Välillä mietin koiraani, joka huostattiin 2010
Eläinsuojelun toimesta.
Olin lähtenyt kotoa, ja jättänyt koiran pahaa-aavistamatta takapihalle remmiin. No kun tulin noin ~2h päästä, ei koiraa näkynyt ja oletin sen karanneen.
Etsiskelin joka paikasta ja hälytin pari kaveriakin etsimään. Itkeskelin pihalla, kunnes muuan naapuri tuli sanomaan että poliisi vei koiran.
Minä sitten soittamaan poliisin
neuvontapuhelimeen, ja sieltä sanottiin että on haettu pois, eläinsuojelun hoiviin. Kysyin syytä, niin poliisi sanoi naapurin soittaneen 112, kun oli nähnyt että koira oli sotkeentunut hihnansa kanssa pahasti marjapensaikkoon, eikä päässyt irti itse.
Minulla oli juuri muuttunut Puhelinnumero, ja poliisi ei ollut saanut puhelinnumeroni mistään.
Soitin eläinsuojelupaikkaan, ja sieltä sanottiin etteivät saa antaa koiraa takas ennen poliisikuulusteluja. Kuulusteluihin tuli kutsu ehkä 3 viikon kuluttua.
Poliisi kyseli miksi olit jättänyt niin että voi sotkeentua, ja että naapurin mukaan aika oli pitempi kuin 2 tuntia.
Kuulustelujen jälkeen sain luvan hakea koiran, mutta kun kuulin summan monelta viikolta.. Summa oli niin tähtitieteellinen ettei sitä millään parikymppisen opiskelijan budjetilla maksettu.
Poliisi totes, että voi voi, koiran pito maksaa ja olisko nyt koiran pito tässä.
Romahdin itkemään, mutta suostuin. Koiralle etsittiin uusi koti, ja merkittiin, että omistaja ei voi maksaa löytöeläinkodin maksuja.
Aika kauheaa.
Toivottavaati koiralle kuuluu nyt kaikkea hyvää.
Kommentit (22)
Sitten on näitä tapauksia jossa eläimiä kohdellaan tahallaan huonosti ja toiminta jatkunut pitkään, ilmotuksesta eläinlääkäri käy katsomassa ja totetaa että joo on surkeessa kunnossa mut hei, korjaappa tilanne ja mää tuun sit kuukauden päästä. Joissakin tapauksissa eläinlääkäri käy kaksikin kertaa "antamassa varoituksia" samassa paikassa. Ei riitä se että joo mää tuun kuukauden päästä ja oikeesti kuukauden päästä eläimet pois jos ei riittäviä parannuksia tehty.
Ihan oikein, että vietiin. Tuskin olisit pystynyt eläinlääkärikulujakaan maksamaan, joita olisi väistämättä jossain vaiheessa tullut.