Se fiilis, kun lainaat frendille 20 € "ruokaan" rahaa kauhean kyynelehtimisavautumisen jälkeen...
...ja kahden tunnin päästä näe IG storysta, kun about koko 20 € on mennyt siideriin ja tupakkaan.
Tein päätöksen, että EN KOSKAAN enää lainaa tälle henkilölle mitään. En ikinä.
Kommentit (56)
Eihän se, että ostaa lainarahalla siideriä, tarkoita sitä ettei velkojansa maksaisi?
Meillä kaikilla veronmaksajajilla on noita kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Muutin kauas asumaan, eipä tule enää näitä.
Mobile paykin auttaa, mutta mulla on s pankki. Kestää 2 pv, ennen kuin näkyy.
Mobile Pay näkyy välittömästi pankista riippumatta.
DiipaDaapaa ja lässynlää.
20€ = 1 aski röökiä ja 3 siideriä (kaupasta), joten älä itke.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini (70v) pyytää kerran kuussa 50 euroa jotta saa ruokaa.
Tiedän, että ostaa tupakkaa koko rahalla.
Vie kaalikeittoa.
Minä en kysy syitä lainalle, enkä lainaa sellaista rahaa mitä välttämättä takaisin tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Omalle sukulaiselle oli yksi puolituttu suoraan sanonut, että lainaisiko rahaa että pääsee baariin...
Ei lainannut.
No oli ainakin rehellinen. Jos tietää, että tyyppi varmasti maksaa takaisin, niin miksi ei voisi lainata vaikka baari-iltaa varten. Jos taas ei ole varma takaisinmaksusta ei pidä lainata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kysy syitä lainalle, enkä lainaa sellaista rahaa mitä välttämättä takaisin tarvitsen.
Juuri näin. Lainaan vain sellaisia summia, jotka olen valmis menettämään. Enkä kysele käyttötarkoitusta. Oisin voinut itekin nuorempana laittaa viimeiset rahat siideriin
Ei sillä vielä kännejä saa ja muutenkin todella vaatimattomasti.
Eihän sulle pitäisi asian kuulua kuin silloin, kun hän maksaa 20 euroa takaisin. Se ja sama mitä sillä rahalla sitten loppu viimein tekee.
Pääsin tämmöistä vippaajan touhua sivusta seuraamaan. Ne jotka alkoivat hänelle lainaamaan niin kiristettiin joka kuukausi rahaa lainaksi. Kun ne lopettivat lainaamisen niin hän alkoi etsimään uusia uhreja jotka valittiin aina naisista. Miehiltä ei koskaan kysellyt vippiä.
Hänellä oli lähiomaisia joilta olisi voinut vippailla mutta piti muita hyväksikäyttää.
Kyllä viinaan ja tupakkaan aina rahaa löytyy. Jos sinä et lainaa joku toinen kyllä.
Mä en kyllä kysele rahan käyttötarkoitusta kun parille kaverille lainaan silloin tällöin.
Saattaa mennä baariinkin tai Alkoon, mutta ei se kiinnosta mua.
Ovat hyviä kavereita ja aina maksavat takaisin.
Uutta lainaa saavat vasta kun edellinen maksettu.
Rehellisempi on se joka pummaa 2e yhteensä 10ltä henkilöltä:). Itsekkin olen antanut joskus 2e vaikka tiedän että kaljaanhan se.
Sitä tuntee ittensä nolon naiiviksi tällaisissa tilanteissa, vaikka hävetä pitäisi sen toisen osapuolen.
Mun kaveri on ihan samanlainen.Työtön ollut viimeiset 15vuotta elämästään ja ei ole aikomustakaan mennä töihin.
Aina rahapäivinä rahat menee hiusväreihin,Saarioisten pizzoihin ja muuhun eines-paskaan,jotta saa poikansa ruokittua.
Toki jonnekin suuntaan lyhentää velkojaan.
Mutta pääsääntösesti sina pummaamassa rahaa röökiin,maitoon ja kahviin.
Milloin 20euroo ja milloin 30euroa.
Viikonloppuisin akka löytyy lähikuppilasta.
Peliongelmaista bestistään hyysää pääsääntösesti rahan takia.
Kun tämä peluri saattuu saamaan voittoja niin on tämä pummari käsi ojossa.
Tässä on syy minkä takia itkemistä vihataan. Se on vain apuväline tahdon toteutukseen
Mulla oli yks työkaveri joka ylpeili että on niin reilu ihminen kun luovutti pankkitunnuksensa jollekin ryyppykaverilleen. Oli tutustunut juuri tuossa työpaikassa mistä tämä kaveri oli erotettu kun oli humalassa töissä. Myöhemmin koko työpaikka ajettiin alas ja tuli kaikille lähtö. Itse olin silloin jo muualla. Kyseinen reilu sitten viestitteli kaikille tutuille ja tuntemattomille ettei ole rahaa vuokraan ja häätö edessä.
Eihän se raha enää sun ole sen jälkeen kun olet sen lainannut etkä ole missään asemassa päättämään sen käytöstä, vaikka lahjoittaisi suoraan seuraavalle vastaantulijalle.
Jos maksaa aina takaisin, niin rahan käyttökohde ei lainaajalle kuulu, ellei näin ole erikseen sovittu.
Älä sitten valita, M1 metrolla pääsee ihan kivasti.