Kävin yksi päivä Citymarketissa sunnuntaiaamuna. Edelläni oli nuori nainen lapsen kanssa. Heillä oli kärryssä valtava määrä -50 % tuotteita. Kiinnitti huomion siksi, että meni aikaa sitä odottaessa ja oli vain yksi kassa. Eli ohje: Menkää kauppaan aamulla. Niitä S-ryhmän on vaikea saada kun osa menee kauppaan jo tuntia ennen keräämään niitä. Mutta aamulla on hiljaista, kaupasta riippuen alet on -50 tai -30. Tuossa meidän cittarissa on esim. pakatulla -50 % kalalla kermoilla yms. missä on viimeinen käyttöpäivä, mutta kuitenkin kohtalaisen pitkä myyntiaika, vielä parikin päivää viimeiseen käyttöpäivään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupatko vaatisivat tositetta tuloista ja vahtisivat hyllyillä :D
Ei mikään bisnes halua suosia asiakkaina maksukyvyttömiä. Hväntekeväisyys on eri asia.
Mikä tuo toiminta mahtaa olla ja mitä varten ne kerätään kun äsmarketissa laputettiin ja kerättiin sellaiseen kärryyn joka työnnettiinkin sitten kuormattuna takahuoneeseen. Omin silmin näin tuon.
Ei pieni ihminen ymmärtää voi...
Jos ihminen ei mitenkään viestissä kerro olevansa vähävarainen tai työtön, silloin ette voi sitä mistään päätellä. Miten tällaiset olettajat voi tehdä mitään työtä? Teettekö työnnekin mututuntumalla ja arvaamalla?
Nyt odotetaan kuinka moni arvaa minun kohdallani väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne keskiluokkaiset ja hyvätuloiset elättävät sinut ja ahneena suu auki vielä jakelet heille käskyjä, mitä he saavat tehdä ja ostaa lyöden hyvesignalointileimoja omaa etuasi ajamattomiin toimintatapoihin. Yöks.
Voi kuule, olen aloittanut työnteon 12-vuotiaana ja nyt kuntoutustuella päälle nelikymppisenä. Pitkä, yli 20v. työura takana (ja edessä) ja vakituinen työpaikka on. Te ette minua elätä, kuntoutustuki maksetaan oman työhistorian eläkekertymän mukaan, joten mene muualle noloine ja turhine pätemisyrityksinesi.
Kuvitteletko, että ne eläkemaksusi on korvamerkittynä rahastoitu juuri sinua varten :D Nykyisten eläkkeiden maksuun ne ovat menneet, joku osa sentään rahastoitu.
Vierailija kirjoitti:
varakkaat kaikkein ahneimpia
Ja höpöhöpö. Kaikki kaupan hyllyssä oleva on vapaasti kaikkien ostettavissa. Ja kyllä minä ainakin käytän kaikki tarjoukset ja alennukset surutta hyväkseni. Sinne vain kauppaan kaikki köyhät hakemaan omia aletuotteita. Vai pitäisikö ne saada ilman sieltä ruokajakelusta?
Punalaputettuina näkee nykyisin enää niitä kalliita ruokia tai jotain vaikkapa jotain erikoisempaa. Poikkeuksetta halvimpia lihoja esimerkiksi on enää vähän -30 prossan tarjouksessa ja ilta-aleen ei enää jää lainkaan. Se että niitä jäisi ruokajakeluun on siis mahdottomuus jollei kyseessä lähtöhinnaltaan hyvin kallis tuote. Niitäkin aivan varmasti nyt vähemmän kuin ennen sillä varakkaampien ihmisten eläminen on myös kallistunut huomattavasti ja tottakai hekin usein säästävät siitä mistä voivat.
Pyh. Olen ostanut aina laputettuja, mutta vain niitä mitä käytän. Leipää ostan paljon ilta-alesta, käyn läheisessä Prismassa kun lapsi on harrastuksessa ja klo 19 on paljon laputettua leipää hyllyssä. Ellei joku muu ole sitä ennen kaupassa käynyt, todellakin ostan.
Jättäkää muutama tupakka-aski ja kalja ostamatta niin kummasti jää rahaa ruokaankin. En ole koskaan kuullut tupakoitsijan valittavan ettei ole rahaa tupakkaan, ruokaan/lääkkeisiin/lasten harrastuksiin taas aina valitetaan ettei ole. Sori, sympatiaa ei näille heru.
Jos sähkölasku ennen 300 euroa kuukaudessa ja nyt jo vaikka helposti 800 euroa ja tulevina kuukausina vielä enemmän niin tietysti ne varakkaammat perheetkin joutuvat miettimään kulutustaan. Kun ruoka myöskin kallistunut. Loisillehan se sama minkä ruoka maksaa sillä yhteiskunta heidät elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupatko vaatisivat tositetta tuloista ja vahtisivat hyllyillä :D
Ei mikään bisnes halua suosia asiakkaina maksukyvyttömiä. Hväntekeväisyys on eri asia.
Ei siinä kaupan tarvitsisi mitään vahtia. Kyllä ihmiset itse tietävät oman tulotasonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että ne eläkemaksusi on korvamerkittynä rahastoitu juuri sinua varten :D Nykyisten eläkkeiden maksuun ne ovat menneet, joku osa sentään rahastoitu.
Id10otti. Opettele vähän jos ehdit punalappuhaalimiseltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varakkaat kaikkein ahneimpia
Ja höpöhöpö. Kaikki kaupan hyllyssä oleva on vapaasti kaikkien ostettavissa. Ja kyllä minä ainakin käytän kaikki tarjoukset ja alennukset surutta hyväkseni. Sinne vain kauppaan kaikki köyhät hakemaan omia aletuotteita. Vai pitäisikö ne saada ilman sieltä ruokajakelusta?
On ne sieltä kaikkien ostettavissa ja ihan myös sinua varten mikäli koet että niitä tarvitset ja olet niitä ja siitä saatavaa pientä rahansäästöä itsellesi vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muut ikäisesi käytiin sentään peruskoulu kunnialla loppuun ja hankittiin vielä sen jälkeen muukin koulutus. Ei ole ylpeilyn aihe kouluttamattomuus, johtaa vain matalan tuottavuuden työtehtäviin ja työttömyysjaksoihin.