Toyota Avensis, Mazda 6 vai Honda Accord?
Vuosimallit 2009-2015. Bensa ja automaatti. Minkä valitset? Ei jakoketjuongrlmaisia saksalaisia kiitos!
Kommentit (45)
Jos huoltovapaata etsit niin Toyota manuaali-vaihteistolla. Monet huoltotoimenpiteet pystyy tekemään ihan itse jos halua, taitoa ja paikka tehdä.
Mazdan Ford-moottorit ei kestä kilometrejä läheskään niin hyvin kuin Hondan ja Toyotan moottorit.
Mazdat noista halvimpia, ihan syystäkin.
Hondan automaateissa kannattaa varmistaa, että öljynvaihdot on tehty ja käytetty vain siihen kuuluvaa ns. orkkisöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos huoltovapaata etsit niin Toyota manuaali-vaihteistolla. Monet huoltotoimenpiteet pystyy tekemään ihan itse jos halua, taitoa ja paikka tehdä.
Eiköhän kaikkiin autoihin huollot voi tehdä jos on halua, taitoa ja paikka.
Vierailija kirjoitti:
Manuaalissa monesti tulee kytkinremppa 300tkm kohdalla. Automaatti taas kestää sen 600tkm kunhan öjyt vaihdetaan ajallaan. Lisäksi paljon mukavampi ajaa mitä manuaali.
En ottaisi noin vanhaa käytettyä etenkään automaattina. Hondan automaattilootat ovat kyllä rapakon toisella puolella kestävän maineessa, kunhan auto on huollettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu kaikissa ilman lisälaitteita. Esim jos sähköinen käsijarru niin tarvitset laitteen jolla ajaa jarrusatula huoltoasentoon. Joissakin autoissa muistaakseni öljytkin piti imeä pois, ei ole enää öljyruuvia. Konehuone voi olla niin täynnä ettei pääse käsiksi öljynsuodattimeen kuin auton alta pukkien avulla.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi noin vanhaa käytettyä etenkään automaattina. Hondan automaattilootat ovat kyllä rapakon toisella puolella kestävän maineessa, kunhan auto on huollettu.
Eihän nuo edes vanhoja ole. Yli 20v vanhakin automaatti on vahva kunhan öljyt on vaihdettu. Manuaalista monesti entinen omistaja on polttanut kytkimen loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu kaikissa ilman lisälaitteita. Esim jos sähköinen käsijarru niin tarvitset laitteen jolla ajaa jarrusatula huoltoasentoon. Joissakin autoissa muistaakseni öljytkin piti imeä pois, ei ole enää öljyruuvia. Konehuone voi olla niin täynnä ettei pääse käsiksi öljynsuodattimeen kuin auton alta pukkien avulla.[/quote
Edelleen onnistuu jos on halua, taitoa ja paikka.
Avensis. Mulla on vuosimalli 2007, ajettu 320.000 kilsaa ja ei ongelmia. Katsastuksesta jo viidettä vuotta ongelmitta läpi, ainoa että alkavaa korroosiota jarruputkissa. Nyt on edessä jarruputkien vaihto. Katso että automaatin vaihteistolaatikon öljyt on vaihdettu. Tutun Mazda 6 vm 2005 on lähdössä sen vuoksi romuttamolle, että vaihteistolaatikko hajosi. Muuten ei olisi vikaa, pohjakin hyvässä kunnossa, mutta se korjaus maksaa yli 2000 ja uutta laatikkoa ei löydy edes ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu kaikissa ilman lisälaitteita. Esim jos sähköinen käsijarru niin tarvitset laitteen jolla ajaa jarrusatula huoltoasentoon. Joissakin autoissa muistaakseni öljytkin piti imeä pois, ei ole enää öljyruuvia. Konehuone voi olla niin täynnä ettei pääse käsiksi öljynsuodattimeen kuin auton alta pukkien avulla.
Tuolla ajattelulla kannattaakin viedä auto huoltoon, eikä itse sössiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaalissa monesti tulee kytkinremppa 300tkm kohdalla. Automaatti taas kestää sen 600tkm kunhan öjyt vaihdetaan ajallaan. Lisäksi paljon mukavampi ajaa mitä manuaali.
Riippuen tietenkin tomaatin mallista mutta ihan perinteisissä menee turbiini vaihtoon 400tkm paikkeilla ja siihen ei lootan öljyjen vaihto auta, kytkinremppaan vaikuttaa paljon missä ajetaan ja kuka ajaa, 200tkm realistisempi. Kytkinrempat ihan perushuoltoja, kuluvia osia.
Toyota olisi valintani. Nuo T27 Avensikset, automaatit, on portaattomalla CVT-vaihteistolla. Öljynvaihtoja ei monestikaan huolloissa tehdä, joten ne kannattaa vaihtaa. Kestävä vaihteisto, kuten auto muutenkin. Moottorissa käytettävä oikeat luokitukset omaavaa 0W20 öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen tietenkin tomaatin mallista mutta ihan perinteisissä menee turbiini vaihtoon 400tkm paikkeilla ja siihen ei lootan öljyjen vaihto auta, kytkinremppaan vaikuttaa paljon missä ajetaan ja kuka ajaa, 200tkm realistisempi. Kytkinrempat ihan perushuoltoja, kuluvia osia.
En tiedä yhtään momenttimuunninlaatikolla olevaa Hondaa, Toyotaa, Volvoa tai Mersua mistä olisi mennyt turbiini alle 800tkm ajettuna.
jos löytyy ruostevapaa Mazda muuten Avensis, Hondassa tulee kalliita vikoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo edes vanhoja ole. Yli 20v vanhakin automaatti on vahva kunhan öljyt on vaihdettu. Manuaalista monesti entinen omistaja on polttanut kytkimen loppuun.
Siksi en ostaisikaan paljon ajettua arvoautoa, vaan jonkin nuoremman ja vähemmän ajetun perusmallin tai kauppakassin. Oletan, että rahapula tässä tapauksessa estää ostamasta uudehkoa suuremman kokoluokan autoa.
Minulla Avensis farmari 2010. Kahden litran moottori ja CVT-vaihteisto. Ei ruostetta muualla kuin letkunkiristimissä. Vakaa ajattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään momenttimuunninlaatikolla olevaa Hondaa, Toyotaa, Volvoa tai Mersua mistä olisi mennyt turbiini alle 800tkm ajettuna.
Tiedän useammankin Volvon, Audin ja Mersun. Varmasti riippuu taas paljon missä ajetaan, kaupunki vs muu ajo on aikamoinen ero vaihteiston käytössä.
Tuo kertoo vain huonolaatuisesta öljystä, jos ihan kirkkaana säilyy.