Silmieni väri vaihtelee jatkuvasti.
Värit on sininen, vihreä, harmaa. Nämä vaihtelee jatkuvasti. Eikä ole kyse että olisin värisokea. Olen ottanut todisteeksi lähikuvia silmistäni ja laittanut kuvat vierekkäin. Erot on selvät. Mietin vaan minkä näistä ilmoitan passiin? Teenkö rikoksen jos ilmoitan vihreä, mutta poliisi sanoo sininen.
Kommentit (24)
On meitä siniviherharmaa -silmäisiä, jotka katsovat aamuisin, minkä värisillä silmillä on herännyt. Vihreän ja keltaisuuden määrään silmissä vaikuttaa UV-säteilylle altistuminen, jolloin silmät, hiukset sekä iho "ruskettuvat", paitsi ettei kyse ole samasta melaniinista kuin ruskettuvilla, vaan värjää silmiä vihreämmiksi, hiuksia punertavimmiksi ja ihoon tulee pisamia. Feomelaniini on siis keltainen/punainen, mutta silmissä se näkyy vihertävänä.
Lapsena inhosin ystäväkirjoja juuri siksi, että niissä kysyttiin aina silmien väriä. Vaihtoehdotikin oli rajoittuneet siniseen, vihreään ja ruskeaan. Passia en ole tarvinnut hakea koskaan omin neuvoin, alaikäisenä kun sitä tarvitsi niin vanhemmat sen hoitivat, joten en ota kantaa siihen kysymykseen, kysytäänkö siinä silmien väriä vai ei.
Minkä väriset silmät on ollut kirkkaimpana kesäpäivänä? Vihreät? Ilmoita se
Vierailija kirjoitti:
Hahhati haa, silmien väri todellakin voi vaihdella. Ihan käsittämätön juttu, mutta tyttäreni silmät ovat aina saman väriset kuin hiuksensa. No, eivät mustat kuitenkaan. Kun on etsitty värin määritelmää, ei sitä ole löydetty. Eivät ole vihreät, ei ruskeat tai siniset, harmaasta puhumattakaan. Kaikkea löytyy ja lisäksi hiven keltaista. Riippuu varmaan valosta yms ympärillä olevasta väristä, mutta ikinä en ole nähnyt kellään muulla tuommoista ilmiötä.
Minulla on sellaiset myös. Pääasiassa silmäni on vihreät. Kerran serkkuni möläytti luulleensa niitä aina vaaleanruskeiksi.
Silmieni sävy on erikoinen ja korostuu punertavien hiusten myötä. Huomaan, että usein ihmiset jäävät katsomaan silmiäni pitkään. Lapsena se ujostutti, mutta aikuisena olen alkanut katsoa takaisin hymyillen 🙂
Kuinka kauan silmiesi värin vaihtelua on jatkunut? Pystytkö pitämään Raamattua kädessä? Tulen huomenna kahden muun papin kanssa luoksesi, kerro vain osoitteesi.