Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäsuhde ja (etä)työt

etäsuhteessa
10.12.2022 |

Olen seurustellut 5 vuotta miehen kanssa. Ensimmäiset 2 vuotta asuimme samassa kaupungissa ja asuimme käytännössä yhdessä joskin molemmilla oli virallisesti omat kodit, kun opiskelijoita oltiin ja asumistukea tarvitsimme. Sitten kävi se tyypillinen, että molemmat päätyi eri paikkakunnille töihin. Minä koitin pari vuotta saada töitä miehen paikkakunnalta, mutta jostain syystä sieltä ei tärpännyt ja nyt sitten asumme tosiaan usean sadan kilometrin etäisyydellä toisistamme. Koronan vuoksi työt on kuitenkin jossain määrin mahdollista hoitaa etänä. Mies tekee etänä enemmän, koska hänellä on kansainvälinen työympäristö joten toimistolla oleminen ei ole aina edes järkevää, kun työkavereita on ympäri maapallon. Minulla taas toimistolla on tiivis porukka, ja on työlle arvokasta olla siellä paikan päällä eikä aina etänä. Kolme vuotta ollaan vuoroteltu kumman luona vietetään aikaa, mies ollut enemmän minun luona. Nyt miehelle on sitten tarjottu työsopimusta, jossa olisi mahdollista sopia täysin etänä tehtävästä työstä eli hänellä ei olisi toimistolla työpistettä ollenkaan. Tämä mahdollistaisi hänen muuttamisen minun luokseni tai vaikka sitten Timbuktuun. Mutta hän ei suostu, vaikka yhdessä haluaa asua ja kovasti on minua houkutellut muuttamaan. Minulle muuttaminen on huomattavasti vaikeampaa, koska joutuisin silti käymään toimistolla ja toisaalta minulla on myös asiakastapaamisia siellä sun täällä.

Mitä te tekisitte? Minulla menee vähän motivaatio, kun tietää ettei mies halua etätyösopimusta. Vaikka hän ei muuttaisikaan minun luokseni, niin se sopimus helpottaisi meidän tapaamisia silti. Toki ymmärrän, että hän on kolmessa vuodessa sopeutunut paremmin kotiinsa ja saanut kavereita toisin kuin minä. Sinänsä minulla ei ole muuta syytä asua nykyisessä paikassa paitsi työ, koska en ole työkavereita lukuunottamatta täällä ihmisiin edes tutustunut. Osittain siksi, kun aidosti luulin että muutan täältä pois. Vaan ei se muuttaminen houkuta, kun nykyinen työpaikka on erittäin hyvä ja jos kenkää tulisi, niin kilpailevien yrityksien työtarjouksiakin satelee täällä seudulla jatkuvaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan