Teippaatteko paristojen päät kun viette ne keräyspisteeseen?
Kommentit (145)
Tää on eka kerta, kun kuulen tästä patterien teippaamisesta. Luulin ensin vitsiksi. Ja en aijo aloittaa nyt kun olen asiasta tietoinen. Kuulostaa älyttömältä.
Sekajätteeseen vaan. Vastuu on valmistajilla ja viherpiippareilla.
Vierailija kirjoitti:
Tää on eka kerta, kun kuulen tästä patterien teippaamisesta. Luulin ensin vitsiksi. Ja en aijo aloittaa nyt kun olen asiasta tietoinen. Kuulostaa älyttömältä.
Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi kannattaisi kyllä aijoa. Ei sitä huvikseen tehdä.
Teippaamme navat fingerpolilaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu teipata heti, koska niistä voi vuotaa elohopeaa jo kotona.
Ei kyse ole vuodosta vaan siitä, että pattereissa on vielä varausta ja toisiinsa osuessa voivat kipinöidä sytyttäen palon
Vierailija kirjoitti:
Napoihin jää hiukan varausta ja ilman teippaamista toisiinsa osuessaan voivat syttyä palamaan. Säilytä niitä sitten kotonasi jos se kerran on niin älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vuodosta vaan siitä, että pattereissa on vielä varausta ja toisiinsa osuessa voivat kipinöidä sytyttäen palon
Ja kuinka monta kertaa tämmöstä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitää saada olla villi ja vapaa, jättää patterit teippaamatta, maskit pitämättä, hampaat pesemättä ja hiukset kampaamatta.
Minä olen se joku muu, joka noukkii muiden roskat, siirtelee kierrätysastioiden sisältöä oikeisiin paikkoihin ja teippaa ne navat. Ei ole vaikeaa.
Muovikeräykseen viedään MUOVIPAKKAUKSET, ei esineitä!
Lasinkeräykseen viedään lasiPAKKAUKSET, ei juoma-tai peililaseja jne.
On se toisaalta aika älytöntä että jatkuvasti pitää tehdä enemmän ja enemmän palkatonta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä hankaaminen ei riitä, vaan niiden pitää saada muodostettua suljettu virtapiiri keskenään
Aika epätodennäköistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi kannattaisi kyllä aijoa. Ei sitä huvikseen tehdä.
Huonosti on asiat jos paristojen keräyspisteen turvallisuus roikkuu tämän varassa.
Paristot lentää nätisti sekajätteeseen. Ei voisi vähempää kiinnostaa nähdä mitään ylimääräistä vaivaa jätteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Paristot lentää nätisti sekajätteeseen. Ei voisi vähempää kiinnostaa nähdä mitään ylimääräistä vaivaa jätteiden takia.
Noniin onneks olkoon sait huomiota taas kun oot olevinas niin jännä kapinallinen. Tuliko kiva mieli?
En teippaa, enkä vie vaan heitän sekajätteeseen.
En teippaa. Eikä ne kipinöi. Tyhjät paristot ovat tyhjiä, niihin mahdollisesti jäänyt sähkövaraus ei pysty aiheuttamaan vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä hankaaminen ei riitä, vaan niiden pitää saada muodostettua suljettu virtapiiri keskenään
Aika epätodennäköistä
En ole nähnyt yhtään kipinää, vaikka olen säilyttänyt käytettyjä paristoja astiassa (keräsin lasipurkkiin odottamaan kierrätystä).
En jaksa nipotella teippausten kanssa, vaikka muuten lajittelen kaiken.
Häh? En ole kuullutkaan.
Minulla on pieni muovipussillinen paristoja, jotka odottaa pois vientiä. Ei, en aio niitä teipata. Mihin siis vien ne?
Napojen teippaus ei todellakaan ole vitsi, vaan totista totta. Erityisesti niiden 9v pattereiden.
Itselle meinasi käydä hullusti, kun olin heittänyt vanhan palohälyttimen pariston muun romun sekaan kippoon. Sitä siirrellessäni oli joku metalli osunut napaan.
Havahduin kummaan hajuun, haistelin ympäri asuntoani, ei löytynyt mitään.
No, jatkoin järjestelyjä, niin käteni osui kuumaan paristoon, joka lensi samantien pihalle vesikattilassa.
Nykyään kerään käytetyt paristot ulos kippoon, josta ne sitten kiikutan keräykseen teipattuna.
Oli lähellä tulipalo!
Vierailija kirjoitti:
Apinat ei ymmärrä säännöistä mitään, ihmiset ymmärtää. Täällä toinen joka lajittelee muiden jäljiltä kun paperinkeräysastiassa on metallipurkit ja kartonkiastiassa homeiset puoliksi täynnä olevat muovipurkit. Jne jne. V*tuttaa moinen välinpitämättömyys.
Minä lajittelen kaiken sellaisen mikä on yhteiskunnan kannalta järkevää lajitella. Paristoja en teippaile enkä kuljeta keräyslaatikkoon silloin harvoin kun niitä tyhjenee. Koska siitä aiheutuu saavutettua hyötyä enemmän kustannuksia kun paristot kuljetetaan Riihimäen ongelmajätelaitokseen käsiteltäväksi. Paristojen keräyspisteitä ei myöskään ole siellä missä minä liikun.
Vierailija kirjoitti:
Siitä asti kun tuollaisen vaatimuksen keräyspisteellä näin niin on lentänyt paristot sekajätteeseen.
Se on murhanyritys. Sekä tyhjentäjän, että jätelaitoksen henkilökunnan henki on vaarassa.Toimintasi on aiheuttanut jo monta tulipaloa ja vaikka tähän asti on selvitty lievillä vammoilla, voi seuraava tulipalo olla kohtalokas.
Meneekö ne teipatut paritot jonnekin kuntouttavan työtoimminnan laitokseen, jossa kuntoutettavat repivät teippejä yhdeksän euron päiväpalkalla?