Se fiilis, kun lainaat frendille 20 € "ruokaan" rahaa kauhean kyynelehtimisavautumisen jälkeen...
...ja kahden tunnin päästä näe IG storysta, kun about koko 20 € on mennyt siideriin ja tupakkaan.
Tein päätöksen, että EN KOSKAAN enää lainaa tälle henkilölle mitään. En ikinä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ittellä kyllä nousis verenpaine tollasesta. Sano sille että näin sun postauksen ja oon pettynyt suhun kun valehtelit mulle. Toivottavasti edes keskustelitte siitä milloin on takaisin maksun aika? Sano että odotat maksua sovittuna ajankohtana. Sitten kuumotat sitä riittävästi, laitat siis monta viestiä ja mee ihan reilusti oven taakse koputtelemaan, mutta ystävällisesti. Tollaselta on vaikea saada rahat takas. Ole jämäkkä loppuun asti mutta älä kuuntele yhtään höpötyksiä, joita varmasti tulee. Kun oot saanut rahat, älä enää kaveeraa sitä. Älä enää lainaa rahaa kenellekään.
Hirveä vaiva jos meinaa kuitenkin katkaista välit.
Aikoinaan ystäväni kanssa vietiin nyt ex-ysrävälle joka itki rahapulaansa ruokakassin jossa oli mm. Kahvipaketti,paahtoleipää,juustomötikkä jne.
Kiitoksen asemasta saatiin huutoa ja vit""lua kun ei ollut yhtään sidukkaa tai karkkia.
Otettiin sitten ostokset takaisin ja häivyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ittellä kyllä nousis verenpaine tollasesta. Sano sille että näin sun postauksen ja oon pettynyt suhun kun valehtelit mulle. Toivottavasti edes keskustelitte siitä milloin on takaisin maksun aika? Sano että odotat maksua sovittuna ajankohtana. Sitten kuumotat sitä riittävästi, laitat siis monta viestiä ja mee ihan reilusti oven taakse koputtelemaan, mutta ystävällisesti. Tollaselta on vaikea saada rahat takas. Ole jämäkkä loppuun asti mutta älä kuuntele yhtään höpötyksiä, joita varmasti tulee. Kun oot saanut rahat, älä enää kaveeraa sitä. Älä enää lainaa rahaa kenellekään.
Hirveä vaiva jos meinaa kuitenkin katkaista välit.
Se on suhteellista :D itteä ketuttaa niin paljon tällaiset tyypit jos pääsevät pälkähästä välttelyllä ja venkoilulla, se on vähän sellainen periaatejuttu että yrittää laittaa ne edes kantamaan vastuun
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä vielä kännejä saa ja muutenkin todella vaatimattomasti.
Eihän sulle pitäisi asian kuulua kuin silloin, kun hän maksaa 20 euroa takaisin. Se ja sama mitä sillä rahalla sitten loppu viimein tekee.
Kyllä käyttökohteen valehtelu pistää miettimään, saako sitä rahojansa koskaan takaisin. Rahaa saa "lainaan" toki helpommin nälkään kuin kessun tuskaan vedoten.
Tollasta ihmisiä on koko Suomi täynnä. Se on se vihervasemmiston paukuttama hyvinvointiyhteiskunta mikä näitä tuottaa. Kun oppii jo kehdossa ettei joudu kantamaan vastuuta itsestään. Joku muu hoitaa.
Pitäisi olla kuten Yhdysvalloissa missä jokaisen selkäytimeen on iskostunut että itse on pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulle pitäisi asian kuulua kuin silloin, kun hän maksaa 20 euroa takaisin. Se ja sama mitä sillä rahalla sitten loppu viimein tekee.
Kyllä käyttökohteen valehtelu pistää miettimään, saako sitä rahojansa koskaan takaisin. Rahaa saa "lainaan" toki helpommin nälkään kuin kessun tuskaan vedoten.
Olisitko lainannut kessuun ja keppanaan?
Valehtelu on aina hölmöä, mutta niin on sellainen rahanlainaajakin, kaveri(!), joka omassa pikku päässään sanelee muidenkin elmäntapavalinnat.
Jos lainaa niin lainaa, jos ei niin ei.
Mikä se iso ongelma tässä nyt olikaan? Lainasit 20 €, jonka saat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tosissaanko luulet että saa?
Tai ens keralla annat 20e lahjakortin ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole maininnut sanallakaan, ettei saisi rahojaan takaisin. Hänhän on tuohtunut ainoastaan siitä, että kaverilla oli somessa kuvia tupakasta ja siideristä. Voi olla, ettei edes ole niitä aloittajan lainaamilla rahoilla hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Tai ens keralla annat 20e lahjakortin ruokakauppaan.
Miksi antaa yhtään mitään, kun voi lainata sen kaksi kymppiä, jonka saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko lainannut kessuun ja keppanaan?
Valehtelu on aina hölmöä, mutta niin on sellainen rahanlainaajakin, kaveri(!), joka omassa pikku päässään sanelee muidenkin elmäntapavalinnat.Jos lainaa niin lainaa, jos ei niin ei.
Minä en lähtökohtaisesti lainaisi, mutta sen verran olen taloudellista lypsämistä ja sumutusta sivusta seurannut, että vastaava toiminta ärsyttää suunnattomasti. Sinäkin taidat uskoa, että ap vielä rahansa saa takaisin. Minä epäilen suuresti. Kiltteihin on helppo vedota, toisiin jopa kerta toisensa jälkeen. Kyllä tätä on nähty, että esim. "lapselle ei ole ruokaa kun ei ole rahaa" ja sitten kun sitä rahaa saa "lainaan" niin se palaa alta aikayksikön johonkin hetkelliseen mielihyvään eikä siihen lapsen ruokaan. Rahojansa ei näiltä takaisin saa. No ehkä pienen osan, jos on tarpeeksi höynäytettävän oloinen ja pikavippiä olisi luvassa jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissaanko luulet että saa?
Jos ap ei niin luulisi, hän olisi puhunut antamisesta eikä lainaamisesta. Eikö niin?
Mulla oli treffit entisen opiskelukaverin kanssa. Hän ehdotti, että mennään oluelle. Nätisti hymyillen kysyi, voisinko tarjota hänelle sen oluen, hänellä kun ei ole yhtään rahaa. Tarjosin mielelläni. No hänpä pyysi toistakin olutta. Tarjosin senkin mukisematta. Sitten hän kysyi, olisiko mulla kotona mitään ruokaa, hänellä kun on nälkä eikä siis ole yhtään rahaa. Lähdettiin kävelemään asunnolleni. Matkan varrella hän poikkesi R-kioskiin ostamaan itsellensä tupakkaa ja suklaata.
Niin että tupakkaa ja suklaata (eikä ees tarjonnu mulle näitä) varten oli rahaa mutta multa piti pummata olutta ja ruokaa. Just.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ystäväni kanssa vietiin nyt ex-ysrävälle joka itki rahapulaansa ruokakassin jossa oli mm. Kahvipaketti,paahtoleipää,juustomötikkä jne.
Kiitoksen asemasta saatiin huutoa ja vit""lua kun ei ollut yhtään sidukkaa tai karkkia.
Otettiin sitten ostokset takaisin ja häivyttiin.
Olen pahoillani puolestanne. Moni, minäkin, olisi köyhimpinä hetkinään ollut onnellinen ja kiitollinen jo pelkästään paahtoleivästäkin. Vaikea ymmärtää joidenkin ajatusmaailmaa ja käytöstä.