Iltalehti: vw:n autoihin 700 km range
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan kertonut syytä, miksi sähköauto kannattaisi hankkia. Se ei tee elämästä millään tavalla helpompaa, vaan päinvastoin.
Kukaan ei ole kertonut, oletko venäjän trolli, hyväuskoinen idi-ootti vai suomalainen sekopää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaatte Suomen tilannetta Norjaan? Suomi on köyhä ja velkaantunut valtio ja Suomessa on köyhiä ja velkaantuneita ihmisiä, joilla ei ole varaa sähköautoihin.
Ei pidä paikkaansa. Suomessa myydään yli 100 000 uutta autoa vuodessa, joten ostovoimaa on. Käytetyillä ajavat on oma lukunsa
Velkaraha ei ole varallisuutta. Uutta autoa maksetaan vuosikausia.
Auto on aina ollut hirveän huono sijoitus varsinkin jos sen joutuu ostamaan velaksi.
Nyt puhuu sellainen, jolla ei ole varallisuutta. Kukaan täysjärkinen ei sido pääomiaan uuteen autoon, vaan ostaa sen edullisella rahoituksella, jota on edelleenkin saatavilla UUTEEN autoon. Pääomat pidetään tuottavissa kohteissa esim osakkeissa tai kiinteistöissä, joiden tuotto on isompi kuin lainan kulut
Vain köyhät ostavat käytettyjä autoja kalliilla rahoituksella tai halpiksia pienellä rahalla
Autolainojen todellinen vuosikorko on 8-12% Aika harva hajautettu salkku pääsee vuositasolla sellaiseen tuottoon. Lisäksi rahoitusyhtiön omistuksessa olevassa autossa on vakuutusmaksujen ja tiettyjen muiden juttujen suhteen omat harminsa.
Itse tulin tähän johtopäätökseen edellisen autokauppani yhteydessä, jossa maksoin välirahaa 15000€ Rahoituksessa ei olisi ollut mitään järkeä.Autoliike voi tarjota vaikka 2% korkoa, mutta kun sen sopimuksen katsoo tarkemmin, tulee yleensä 36kk laina-ajalle helposti se todellinen 8% Se on sotkettu sinne erilaisina kuluina.
Noi on käytettyjen autojen rahoituksia, joita myydään halpoihin autoihin. Minulla on korko 1,9% ja kuluja 8 euroa sen päälle kuussa.
Etkö osaa laskea todellista korkoa? Laske se ja kerro täällä niin saadaan vertailukelpoinen luku.
Piti oikein katsoa rahoituslaskelmasta. Todellinen vuosikorko 2,13%. Ei tuo 8 euroa kuussa paljoa vaikuta, kun auton hinta on vajaa 70k€. Avausmaksua ei ollut kampanjan aikana
Osakesalkku on tuottanut pitkällä aikavälillä yli 8% vuodessa, joten ei ole järkeä sitoa kymmeniä tuhansia euroja autoon.
Aika vähän tuottaa. Et taida olla mikään asiantuntija.
Osakemarkkinan tuotto pitkällä aikavälillä on ollut hajautetulla salkulla 8-10% joten ihan normaali tuo tuotto on.
Ämatöörin tuottoja.
Tuurilla tai näkemyksellä voi saada paljon enemmän mutta vastaavasti voi menettää pysyvästi. Hajautetulla salkulla saa keskimääräisen tuoton eikä tule menetyksiä, kunhan pitää sijoitukset riittävän pitkään. Isoilla summilla ei ole mielekästä sijoittaa yhteen osakkeeseen ja toivoa parasta.
Ämatöörin tuottoja edelleenkin.
8-10% tuotto on paljon enemmän kuin reilu 2% lainan kulu. Sijoittamalla esim indeksirahastoihin saman verran kuin auto maksaa, autosta tulee paljon edullusempi kuin jos sen ostaisi käteisellä. Jos sinulla olisi varallisuutta, niin autokaupassa, pankissa yms neuvottaisiin ottamaan rahoitus mieluummin kuin maksamaan käteisellä kymmeniä tuhansia.
Minulla on varallisuutta, koska en käytä sitä uusiin autoihin.
Sinulla on varallisuutta, mutta harrastuksena jankata vauva foorumilla lauantai iltana? Ei tainnut raha tuoda onnea?
Mitä itse täällä teet? Miksi et ole ajelemassa "sähköautollasi"?
Jos on varallisuutta, ei saa mielestäsi kirjoittaa netissä mitään?
Tuliko nyt paha mieli :D Ymmärrätkö eron jankkaamisen ja "kirjoittaa netissä mitään" välillä?
Taidat todellisuudessa olla Perusjuomalaisten kannattaja jolla on 500€ Nordnetin indeksirahastossa ja nyt larppaat varakasta sijoittajaa netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko nyt paha mieli :D Ymmärrätkö eron jankkaamisen ja "kirjoittaa netissä mitään" välillä?
Taidat todellisuudessa olla Perusjuomalaisten kannattaja jolla on 500€ Nordnetin indeksirahastossa ja nyt larppaat varakasta sijoittajaa netissä.
LOL. AV palstan melkein Wahlroos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaatte Suomen tilannetta Norjaan? Suomi on köyhä ja velkaantunut valtio ja Suomessa on köyhiä ja velkaantuneita ihmisiä, joilla ei ole varaa sähköautoihin.
Ei pidä paikkaansa. Suomessa myydään yli 100 000 uutta autoa vuodessa, joten ostovoimaa on. Käytetyillä ajavat on oma lukunsa
Velkaraha ei ole varallisuutta. Uutta autoa maksetaan vuosikausia.
Auto on aina ollut hirveän huono sijoitus varsinkin jos sen joutuu ostamaan velaksi.
Nyt puhuu sellainen, jolla ei ole varallisuutta. Kukaan täysjärkinen ei sido pääomiaan uuteen autoon, vaan ostaa sen edullisella rahoituksella, jota on edelleenkin saatavilla UUTEEN autoon. Pääomat pidetään tuottavissa kohteissa esim osakkeissa tai kiinteistöissä, joiden tuotto on isompi kuin lainan kulut
Vain köyhät ostavat käytettyjä autoja kalliilla rahoituksella tai halpiksia pienellä rahalla
Autolainojen todellinen vuosikorko on 8-12% Aika harva hajautettu salkku pääsee vuositasolla sellaiseen tuottoon. Lisäksi rahoitusyhtiön omistuksessa olevassa autossa on vakuutusmaksujen ja tiettyjen muiden juttujen suhteen omat harminsa.
Itse tulin tähän johtopäätökseen edellisen autokauppani yhteydessä, jossa maksoin välirahaa 15000€ Rahoituksessa ei olisi ollut mitään järkeä.Autoliike voi tarjota vaikka 2% korkoa, mutta kun sen sopimuksen katsoo tarkemmin, tulee yleensä 36kk laina-ajalle helposti se todellinen 8% Se on sotkettu sinne erilaisina kuluina.
Noi on käytettyjen autojen rahoituksia, joita myydään halpoihin autoihin. Minulla on korko 1,9% ja kuluja 8 euroa sen päälle kuussa.
Etkö osaa laskea todellista korkoa? Laske se ja kerro täällä niin saadaan vertailukelpoinen luku.
Piti oikein katsoa rahoituslaskelmasta. Todellinen vuosikorko 2,13%. Ei tuo 8 euroa kuussa paljoa vaikuta, kun auton hinta on vajaa 70k€. Avausmaksua ei ollut kampanjan aikana
Osakesalkku on tuottanut pitkällä aikavälillä yli 8% vuodessa, joten ei ole järkeä sitoa kymmeniä tuhansia euroja autoon.
Aika vähän tuottaa. Et taida olla mikään asiantuntija.
Osakemarkkinan tuotto pitkällä aikavälillä on ollut hajautetulla salkulla 8-10% joten ihan normaali tuo tuotto on.
Ämatöörin tuottoja.
Tuurilla tai näkemyksellä voi saada paljon enemmän mutta vastaavasti voi menettää pysyvästi. Hajautetulla salkulla saa keskimääräisen tuoton eikä tule menetyksiä, kunhan pitää sijoitukset riittävän pitkään. Isoilla summilla ei ole mielekästä sijoittaa yhteen osakkeeseen ja toivoa parasta.
Ämatöörin tuottoja edelleenkin.
8-10% tuotto on paljon enemmän kuin reilu 2% lainan kulu. Sijoittamalla esim indeksirahastoihin saman verran kuin auto maksaa, autosta tulee paljon edullusempi kuin jos sen ostaisi käteisellä. Jos sinulla olisi varallisuutta, niin autokaupassa, pankissa yms neuvottaisiin ottamaan rahoitus mieluummin kuin maksamaan käteisellä kymmeniä tuhansia.
Minulla on varallisuutta, koska en käytä sitä uusiin autoihin.
Sinulla on varallisuutta, mutta harrastuksena jankata vauva foorumilla lauantai iltana? Ei tainnut raha tuoda onnea?
Mitä olen "jankannut"? Mitä itse teet täällä Vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen "jankannut"? Mitä itse teet täällä Vauva-palstalla?
Palsta Wahlroos vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana. Paras luonnehdinta hetkeen aikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana. Paras luonnehdinta hetkeen aikaan
vastailetko useinkin itsellesi?
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan kertonut syytä, miksi sähköauto kannattaisi hankkia. Se ei tee elämästä millään tavalla helpompaa, vaan päinvastoin.
Kukaan ei ole kertonut, oletko venäjän trolli, hyväuskoinen idi-ootti vai suomalainen sekopää
Älä minulle kiukuttele, että et kykene kertomaan syitä miksi sähköauto kannattaisi hankkia. Se ei tee elämästä millään tavalla helpompaa, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viiden vuoden päästä range on 1500 km. Sähköautojen vastustajat joutuvat vaihtamaan lapinmatkat Siperian matkoihin.
Tokkopa noin ylös ranget kipuaa. 1000km jo riittää melkein mihin vaan, sen jälkeen on fiksumpi pienentää/keventää pakettia mieluummin kuin lisätä rangea.
Seuraavat vuodet tulevat olemaan mielenkiintoisia. Solid state akkutehtaita pykää pystyyn useampikin firma ja kaupallista tuotantoa käynnistetään jo 2023. Eikä nyt puhuta pelkästään hypen kannattelemista startupeista vaan myös isot pojat kuten Panasonic, Volta ja Samsung ovat tuotteidensa kanssa jo pitkällä. Panasonicilta on tulossa myös 20% parannus li-ion kennoihinsa jonka haluavat runtata markkinoille en kuin ss-kennot pääsevät kunnolla vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Arvailetko useinkin kuka vastailee kenellekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvailetko useinkin kuka vastailee kenellekin?
Ilmeisesti osui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä minulle kiukuttele, että et kykene kertomaan syitä miksi sähköauto kannattaisi hankkia. Se ei tee elämästä millään tavalla helpompaa, vaan päinvastoin.
Ainakin sinulla syy on se ettei rahat yksinkertaisesti riitä ja yrität perustella itsellesi ja muille miten se vanha dieselin katiska on se paras vaihtoehto :D
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun valmistavat jonkun Golfin kokoisen vastaavilla spekseillä. Kaikki ei tarvitse SUV-panssarivaunuja.
Ei niillä ole kiire, kun on komponenttipula joka koskee nimenomaan elektroniikkaa ja saavat kaikki isommat autot jotka ehditään valmistaa myytyä pitkiin toimitusjonoihin. Enemmän peltiä samoilla komponenteilla, niin enemmän kassavirtaa ja katettakin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti osui?
Ilmeisesti luetun ymmärtämisesi on samalla tasolla ennustajan lahjojesi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sinulla syy on se ettei rahat yksinkertaisesti riitä ja yrität perustella itsellesi ja muille miten se vanha dieselin katiska on se paras vaihtoehto :D
Sähköauto ei siis tarjoa mitään sellaista, että se tekisi elämästä helpompaa. Päinvastoin, se tekee elämästä hankalampaa polttomoottoriautoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti osui?
Ilmeisesti luetun ymmärtämisesi on samalla tasolla ennustajan lahjojesi kanssa
Vastaatko kohta taas itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto ei siis tarjoa mitään sellaista, että se tekisi elämästä helpompaa. Päinvastoin, se tekee elämästä hankalampaa polttomoottoriautoon verrattuna.
Tiesitkö ettei sinun ole pakko sellaista ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan kunnossa?
Sinä tuskin olet kun vastailet itsellesi.
Minä kuulin naapurin Pentiltä että Dieseli autot räjähtää kun avaruus liskot aktivoi korona rokotteen