Mitä puoluetta aiot tukea äänelläsi?
Kysymys otsikossa, eikä möykätä sitten kommenteissa.
Kommentit (124)
Mun ei tarvitse sitä tietoa sulle antaa edes nimettömänä, koska Suomessa on vaalisalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Olen ennen äänestänyt tyhjää tai persuja mutta nyt palaan nuoruuteni valintaan demareihin. En halua että kokkrit muodostavat mitään oikeistohallitusta
Äänestin Soinin persuja ja sen jälkeen olen äänestänyt KD:tä mutta viimeisin heidän välikysymys oli niin naurettava että menettivät minun ääneni. Aion äänestää SDP:tä koska nostivat eläkkeitä.
Mitä muuta tahansa, vaan en persuja. Kaveritkin nauraisi minut maanrakoon.
On aika mielenkiintoista että PerSut on palstalla niin suosittu, mutta oikeissa vaaleissa tyssää kuitenkin 2. tai 3. sijaan. Tässäkin äänestyksessä voisivat perustaa hallituksen lähes yksinään.
Eli PerSut on oikeasti palstan suurkuluttajia ja mielipidevaikuttaminen tehdään keskustelupalstoilla.
Ihme valitusta, otanta on vielä pieni ja tasaantuu kokoajan mitä enempi ääniä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen PUOLET äänistä menee äärioikeistolle. Sellaista väkeä nämä "äidit ja isät"
Ei äärioikeistolle vaan Perussuomalaisille. Äänestä sinä sitten kommunisteja. Kummallista, että Suomessa se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen tulos. Nyt ensimmäisten äänten kohdalla 43.3 % palstalla äänestävistä kannattaa persuja ja 6,6 % "muita" joka tarkoittanee perssuista oikealla olevia kun muut liikkeet on tuossa listattu.
On ehkä hyvä tiedostaa ketkä käyttävät anonyymipalstoja mielipiteenmuokkaukseen. Samat tahot aloittavat ja poistattavat ketjuja. Jabyllättäen modefirmakin on perussuomalaisen omistama.
Sisältäähän se ryhmä muut esimerkiksi kommunistit, piraatit, liberaalit ja feministipuolueen. Ei siis pelkästään oikeistolaisia liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen PUOLET äänistä menee äärioikeistolle. Sellaista väkeä nämä "äidit ja isät"
Mille äärioikeistolle?
Ei Suomessa ole äärioikeistolaista puoluetta, eikä äärioikeistolaisia ihmisiäkään varmaan, kuin muutama kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille äärioikeistolle?
Ei Suomessa ole äärioikeistolaista puoluetta, eikä äärioikeistolaisia ihmisiäkään varmaan, kuin muutama kymmenen.
Eikös ne Sinimustien fasistit ole?
Perussuomalaisten suosiota lisää entisestään että monet haluavat olla voittajan puolella ja haluavat kokea vaalivoiton huiman.
Entinen työläisvasemmisto nykyään perussuomalaisten kun vasemmisto hylkäsi aatteensa- isosti vuotaa vasen laita nyt perussuomalaisiin.
Yleensä olen SDP:tä tai Vihreitä äänestänyt. Voisin teoriassa kuvitella äänestäväni Kokoomustakin, mutta vaalikoneet eivät Kokoomuksen ehdokkaita minulle juuri suosittele, vaikka kuvittelen itseni esimerkiksi suhteellisen markkinalogiikkamyönteiseksi. En tiedä, onko se sitten joku arvokonservatismi vai mikä, mikä Kokoomuksessa tökkii.
SK kirjoitti:
Yleensä olen SDP:tä tai Vihreitä äänestänyt. Voisin teoriassa kuvitella äänestäväni Kokoomustakin, mutta vaalikoneet eivät Kokoomuksen ehdokkaita minulle juuri suosittele, vaikka kuvittelen itseni esimerkiksi suhteellisen markkinalogiikkamyönteiseksi. En tiedä, onko se sitten joku arvokonservatismi vai mikä, mikä Kokoomuksessa tökkii.
s u v a k k i
Vierailija kirjoitti:
SML
Videolla ei hirveästi valoteta sitä, että minkälaista ideologiaa retkue edustaa, mutta jotenkin mieleeni hiipii sellainen vaikutelma, ettei tuossa "kansallisessa uudelleensyntymisessä" ole kysymys mistään suvaitsevaisuuden ja vapaamielisyyden riemuvoitosta.
En taida äänestää tänäkään vuonna.
Så länge som partierna ensamma sköter om kandidatuppställningen, är det 3,5 % av befolkningen som deltar. Själv godkänner jag inte konstellationen och låter bli att rösta. Den finska demokratin dog för länge sedan, om den ens någonsin fanns. Resultatet är i linje med det. Hela landet byggs till ett fängelse där få jobbar men betalar för alla och alternativet för den duktiga är en total skinning vid gränsen till civilisationen samt 4 år av status som skatteslav utöver det. Skitland.
Kyllähän se keskusta on. Viimeksi äänestin persuja ja taas on nähty ne lupaukset ja aikaansaanti. Riittää se valehtelu!
Olen ennen äänestänyt tyhjää tai persuja mutta nyt palaan nuoruuteni valintaan demareihin. En halua että kokkrit muodostavat mitään oikeistohallitusta