Kuka vielä tiskaa käsin?
Ja ripustaa pyykit jollekin narulle? Kuin ei olisi tiskikonetta ja kuivauskonetta keksittykään. Kauheaa ajan tuhlausta. Kas kun eivät itse kirnua voita ja veistele päreitä talveksi.
Kommentit (83)
Miksi pilaisin vaatteeni kuivausrummussa, varsinkin villaiset?
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin on tiskinarut keittiös! 😂
Tästä ketjusta saa tiskinaurut. Erona vain
u-kirjain.
Minä. Ei sinkkutaloudessa niin paljon tiskiä tule, että viitsisin muutaman lautasen ja juomalasin takia konetta käyttää. Enkä myöskään aio ostaa pesutornia kuivureineen, kun entinen pyykkikone vielä toimii hyvin.
Mitä ajanhukkaan tulee niin tämä palsta sitä aikaa enemmän vie kuin pyykkien ripustaminen kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin vanhoihin asuntojen keittiöihin, ei edes mahdu tiskikone.
Eikä sitä voi niihin asuntoihin asentaa.Tälläisiä vanhoja mutta silti siistejä ja hyväkuntoisia kerrostaloja on edelleen joka kaupungissa.
Myös Helsingissä.Taatusti mahtuu ellei kyseessä ole 13 neliön koppi.
Ja varmasti saa asentaa.
Tiskikoneet aiheuttavat paljon vesivahinkoja. Niitä käytetään tilassa, jossa ei ole vesieristyksiä.
Enimmäkseen tiskaan käsin.Keitän vedenkeittimellä kuumaa vettä jonka kaadan kattilaan ja lisään vähän tiskiainetta.Sinne tiskit likoamaan vähäksi ajaksi.Harjaus ja huuhtelu,on kyllä tosi nopeaa ja edullisesti tulee puhdasta.Ikinä ei ole kuivausrumpua ollut meillä,aina kuivattu ulkona tai varastossa.Sähkössä tullut säästöä paljon.Kotityöt on tosi mukavia tehdä käsi,usein myös pesen pikkupyykkiä ,vaikka on minulla pesukonekin.
Vierailija kirjoitti:
Patologit sanoo että näkee että keillä on ollu tiskikone.
Se on höpöä. Ollaan kysytty patologilta.
Kyllä mä tiskaan kädet, miten muuten ne saa puhtaaksi, mutta lautaset ei oikein pysy narulla. Kuivausrummussa kokeilin äsken kuivata, mutta sama tulos kuin pyykkikoneessa vain haarukat ja veittet pysu ehjänä. Tulee jatkuvasti kalliiksi ostaa uusia, usein käytän muovilautasii niin saan heittää ne tiskatuani pois. Eikä niistä tuu mitään myrkkyjä.
Itse tiskaan aina käsin. Tiskikonetta en käytä koskaan. Omaan kotiini (asun vuokralla) en sellaista edes hommaisi. Pyykkikonetta käytän melko harvoin. Pesen kaikki ns helposti puhtaaksi saatavat käsin. Se säästää vaatteitakin. Ulkona on kivoin niitä kuivattaa. Ainoa miinus on, että talvella kuivuvat hitaasti, vaikka lattialämmitys saunassa onkin.
Kuivauskone kuluttaa vaatteita. Vie turhaa energiaa. Ei ole kiire saada vaatteita kuivaksi.
Tähän asuntoon ei voi kytkeä astianpesukonetta. Piti luopua siitä.
sinkkuna tiskaan käsin,jos olis useampi ois kone.....
Perintöhopeat ja kristallit eivät ole tiskikonepestäviä. Eikä teflonit yms. Miksi pilata kalliita tavaroita koneessa?
Kaikki ne jotka ei säästä energiaa.
Käsin tiskaus kuluttaa vettä ja energiaa niin paljon enemmän kuin konepesu, että pesen käsin vain paistinpannut ja muut mitä ei voi koneessa pestä.
Pesukone linkoaa hyvin, pyykki kuivuu narulla ja oskarinoksalla yön aikana kuivaksi. Ei ole tarvetta kuivurille.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, sillä tiskikoneen täyttö ei vie kuin muutamia minuutteja yhteensä ja puhtaiden tiskien nosto astianpesukoneesta vie maksimissaan 3 minuuttia ja on yksi nopein, siistein, helpoin ja kevyin kotityö.
En ikinä tuhlaisi astioiden pesuun siis 6 min per päivä pidempään (kuin mitä koneen täyttö ja tyhjennys vie).
Meillä oli jo lapsuudessa astianpesukone 80-luvulla ja muuttaessani vuonna 2000 parikymppisenä omaan kämppään oli jo astianpesukone sielläki valmiina.
Joskus silloin tällöin jonkun vieraana ollessani tai mökkeillessä olen tutustunut tuohon käsintiskaamiseen ja voi luoja kuinka aikaa vievää puuhaa se on! Täyttä kidutusta ois tiskata viisihenkisen perheen astiat päivittäin!
Eli en ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka tiskaavat käsin.
Sillä se on niin aikaavievää ja on pois muiden asioiden teosta.
En ikinä käyttäisi kuutta minuuttia tiskaamiseen.
Tämä oli varmaan provo, mutta
tiskaan osan tiskeistä käsin, vaikka
onkin astianpesukone. Pyykit laitan
kuivumaan telineelle, kun ei ole
kuivauskonettakaan.
Vierailija kirjoitti:
🙋🙋
🙋 Tiskaan käsin yhden hengen tiskit enkä pilaa hienoja vaatteitani kuivausrummussa .
Minulla ei ole tiskikonetta eikä kuivausrumpua. Ei ole sähköä eikä vesijohtoakaan tässä talossa. Tiskaan tiskit saunassa. Saunassa on myös pyykkinarut pyykeille. Pyykkikone on vanhassa eläinsuojassa karjakeittiössä, jossa on myös jääkaappi, koska sinne tulee sähkö ja vesi.
monen vatsa suolisto sairauden syynä on kone tiski aine jäämät. lääkärit näkevät heti kuka on mitenkin tiskannut.