Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin varusmiesten päivärahoihin tehdään kunnon indeksikorotus? Viimeksi korotus oli viisi senttiä.

Vierailija
10.12.2022 |

Onhan tuo nyt kumma, että ympäri vuorokauden kestävästä palveluksesta maksetaan 5,5 euroa päivä. Esim leirillä ollaan jatkuvassa liikkeessä ja vähillä unilla. Samoin kasarmilla on pitkiä päiviä ja kruunuksi voi iskeä apupäivystäjän vuoro joko 00-03 tai 03-06 ja siitä jatkuu päivä suoraan ja saattaa kestää jopa iltakymmeneen. Vähän paremmin voisi tuosta maksaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä pitkä aika olla se vuosi ku rahat ei riitä ees perustarpeisiin.

Ja varusmiehet on kuitenki tän yhteiskunnan tukipilareita.

Niinpä. Moni kaveri oli varusmiesvuoden jälkeen veloissa. Ei maanpuolustusta voi toteuttaa hyväntekeväisyytenä.

Missäs ne velkaantuivat, kun kaikki kulut maksaa valtio?

Vierailija
42/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi? Se on nykyään puoli vuotta. Ilmeisesti sinä kirjoittelet Rusin maasta? Katsokaas miten helppoa on paljastaa Venäjän rölli :D

Puoli vuotta viiva vuosihan se palvelus on. Et tiennyt sitäkään, c-mies.

Mä en ole mies XD ja vuosi (alle vuosi, 347 päivää) koskee vain upseerikoulutettavia. 

Koskee myös aliupseerikoulutettavia, miehistökuskeja, valmiusyksiköiden kaikkia sotilaita (myös miehistö) jne. Lääkintämiehet, sotilaspoliisit ja merivoimien miehistö ovat 9 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoo. Kakskymppii päivässä??? Sehän tekee kuussataa kuussa ja muita kuluja ei oo. Täytyy varmana hakee armeijaan, sillä nykyisin mulle jää korkeintaan 5 euroo päivässä kulujen jälkeen käyttörahaa. Tosin ei ne taida enään kuuskymppistä huolia...

5,5 euroa päivässä eka puoli vuotta. Opettele lukemaan.

Vierailija
44/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret on just tämmöisiä, pelkkää saakelin valitusta ja vaatimuksia. Hitto jos nää joutuu sotaan niin sota on hävitty kymmenessä minuutissa ja se on sitten siinä, tryssiä ollaan. Koittakaahan aikuistua, jos osaatte, lapamadot.

Vierailija
45/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne varusmiehet rahalla tekee?

Mitä ihmiset nyt yleensä rahalla tekee.

Muut ihmiset maksavat tienestillään asumisensa, sähkönsä, ruokansa ja vaatteensa. Te saatte ne kaikki talon puolesta. Päiväraha jää kokonaan säästöön.

Luuletko sinä että varusmiehet ei tarvitse ostaa mitää esim lomillaan?

Kuten? Kyllä mulle riittäis tuo viikossa tienattu 140 egeä melko hyvin ostoksiin lomilla, jos siis teoreettisesti pääsisi lomille joka viikko.

Vierailija
46/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi? Se on nykyään puoli vuotta. Ilmeisesti sinä kirjoittelet Rusin maasta? Katsokaas miten helppoa on paljastaa Venäjän rölli :D

Mä en ole mies XD ja vuosi (alle vuosi, 347 päivää) koskee vain upseerikoulutettavia. 

Olet c-mies. Miksi et rehellisesti myönnä sitä? 

Vierailija
47/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret on just tämmöisiä, pelkkää saakelin valitusta ja vaatimuksia. Hitto jos nää joutuu sotaan niin sota on hävitty kymmenessä minuutissa ja se on sitten siinä, tryssiä ollaan. Koittakaahan aikuistua, jos osaatte, lapamadot.

No sinä läski olet varmasti kovin paljon elämässäsi saavuttanut.. hehe.. kyllä sinä nyt.. hehe..

Vierailija
48/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sinne oo pakko mennä. Ihan vapaaehtoisestihan ne on siellä

Oletko sä sivari vai vapautettu mielenterveyssyistä? Mun oli pakko mennä kun olin terve enkä halunnu sivariinkaan.

Onko elämässäsi mitään muuta pakkoa koskaan ollutkaan? Vaikutat sellaiselta, joka uhriutuu täysillä kun joutuu tekemään vain sen saman kuin muutkin, ei yhtään enempää.

Vastaatko kysymykseen ensin, niin minä vastaan sitten.

En vastaa, koska et kysynyt minulta mitään. 

Kysyin, nimittäin että oletko sivari vai mielenterveyssyistä vapautettu c-mies?

En kumpikaan. Mikähän mä voisin sitten olla? Tuleeko mitään mieleen neropatille?

Vierailija
49/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kun feministihallitus Kokoomuksen tuella äänesti pa perittomille oikeuden toimeentulotukeen varusmiehet kituuttaa 5e päivärahalla eikä saa tukea esim. Kotivakuutukseen tai ajoneuvoveroon. Muistakaa tämä vaaleissa!

Vierailija
50/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutte iltapäivä lehdet varuskuntaan kuvaaman ja kerrotte heille mikä oikea tilanne on taloudelisesti siellä.Muuten asioille ei tapahdu mitään.Tai adressi  nettiin ja nimiä kerää siihen on  kai viksumpi tapa ? 

Vierailija
51/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee myös aliupseerikoulutettavia, miehistökuskeja, valmiusyksiköiden kaikkia sotilaita (myös miehistö) jne. Lääkintämiehet, sotilaspoliisit ja merivoimien miehistö ovat 9 kuukautta.

No joo, nuo nyt kaikki ovat niitä motivoituneita. Sinä et ole. Eikä sua motivoisi mikään rahamäärä, kun elämäsi korkein pyrkimys on kasvaa pyllystä kiinni sohvaan.

Vierailija
52/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sinne oo pakko mennä. Ihan vapaaehtoisestihan ne on siellä

Oletko sä sivari vai vapautettu mielenterveyssyistä? Mun oli pakko mennä kun olin terve enkä halunnu sivariinkaan.

Onko elämässäsi mitään muuta pakkoa koskaan ollutkaan? Vaikutat sellaiselta, joka uhriutuu täysillä kun joutuu tekemään vain sen saman kuin muutkin, ei yhtään enempää.

Vastaatko kysymykseen ensin, niin minä vastaan sitten.

En vastaa, koska et kysynyt minulta mitään. 

Kysyin, nimittäin että oletko sivari vai mielenterveyssyistä vapautettu c-mies?

En kumpikaan. Mikähän mä voisin sitten olla? Tuleeko mitään mieleen neropatille?

Öö.. valehtelija?

Vierailija
53/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutsutte iltapäivä lehdet varuskuntaan kuvaaman ja kerrotte heille mikä oikea tilanne on taloudelisesti siellä.Muuten asioille ei tapahdu mitään.Tai adressi  nettiin ja nimiä kerää siihen on  kai viksumpi tapa ? 

Ei ole mediaseksikäs aihe medialle. Vain tränslaki, suostumuslaki ja muu woke saa näkyvyyttä.

Vierailija
54/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kun feministihallitus Kokoomuksen tuella äänesti pa perittomille oikeuden toimeentulotukeen varusmiehet kituuttaa 5e päivärahalla eikä saa tukea esim. Kotivakuutukseen tai ajoneuvoveroon. Muistakaa tämä vaaleissa!

Laaja kotivakuutus maksaa muutaman satasen, jonka tienaat kahtena ekana palveluskuukautena. Ajoneuvoveroa ei mene, kun panet kotterosi seisontaan (sen voi tehdä netissä nykyään). Puhelinkulujakaan ei mene, kun soittelet pelkkiä Whatsapp-puheluita ilmaiseksi. Kerro nyt loputkin ongelmasi niin ratkotaan ne tässä ja säästät selvää rahaa, jolla voit ostaa enemmän munkkeja.

Vierailija
55/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mediaseksikäs aihe medialle. Vain tränslaki, suostumuslaki ja muu woke saa näkyvyyttä.

Jostain syystä ruinaava mies ei ole seksikäs medioiden ulkopuolellakaan. Johtuisiko siitä, että se on oksymoroni.

Vierailija
56/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivareiden päivärahaa voisi vähentää ja siirtää ne varusmiehille. Varusmiespalvelus on kuitenkin henkisesti ja fyysisesti paljon raskaampaa. Ja ei, sivarit ei työskentele nykyään missään hoitolaitoksissa, vaan kirjastoissa yms toisarvoisissa apuhommissa, joissa ei kyllä selkä rasitu.

Vierailija
57/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusmiesten päivärahat juoksevat 24/7 kun esim. työttömän päivärahat vain viisi kertaa viikossa.

Työtön tienaa enemmän eikä sen tarvitse tehdä kuin 4 hakemusta kuukaudessa. 

Johan se Ellu lupasi minun aikaan, että varusmiehille järjestetään sama taloudellinen asema kuin työttömille. No onhan toki vaatteet, asunto ja sapuskat talon puolesta. Kyllä kruunu omistaan huolta pitää.

Vierailija
58/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida varuspojilla natsat riittää kutsumaan valokuvaajia sotaväen paikkoihin.

Vierailija
59/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin joka euron mitä sain armeijasta päivärahaa. Menin niillä rahoilla autokouluun ja sain ajokortin.

Vierailija
60/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että varusmies voi saada päivärahan lisäksi myös sotilasavustusta mm. vuokranmaksuun. 

https://www.kela.fi/sotilasavustus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan