Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
301/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa niin olla, että jos mieshoitajien määrä suuresti kasvaa, tulee seksualirikosten uhka sinnekin missä se on ennen ollut käytännössä tuntematon, ts. sairaanhoito. Jos kerran suomalainen mieshoitaja r---- jopa vanhuksia 27 kertaa niin miettikää nuoria ja hyvännäköisiä ihmisiä sairaalassa, kipeinä ja avuttomina, yksin huoneessa yökön armoilla.

Vierailija
302/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Haluatko kokeilla kovan matsin vain 16 vuotta jujutsua harrastaneen miehen kanssa? Älä uhoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.

mahtaa olla raskasta elää katkerana miehiävihaavana feministinä

Mahtaa olla raskasta olla tuollainen reppana, joka ajattelee, että se on jotenkin itseltä pois, jos joku ventovieras nainen pelon takia haluaa ottaa varman päälle... Miten se sinua häiritsee?

Ketjussa on kehoitettu soittamaan poliisille, kertomaan ahdistelusta ja antamaan tuntomerkit. Vainoharhaiset naiset myös tekevät some-postauksia kuvauksien ja esim. rekisteritietojen kanssa syyttäen työtään tekeviä esim. pedariksi.

Mikäköhän siinä häiritsee?

Kyllä, jos epäilyttävä hiippari seuraa pitkään eikä jätä rauhaan vaikka vaihtaisi suuntaa, muuttaisi nopeutta jne. niin silloin soitetaan poliisille. Sillä ei ole mitään tekemistä kuvien ja henkilöllisyyden plus oletettujen rikosten julkaisusta netissä - sitä ei tee eikä hyväksy kukaan täysjärkinen. Sinä yhdistit nämä asiat, ei kukaan muu.

Silti teette sitä ja jaatte eteenpäin. Miten voit väittää ettei kukaan yhdistä sitä kun te teette sitä ihan oikeassa elämässä?

"Teette ja jaatte". No en tee enkä jaa. Silti soitan poliisille joka kerta jos pelkään turvallisuuteni puolesta. Se ei tarkoita syyttömän syyttämistä julkisesti jostain olemattomasta rikoksesta. Sellaista tekee vain joku sekopää.

Soita pois, ja jos poliisi tulee jututtamaan minua, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Naiset nyt kuitenkin ovat sekopäitä jotka syyttävät julkisesti olemattomista rikoksista. Suurin osa tässäkin keskustelussa olevista jakaisivat viestiä, jos eivät itse kirjoittaneet sitä.

Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella esim. kunnianloukkauksesta ja siitä täyttäisikö edellä mainitussa tilanteessa soitettu häke-puhelu sen ehdot (vinkki: ei täyty), mutta se on mahdotonta kun laitat koko homman läskiksi näillä järjettömillä yleistyksilläsi. Mutusi ei katsos valitettavasti tarkoita sitä että se olisi totta. Mutta jatka toki juttujen keksimistä ja niistä jankkaamista ihan rauhassa.

”Punanen Toyota Hiace (kyljessä luki isolla hiace jotain) ajeli Nuutissa harmaassa sadekelissä ikkuna auki ihan vaan edestakaisin ja kyttäsi varmaan lapsia. Tällä kertaa myös minun lasta ja minun läsnäollessa onneksi. Hidasti oikein kunnolla kohdalla, mutta jatkoi matkaa. Siinä näin naaman, jota en ole unohtanut sitten ensinäkemän. Hyi /”*#*$– ku oksettavaa. Kertokaa kaikille ja jakakaa”

Päivitys levisi nopeasti useisiin eri Facebookin ryhmiin, joissa tarina muutti myös muotoaan. Kuljettaja nimettiin takavuosina lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista tuomituksi henkilöksi ja päivityksissä miehen väitettiin yrittäneen houkutella lasta kyytiinsä. Pian havaintoja alkoi sadella eri puolilta kaupunkia. Keski-Palokan koulun rehtori lähetti oppilaiden vanhemmille varoitusviestin Wilma-järjestelmän kautta.

Vitsailu Heikkilän perheessä loppui lyhyeen, kun ilmeni, että kyse todella oli isän kuljettamasta autosta.

– Ihmettelen suunnattomasti tällaisia johtopäätöksiä, sillä etsin annettua työmaan osoitetta, enkä edes puhunut paikalla kenellekään mitään, Heikkilä miettii.

Netissä levitettiin jo auton rekisteritunnusta ja osassa viesteissä uhattiin väkivallalla, mikäli auto tulee vastaan. Teippauksin varustettu auto on tiettävästi seudulla ainoa laatuaan.

Haluammeko arvailla minkä sukupuolen edustajat makoilevat facebookissa mammapalstoilla ja levittävät näitä juttuja?

Väkivallalla uhkailu? Tuttua tästäkin ketjusta.

Tällaisella ei edellekään ole mitään tekemistä sen kanssa, että yöllä yksin liikkeellä oleva nainen pelästyy hiipparia joka ihan oikeasti seuraa häntä (tässäkin on kerrottu esimerkkejä, tyyppi seuraa bussiin tai vaikka kiertää saman korttelin ympäri ympyrää jne, tai alkaa oikeasti huutamaan että heitän sut jokeen tai juoksee täysillä perässä). Siinä tilanteessa pitää soittaa hätäkeskukseen ja piste. Siitä tässä on kyse, ei siitä että joku sairas kyttääjä kirjoittelee Facebookissa.

Jos pelästytte jo keskellä kirjasta päivää työautolla ajelevaa miestä niin tuskin se psyykkeenne kestää nähdä ketään pimeällä.

Siitä on kyse.

Kyse on siitä, että niitä vaanivia pedofiilejä oikeasti liikkuu keskuudessamme. Ummista sinä silmäsi vaan edelleenkin.

T. 7-vuotiaana ensimmäisen itsensäpaljastajan nähnyt. Eikä loppunut siihen.

No oothan sinä isäskin saunassa nähny. Etkä varmaan ole traumatisoitunut. Tai nudistirannalla taaaai poikakaverisi. Puhutaan vähä eri tason asioista. Moni kattelee netistä alastomia ihmisiä.

Niin, onhan se ihan sama asia mennä isän kanssa saunaan kuin nähdä alikulkutunnelissa mies, joka näyttää lapselle elintään. Voi hyvää päivää taas. Pidä se mulkkusi housuissa, ällötys.

Vierailija
304/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on kerran pysäyttänyt minut. 

Nainen käveli edellä, jossain vaiheessa reippaastikin jolloin otti etäisyyttä. Se taas antoi minulle mahdollisuuden kävellä normaalia vauhtiani.

Muutama minuutti ja poliisi pysähtyy tien viereen. Nainen lähes juoksee sinne. Minun ollessa kohdalla poliisi pysäyttää ja alkaa tivaamaan mihin olen menossa. Pienen selvittelyn jälkeen (nimi, kertomani osoite samalla tiellä, osoitteeni tarkastus rekisteristä) minä jatkan matkaani ja ilmeisen raivoissaan oleva nainen jää keskustelemaan kahden kypsän poliisisedän kanssa.

Kuulin kauas naisen huudot kuinka minua ei olisi tullut päästää vapaaksi.

Hiukan nyt kuulostaa fantasialta tämä :D. Te vedätte aina överiksi ettekä huomaa autismipäissänne millon keksimänne käytös on epäuskottavaa.

Vierailija
305/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Haluatko kokeilla kovan matsin vain 16 vuotta jujutsua harrastaneen miehen kanssa? Älä uhoa...

Miksi ihmeessä sinulla on tarve osoittaa se, että voit käydä naisten kimppuun halutessasi? Kyllä me naiset se tiedetään. enpä takia onkin ihmeellistä, ettei teiltä qusipäiltä löydy minkäänlaista empatiaa tai ymmärrystä sille, että naiset saavat KOKO ELÄMÄNSÄ OLLA VARUILLAAN TEIDÄN KALTAISTENNE VUOKSI.

Vierailija
306/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.

Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.

Minäkin kuulun niihin, jotka ovat päättäneet, että mieluummin kuolen kuin tulen raiskatuksi.Tätä elämää on nähty jo niin paljon ja kestetty niin paljon paskaa, että joutaa tästä kuolemaankin, jos sitä ennen säästyy raiskaukselta - ja kenties tekee vähän vahinkoa tyypille, joka tekee vahinkoa muille.

Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sinä edes tiedät miltä raisk. joutuminen tuntuu (muutkin saa vastata, jotka ei ole itse kokeneet)? Ei sen takia kannata kuolla, vaikka ei kyllä sitä kokemaankaan suosittele tietenkään. Itse pääsin yli tapahtumasta alle vuodessa terapialla ja olen nuori nainen. Elämä olisi mennyt hukkaan, jos olisin päättänyt päivänä asian vuoksi, josta toipuu kyllä ajankanssa kuten mistä tahansa vakivallan uhriksi joutumisesta.

Monella on sellainen kuva, että se on kuolemaakin pahempi kohtalo, vaikka eivät ole asiaa edes kokeneet.

Näinpä. Järki käteen. Ensi sijassa paettava, mutta ei kannata itssaria tehdä, jos pakoon ei pääse.

Kokemusta on. Ennemmin tapan sen miehen.

Ei ihme että vihaat miehiä. Saitko terapiaa miesvihaasi vai onko se vielä kesken?

En saanut. En vihaa miehiä, mutta tiedän, että minuun ei kajota väkivaltaisesti ennen kuin olen kuollut. Piste.

Vierailija
307/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on kerran pysäyttänyt minut. 

Nainen käveli edellä, jossain vaiheessa reippaastikin jolloin otti etäisyyttä. Se taas antoi minulle mahdollisuuden kävellä normaalia vauhtiani.

Muutama minuutti ja poliisi pysähtyy tien viereen. Nainen lähes juoksee sinne. Minun ollessa kohdalla poliisi pysäyttää ja alkaa tivaamaan mihin olen menossa. Pienen selvittelyn jälkeen (nimi, kertomani osoite samalla tiellä, osoitteeni tarkastus rekisteristä) minä jatkan matkaani ja ilmeisen raivoissaan oleva nainen jää keskustelemaan kahden kypsän poliisisedän kanssa.

Kuulin kauas naisen huudot kuinka minua ei olisi tullut päästää vapaaksi.

Hiukan nyt kuulostaa fantasialta tämä :D. Te vedätte aina överiksi ettekä huomaa autismipäissänne millon keksimänne käytös on epäuskottavaa.

Koska kukaan humalainen nainen ei ikinä missään ole pitänyt ääntä.

Vierailija
308/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Virpi butthan oli kuuluisa miesten pieksijä. Heitteli aikamiehiä pitkin seiniä tai vetäisi nyrkillä päin näköä jos ei olemus miellyttänyt, baaritiski tyhjeni kun vipe asteli paikalle..

Tappelussa kuitenkin lähes kuka tahansa bodarinainenkin häviäisi miehelle. Ellei siiten ihan riuku tai joku rääpäle ole. Buttkin tais olla melko lyhyt?

Vierailija
309/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa niin olla, että jos mieshoitajien määrä suuresti kasvaa, tulee seksualirikosten uhka sinnekin missä se on ennen ollut käytännössä tuntematon, ts. sairaanhoito. Jos kerran suomalainen mieshoitaja r---- jopa vanhuksia 27 kertaa niin miettikää nuoria ja hyvännäköisiä ihmisiä sairaalassa, kipeinä ja avuttomina, yksin huoneessa yökön armoilla.

Nyt ne ovat naisten armoilla avuttomina. 

Taidat lesbopedari olla hakeutunut alalle jotta pääset koskettelemaan naisia ja tyttöjä.

Vierailija
310/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.

Ihanan herttainen olet. Toi lasi homma nosti mun söpismoodin ylöspäin. Kaikkea hyvää.

Vierailija
311/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi harjoittaa naisiin kohdistuvaa järjestäytynyttä väkivaltaa, kieltämällä pippurisumutteet turva-välineenä, vaikka ne on KAIKKIALLA MUUALLA MAAILMASSA aivan normaalisti käytössä naisilla etenkin. Ja suositellaan.

Tämä on institutionaalista väkivaltaa naisia kohtaan.

Vierailija
312/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken a ja o onkin VÄLTTÄÄ vimeiseen asti joutumista tuoollaiseen tilanteeseen. Ei liiku yksin, käyttää reittejä jotka on turvallisia jne.

Vierailija
313/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.

Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?

Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.

Jos tuikkaisi randomina miestä munille joka voi olla ihan viaton kävelijä niin siinä vaiheessa todennäköiseesti varmasti joutuu itsekkin vakavalla tavalla uhriksi. Miestä ei voisi enempää provosoida.

Miten kuvittelet, että lyhytkätinen yltää tuikata randomkävelijää? Tai edes olisi tarvetta sellaiseen? Randomkävelijä taas ei tule naista randomisti niin lähelle, että tuikkaamiselle olisi tarvetta. Mies ei muuten hyökkäisi, ei kykenisi sen kivun ja verenvuodon takia. Jos luet noita hemaisevia aasialaisten naisten suorittamia purematapauksia, niin ne ukot ovat teholla.

Vierailija
314/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.

mahtaa olla raskasta elää katkerana miehiävihaavana feministinä

Mahtaa olla raskasta olla tuollainen reppana, joka ajattelee, että se on jotenkin itseltä pois, jos joku ventovieras nainen pelon takia haluaa ottaa varman päälle... Miten se sinua häiritsee?

Ketjussa on kehoitettu soittamaan poliisille, kertomaan ahdistelusta ja antamaan tuntomerkit. Vainoharhaiset naiset myös tekevät some-postauksia kuvauksien ja esim. rekisteritietojen kanssa syyttäen työtään tekeviä esim. pedariksi.

Mikäköhän siinä häiritsee?

Kyllä, jos epäilyttävä hiippari seuraa pitkään eikä jätä rauhaan vaikka vaihtaisi suuntaa, muuttaisi nopeutta jne. niin silloin soitetaan poliisille. Sillä ei ole mitään tekemistä kuvien ja henkilöllisyyden plus oletettujen rikosten julkaisusta netissä - sitä ei tee eikä hyväksy kukaan täysjärkinen. Sinä yhdistit nämä asiat, ei kukaan muu.

Silti teette sitä ja jaatte eteenpäin. Miten voit väittää ettei kukaan yhdistä sitä kun te teette sitä ihan oikeassa elämässä?

"Teette ja jaatte". No en tee enkä jaa. Silti soitan poliisille joka kerta jos pelkään turvallisuuteni puolesta. Se ei tarkoita syyttömän syyttämistä julkisesti jostain olemattomasta rikoksesta. Sellaista tekee vain joku sekopää.

Soita pois, ja jos poliisi tulee jututtamaan minua, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Naiset nyt kuitenkin ovat sekopäitä jotka syyttävät julkisesti olemattomista rikoksista. Suurin osa tässäkin keskustelussa olevista jakaisivat viestiä, jos eivät itse kirjoittaneet sitä.

Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella esim. kunnianloukkauksesta ja siitä täyttäisikö edellä mainitussa tilanteessa soitettu häke-puhelu sen ehdot (vinkki: ei täyty), mutta se on mahdotonta kun laitat koko homman läskiksi näillä järjettömillä yleistyksilläsi. Mutusi ei katsos valitettavasti tarkoita sitä että se olisi totta. Mutta jatka toki juttujen keksimistä ja niistä jankkaamista ihan rauhassa.

”Punanen Toyota Hiace (kyljessä luki isolla hiace jotain) ajeli Nuutissa harmaassa sadekelissä ikkuna auki ihan vaan edestakaisin ja kyttäsi varmaan lapsia. Tällä kertaa myös minun lasta ja minun läsnäollessa onneksi. Hidasti oikein kunnolla kohdalla, mutta jatkoi matkaa. Siinä näin naaman, jota en ole unohtanut sitten ensinäkemän. Hyi /”*#*$– ku oksettavaa. Kertokaa kaikille ja jakakaa”

Päivitys levisi nopeasti useisiin eri Facebookin ryhmiin, joissa tarina muutti myös muotoaan. Kuljettaja nimettiin takavuosina lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista tuomituksi henkilöksi ja päivityksissä miehen väitettiin yrittäneen houkutella lasta kyytiinsä. Pian havaintoja alkoi sadella eri puolilta kaupunkia. Keski-Palokan koulun rehtori lähetti oppilaiden vanhemmille varoitusviestin Wilma-järjestelmän kautta.

Vitsailu Heikkilän perheessä loppui lyhyeen, kun ilmeni, että kyse todella oli isän kuljettamasta autosta.

– Ihmettelen suunnattomasti tällaisia johtopäätöksiä, sillä etsin annettua työmaan osoitetta, enkä edes puhunut paikalla kenellekään mitään, Heikkilä miettii.

Netissä levitettiin jo auton rekisteritunnusta ja osassa viesteissä uhattiin väkivallalla, mikäli auto tulee vastaan. Teippauksin varustettu auto on tiettävästi seudulla ainoa laatuaan.

Haluammeko arvailla minkä sukupuolen edustajat makoilevat facebookissa mammapalstoilla ja levittävät näitä juttuja?

Väkivallalla uhkailu? Tuttua tästäkin ketjusta.

Tällaisella ei edellekään ole mitään tekemistä sen kanssa, että yöllä yksin liikkeellä oleva nainen pelästyy hiipparia joka ihan oikeasti seuraa häntä (tässäkin on kerrottu esimerkkejä, tyyppi seuraa bussiin tai vaikka kiertää saman korttelin ympäri ympyrää jne, tai alkaa oikeasti huutamaan että heitän sut jokeen tai juoksee täysillä perässä). Siinä tilanteessa pitää soittaa hätäkeskukseen ja piste. Siitä tässä on kyse, ei siitä että joku sairas kyttääjä kirjoittelee Facebookissa.

Tässä langassa kerrotaan kuinka naisen on lainaus:

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia

Kyllä, kun olen menossa yksin yöllä kotiin, varon kaikkia (myös naisia). Hätänumeroon soitan vain jos koen oikeaa uhkaa, en jos joku vain kävelee samaan suuntaan perässäni. Mutta olen koko ajan tietoinen ympäristöstäni ja skannaan lähistöllä liikkuvat ihmiset. Jos oikeaa uhkaa ilmenee ja soitan peloissani poliisille, en syyllisty minkäänasteiseen kunnianloukkaukseen. Ja miten tämä liittyy edelleenkään yhteenkään perättömään huhuun jota on levitelty netissä ja joka on törkeää toimintaa enkä ikinä osallistuisi sellaiseen.

Väität ettet sinä osallistuisi, mutta suurin osa naisista osallistuu.

Ja sinä väität että suurin osa miehistä ei ole vaarallisia, mutta minäpä väitän että on.

Noin, olemme keskustelussa samalla tasolla. Minä nyt väitin noin, niin se on nyt totta.

Noinhan te väitättekin joten...

Kukaan normaalijärkinen ei väitä että suurin osa miehistä on vaarallisia. Kukaan normaalijärkinen ei myöskään väitä että suurin osa naisista levittää perättömiä väitteitä olemattomista rikoksista kuvien ja nimien kera.

Sinä kuitenkin väität tuota jälkimmäistä. Joten...

Vierailija
315/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken a ja o onkin VÄLTTÄÄ vimeiseen asti joutumista tuoollaiseen tilanteeseen. Ei liiku yksin, käyttää reittejä jotka on turvallisia jne.

Ei ole aina mahdollista. Esim yötyössä käydessäni oli pakko liikkua ulkona pimeän aikaan, minulla ei olut autoa eikä bussi vienyt kotiovelle. Yleensä pyöräilin koska en jaksanut puolen yön jälkeen odottaa harvakseltaan menevää bussia, amulla piti taas olla luennolla kahdeksalta.

Vierailija
316/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi harjoittaa naisiin kohdistuvaa järjestäytynyttä väkivaltaa, kieltämällä pippurisumutteet turva-välineenä, vaikka ne on KAIKKIALLA MUUALLA MAAILMASSA aivan normaalisti käytössä naisilla etenkin. Ja suositellaan.

Olet väärässä. Suurimmassa osassa tapauksia mies ottaa suihkuttimen pois naiselta. Lue uutisia.

Vierailija
317/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan puhelun jollekin tutulle. Yksin seuraaja syrjä polulla lähtikin ihan päin vastaiseen suuntaan.

Vierailija
318/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Suurimmassa osassa tapauksia mies ottaa suihkuttimen pois naiselta. Lue uutisia.

Pitäisi silti olla joku laillinen sumute naisille olemassa.

Vierailija
319/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.

Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.

Minäkin kuulun niihin, jotka ovat päättäneet, että mieluummin kuolen kuin tulen raiskatuksi.Tätä elämää on nähty jo niin paljon ja kestetty niin paljon paskaa, että joutaa tästä kuolemaankin, jos sitä ennen säästyy raiskaukselta - ja kenties tekee vähän vahinkoa tyypille, joka tekee vahinkoa muille.

Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sinä edes tiedät miltä raisk. joutuminen tuntuu (muutkin saa vastata, jotka ei ole itse kokeneet)? Ei sen takia kannata kuolla, vaikka ei kyllä sitä kokemaankaan suosittele tietenkään. Itse pääsin yli tapahtumasta alle vuodessa terapialla ja olen nuori nainen. Elämä olisi mennyt hukkaan, jos olisin päättänyt päivänä asian vuoksi, josta toipuu kyllä ajankanssa kuten mistä tahansa vakivallan uhriksi joutumisesta.

Monella on sellainen kuva, että se on kuolemaakin pahempi kohtalo, vaikka eivät ole asiaa edes kokeneet.

Näinpä. Järki käteen. Ensi sijassa paettava, mutta ei kannata itssaria tehdä, jos pakoon ei pääse.

Kokemusta on. Ennemmin tapan sen miehen.

Näin. Saat jonkun nimellisen tuomion ja jatkat elämääsi. Toivut nopeammin kuin raiskauksesta, vankilassa voi opiskella vaikka jatkotutkinnon ellet selviä ehdollisella, eikä kukaan täysipäinen tuttusi tuomitse sinua siitä, että et jäänyt uhriksi.

Vierailija
320/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan kaverille.

Olen kerran naisena nähnyt tällaisen tilanteen kadulla ratin takaa, mies oikein vaanimalla seurasi humalaista naista kadulla. Olin kavereille kuskina, odotin kavereita baarista autossa. Avasin auton oven, sanoin että toi äijä seuraa sua, hyppää kyytiin vien sut vähän matkaa kauemmas. Äijä juoksi hetken auton perässä ja nainen tajusi vasta silloin tilanteen. Nainen asui niin lähellä että ajoin hänet kotipihaan asti. Kiitteli minkä humalaltaan jaksoi.

Auttakaa naiset toisianne.

Mitä tehdä jos ei ole autoa ajavaa pelastajaa lähellä? Miehet on niin paljon vahvempia, että kyllä yksi mies helposti kaksikin naista päihittää.

Tosin me naiset ollaan kevyempiä, mikä on juoksussa hyvä ominaisuus, joten on hyvä sauma päästä karkuun juoksemalla.

Paras neuvoni on siis, että treenaa juoksukuntoa ja välttelee tuollaisia paikkoja pimeällä.

Ei. Yleisiä (ja potentiaalisesti vahingollisia) väärinkäsityksiä.

Ensinnäkin miehet ovat keskimäärin vahvempia tietenkin, mutta kahta ei todellakaan ihan niin vain päihitetä, JOS molemmat naiset tappelevat tosissaan eivätkä lamaannu kun mies alkaa huitoa. (Vinkki samalla kaikille tarvitseville: lukumääräisen ylivoiman hyödyntäminen edellyttää, että molemmat iskevät vastaan yhtä aikaa ja pyrkivät käymään eri puolilta hyökkääjää.)

Toiseksi, pelkkä keveys ei tee kenestäkään nopeaa juoksijaa, jos jaloista puuttuu nopeusvoimaa ja keuhkoista kapasiteettia. Molempia on miehillä keskimäärin enemmän kuin naisilla, siksihän miehet yleensä ovat kilparadoillakin naisia nopeampia. Joten ei se juoksu välttämättä ole mikään valttikortti.

Omat neuvoni: keskiarvot ovat keskiarvoja, mutta koeta arvioida käsillä oleva tilanne. Millä mielellä oletettu seuraaja on liikkeellä? Pidätkö todennäköisempänä pärjätä tätä kyseistä tyyppiä vastaan juoksussa vai tappelussa? Huomioiden seuraajan olemuksen, sen hetkiset taitosi, voimasi, nopeutesi ja vaatetus, keli sekä adrenaliinin vaikutus. Arvioi sen mukaan, lähdetkö juoksemaan vai joudutko säästämään voimat puolustautumiseen, mikäli siihen päädytään. Entä antaako ympäristö mahdollisuudet yrittää eksyttää seuraajan?

Ja ennen kaikkea, useimmiten kannattaa yrittää hakeutua johonkin, missä olisi muita ihmisiä apuna tai soittaa jollekulle. Jos olet tehnyt sen verran mutkia ja nopeuden muutoksia, että voit sanoa kyseessä tosiaan olevan seuraajan, niin voi hyvin soittaa hätäkeskukseenkin. Onpa ainakin tiedotettu tilanteesta, ja toivottavasti joku poliisipartio ehtii ajella sinne päin katsomaan.

Epävarmemmassa tilanteessa kaverille tai perheenjäsenelle soittaminenkin voi tuoda turvaa. Hyvällä onnella stalkkeri huolestuu kiinnijäämisen riskistä, varsinkin jos kailotat ääneen missä olet ja sovitte kaverin tulevan vastaan. Mutta paras soittaa oikeasti eikä teeskennellä, koska teeskennelty puhelu on usein epäuskottava, ja lisäksi kukaan ei silloin saa tietää missä olet ja mitä on meneillään.