Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rakkaus voi loppua?

Vierailija
09.12.2022 |

En ymmärrä miksi ihmiset valehtelevat? Sanovat rakastavansa mutta sitten yhtäkkiä haluavatkin erota? Ei minulla ainakaan rakkaus lopu koskaan, muotoa voi muuttaa mutta ei loppua.

Ymmärrän kyllä että eroja tulee monista syistä ja se on normaalia. Mutta olet kyllä valehdellut sanoessasi kumppanillesi rakastavasi häntä, jos kuitenkin kohta haluat erota.

Selittäkää viisaammat.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erota voi Tottakai, pettämiset juomiset jne.

Mutta ei se tarkoita rakkauden loppumista. Jos olet aidosti rakastanut se ei lopu koskaan. Jotka väittävät että rakkaus loppuu, eivät ole aidosti rakastaneet.

Höpöhöpö. Kyllä suurinkin rakkaus kuolee, kun toinen kohtelee tosi pitkään törkeästi. Et ole vain sellaista kokenut. Joillain ei ole mitään rajaa.

Vierailija
42/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erota voi Tottakai, pettämiset juomiset jne.

Mutta ei se tarkoita rakkauden loppumista. Jos olet aidosti rakastanut se ei lopu koskaan. Jotka väittävät että rakkaus loppuu, eivät ole aidosti rakastaneet.

Höpö höpö. Tuo on läheisriippuvaisen ajattelutapa, että rakkaus vain kestää ja kestää, vaikka toinen kohtelisi kuinka paskasti. Been there, done that.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rakkaus voi loppua. Ihmiset muuttuu. Sitä tyyppiä, johon rakastui, ei tavallaan enää ole. Joskus ei ole koskaan ollutkaan, on rakastanut omaa haavekuvaa.

Vierailija
44/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummpani löisi tai joisi, niin kyllä ottaisin eron, mutta ei rakkauteni loppuisi, ei se voi loppua.

Vierailija
45/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten hyvät ihmiset sanoko toiselle rakastavanne häntä, valhetta se kun on omaa mielikuvaanne. Jos oikeasti rakastat, tiedät että se ei lopu. Tietäjät tietää.

Vierailija
46/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kummpani löisi tai joisi, niin kyllä ottaisin eron, mutta ei rakkauteni loppuisi, ei se voi loppua.

Ja paskat. Sulla on ehkä joku ongelma, että haluat kuvitella rakkauden suureksi tunteeksi ja tunnet itsesi paremmaksi ihmiseksi, kun voit pitää itseäsi ihmisenä, jonka rakkaus ei lopu.

Vierailija
47/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hakevat avioeroa länsimaissa 70 prosentissa tapauksista. Tosiasia, josta ei puhuta. Naisen rakkaus ei tarkoita mitään.

Vierailija
48/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten hyvät ihmiset sanoko toiselle rakastavanne häntä, valhetta se kun on omaa mielikuvaanne. Jos oikeasti rakastat, tiedät että se ei lopu. Tietäjät tietää.

Mä olin ennen tietäjä, mut sitten tajusin, mistä omasta ongelmastani kumpusi se, että halusin ajatella rakkaudesta noin.

Sulla jos kenellä on mielikuva nyt rakkaudesta.

Vierailija
49/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on ruma sana

Vierailija
50/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keksi rakkauden?

Vierailija
51/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, jos lähtee ensimmäisestä lyönnistä jne. niin saattaahan se tunne vielä kestää.

Itse en tajunnut, kun oli se rakkaus, mutta kerta kerralta fyysisen ja henkisen väkivallan toistuessa tunteet laantuvat, ja uskon nyt jo olevani kohta siellä vihan puolella.

Kaikki seksuaalinen halu on ainakin jo mennyt.

Vierailija
52/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun siskoni erosi ilkeästä ja pettävästä miehestä, niin vanha tätini ihmetteli, että kuinka hän siitä eroaa; niin hiljainen ja siisti mies.

Kyllä rakkauden säilymiseen tarvitaan muutakin, kuin, että mies on hiljainen eikä puhu ja laittaa vielä kenkänsä telineeseen ja takkinsa naulakkoon.

Itse olen vielä naimisissa puolisoni kanssa, mutta usein mietin, että mitenhän sen rakkauden kanssa on. Tapaa, tottumusta ja paljon yhteisiä vuosia ennemminkin.

Olimme kumpikin 16-vuotiaita, kun rakastuimme. Hyvä mies hän on, turvallista oli perustaa elämä ja perhe hänen kanssaan.

Mutta se, millainen se nuori mies oli silloin, on kyllä aivan eri kuin mies nyt viisikymppisenä.

Luonne, kiinnostuksen kohteet, tapa suhtautua elämään, vaikeuksiin ja ilon aiheisiin, tulevaisuuteen, tai ihan vain arjen asioihin, sosiaalisiin suhteisiin, lomiin, oikeastaan kaikkeen, on aivan erilaiset kuin mulla ja aivan erilaiset kuin sillä pojalla, johon 35 vuotta sitten rakastuin.

Kun tuntuu usein, ettei oikein mikään meissä enää mätsää, niin pakostakin mietin, että onko tapa ja tottumus sitä rakkautta, vai onko se ehkä vaan voinut loppua eroavaisuuksiimme näiden vuosikymmenten saatossa.

Vierailija
53/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta tarvitse. Periaatteessa, ettei tule vääntöä ruoasta ja vedestä.

Pääsisipä johonkin spesiaaliin kirkkoon vannomaan valaa.

Vierailija
54/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on ruma sana

...kaipaus soi kauniimpana...

Ajatella, niin minä vuodessa kaipausketjusta päädyin tänne pahoinpideltynä ja moneen otteeseen nöyryytettynä.

Vierailija
55/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sillai että älä kosketa vaimoasi seitsemään vuoteen muuten kuin halutessasi seksiä (ja unohda koti ja lapset, ne on niin vaimon hommia) ja sit joku kerta kun vaimo on sammunut juhlien jälkeen, pistä sitä perseeseen koska se ei ole aikaisemmin halunnut

Vierailija
56/56 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se rakkaus on yksistään huono suojakeino torjua ja estää esimerkiksi kumppanin loukkavaa ja mahd. eri tavoin satuttava käytöstä - Miksi hän ei halua käyttäytytyä ja toimia niin, että osoittaisi vastarakkautta?

Uskovainen mies

Koska ei kokenut sinulta saavansa rakkautta? Rakkaus on sana, jolla on moniamerkityksiä. Siinäpä ongelma onkn: monelle miehelle se on pelkkä sana, kuin lasso, joka heitetään epätoivoisena vasta kun toinen jo on lähdössä. Esimerkki:

Ex ei ikinä osoittanut rakkauttaan. Vasta kun suunnittelin eroa, hän runnusti rakkautensa minuun - humalassa kavereilleen. Ei minulle. En ollut edes paikalla. Tätä ennen hän kohteli minua kolme vuotta kuin palkatonta siivoojaa.