Lohduttakaa opettajaa: 100 sivua oppilaiden tuotoksia arvioituna ja vielä 400 sivua jäljellä...
Ope meinaa taas hyytyä kaiken tämän arvioinnin ja muun koulutyön alle. Seuraavien parin päivän aikana pitäisi arvioida jäljellä olevat 400 sivua oppilaiden ja lukion opiskelijoiden kokeita ja muita tuotoksia. Tänään on jo mennyt 5 tuntia ja alan väsähtää. Huomenna pitäisi myös tekaista sisällöt kymmenelle lukion tunnille, kun lukion opetussuunnitelma taas vaihteeksi muuttui (edellinen muutos oli vain muutamia vuosia sitten).
Eläkeikään on vielä 22 vuotta. Huoh : (
Kommentit (28)
Sulla on sentään työpaikka. Sua ei haukuta kuten työttömiä.
Taidat olla väärällä alalla tai sitten uupunut. Ei kuulosta normaalilta.
Kyllä se uravalinta sitten taas toukokuun lopussa hymyilyttää. Minä olen ollut palkallisella lomalla viimeksi vuonna 2021, silloin kolme viikkoa.
Ulkoista joku setti, ei niitä ole pakko tehdä itse aina, riittää että varmistaa arvioinnin.
Meillä äiti käytti lapsityövoimaa, eli minua, minä korjasin ja pistin pisteet + numerot satoja kertoja.
Sain palkkaa kuitenki vähä.
Ja tykkäsin siitä, olihan siinä haastetta korjailla esim.matikkaa varsinkin jos ite oli alemmalla luokalla ku kokeen tehneet.
Opena olen aivan varma, että aloitus ei ollut oikeasti opettajan kirjoittama. Yleensä tuollaisiin aloituksiin tulisi joka paikasta puukkoa niskaan, mitäs olet homman itse valinnut ja te opettajat vain lomailette. Sinänsä oli todella ilahduttavaa, että aloitukseen oli täällä vastattu nyt todella tsemppaavasti.
Kannatan myös monivalinta kokeita sekä koevastausten pituuden rajoittamista. Toiset voi kirjoittaa 10 sivua metsän monimuotoisuudesta. Opetan oppilaita tiivistämään tärkeimmät asiat. Kerron etukäteen, että en lue koevastauksia kuin sen yhden sivun/ tietyn merkkimäärän.
Oppilaalla on oikeus osoittaa osaamista. Uusi ops määrittelee aika tarkkaan, mitä näyttöjä olisi annettava. Lisäksi oppilaalla on oikeus harjoitella ennen näyttöä. -> kasautumista tulee väistämättä.