Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko mielestäsi nelilapsinen perhe tällaiseen taloon?

Vierailija
24.08.2008 |

Asuinnelöitä n.115, kokonaispinta-ala 175(siinä mukana varasto, autotalli ja kuisti), olohuone, keittiö, khh ja pesutilat ja makuuhuoneita 3 ja lisäksi takkahuone josta takauloskäynti ja jonka ehkä tiukan paikan tullen voisi muuttaa vanhempien makuuhuoneeksi.

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, joilla on käytössä neljä huonetta omiin tarpeisiinsa. Jokaisella on oma huone + yksi yhteinen huone. Kukaan näistä kolmesta ei tee läksyjään omassa tai edes siellä yhteisessä huoneessa. Keittiön pöytä ja eteisen lattia on suosituimmat paikat. Koetulokset on hyviä ja lapset pystyvät keskittymään tehtäviinsä, vaikka talo purettaisi ympäriltä. Mihin kukakin sitten oppii...

Vierailija
102/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään perusteita löydy muuta kuin mutua ja tuttu slogan: Minusta lapsella pitää olla oma huone.

Oikeasti. Oleellista on se, että lapselle on antaa hyvät geenit ja fiksu koti. Ei se pelkkä tiilitalo ja tila auta, jos sekä äidin että lapsen aivot kumisee tyhjyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään perusteita löydy muuta kuin mutua ja tuttu slogan: Minusta lapsella pitää olla oma huone.

Oikeasti. Oleellista on se, että lapselle on antaa hyvät geenit ja fiksu koti. Ei se pelkkä tiilitalo ja tila auta, jos sekä äidin että lapsen aivot kumisee tyhjyyttä.

Kuten sanottua, minulla ei ole tarvetta mihinkään itsekorostukseen lapsen läksyihin käyttämällä ajalla. Ei edusta minusta kovinkaan kypsää vanhemmuutta, että pitää oikein kellottaa läksyaikoja. No tapansa kullakin... kaipa minäkin puoli tuntia viikossa haluaisin käyttää läksyihin, jos vanhemmat eivät pystyisi tarjoamaan kunnon puitteita opiskeluun.

Eipä sitä taloa ja tilaa ilman kouluttautumista ja aivoja ole saatu. Sen sijaan vähän avuttomampikin pystyy saamaan sellaisen läävän, jossa lapsi voi puoli tuntia viikossa opiskella keittiön lattialla.

Vierailija
104/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tekstiä. Joillekin on ilmeisesti vaikeaa ymmärtää, että on olemassa erilaisia ihmisiä ja lapsia, erilaisia kouluja, erilaisia opettajia, erilaisia läksyjä jne..

paljonko oma tokaluokkalaisesi sitten käyttää aikaa, jos ei 2,5 tuntia viikossa riitä noihin mainitsemiisi asioihin?

Minun 5-vuotiaani käytti viime vuonna niihin puoli tuntia viikossa vieraalla kielellä, joten minusta voidaan olettaa, että normaali 8-vuotias selviää vastaavasta suomeksi 2,5 tunnissa? Vai onko liikaa vaadittu? Kauanko se sinun heikkolahjaisesi siis siellä kammiossaan niitä vääntää?

Vierailija
105/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että lapsuudenkodissani minulla on aina ollut oma huone, olen voinut asua tilavasti läpi opiskeluvuosien, miehen kanssa kahdestaan asuimme 90m2 kotia ja nyt nelihenkisenä perheenä tilaa on 150m2. Näin on hyvä meille.

Ihmisillä on yksilöllinen tarve omalle tilalle. Jos olisi pakko mahtua pienempään, niin sitten olisi, mutta tämä on meidän valintamme. Tingimme mieluummin jostain muusta (esim. matkustelusta) kuin asumisen mukavuudesta.

Vierailija
106/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi jotka jankuttaa ja jankuttaa.

En oikeasti usko(ei kai kukaan muukaan?), että oma huone on edellytys opintojen onnistumiselle. ja kuten taisin jo aikaisemmin todeta, meillä lapsilla omat huoneet, mutta tekevät läksynsä mielummin keittiössä. ja pärjäävät koulussa loistavasti. ovat siis oppineet keskittymään hälinässä.

Tulee vaan mieleen, että tuo ehdottoman hiljaisuuden vaatija on niitä äitejä joiden lapsen luokalla ei saa ollaa yhtään häirikköä, jonka mielestä erityislapset kuuluvat muualle ja jonka kullanmurua varten pitää kaikkien olla hiljaa, että saa opiskeltua. Vissiin opettaja on huono, jos luokassa ei ole hiiskumattoman hiljaista.

Vierailija
107/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja peruskoulun perusvaatimuksista 2-luokkalaisille. Ei ne vaatimukset vaihtele, perustaso on ihan kaikkialla sama.

Se että tuolla yhdellä on heikkolahjainen lapsi, joka tarvitsee kaksi huonetta ja rauhaa ja tuntikausia läksyihin, on sitten hänen ongelmansa. Geeneillehän ei mitään voi.

Mutta tiedätkö edes, miten se keskiverto lasketaan..? Tai oletko koskaan kuullut hajonnasta? Tuskinpa noilla aivoillasi. Ethän ole edes vielä onnistunut löytämään sitä lähdettä.

Yksi huone riittää ja läksyihin riittää sen verran aikaa, kun tarvitsee. Ongelmia minulla ei tästä asiasta ole, mutta sinulla näyttää olevan sitäkin enemmän. Mielenterveydellekään ei nähtävästi voi mitään.

Vierailija
108/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaan kyllä lukea, että SINÄ puhut keskivertolapsista. Onhan se nyt kamalaa, että jollakin on niin vääristyneet geenit, että on oikein heikkolahjainen. Joo lukitaan sellaiset niihin kammioihin vaan, ei saa osallistua keskusteluihin sellaisten vanhemmat!!

Vierailija
109/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen äitihän sen sinne passitti, en minä.

Vierailija
110/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
111/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaan kyllä lukea, että SINÄ puhut keskivertolapsista. Onhan se nyt kamalaa, että jollakin on niin vääristyneet geenit, että on oikein heikkolahjainen. Joo lukitaan sellaiset niihin kammioihin vaan, ei saa osallistua keskusteluihin sellaisten vanhemmat!!

Ei menisi meillä läpi, jos käytettäisiin puoli tuntia viikossa opiskeluun ja vielä ihan vieraalla kielellä.

Vierailija
112/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, minähän sanoin, että puoli tuntia päivässä on keskiverto. Meneekö sekin teillä sitten yli?

Ja 118, ei se minua muuten vaivaa kuin että ehkä sille heikkolahjaiselle pitäisi saada jotain apua, noin inhimillisistä syistä. Äiti luulee, että se pelkkä kammioon työntäminen tuottaa tulosta, mutta jos lapsi on imbesilli niin ei taida riittää.

Vierailija
113/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä yrität passittaa tuota äitiä pois tästä ketjusta.

Vierailija
114/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet repinyt tuon puoli tuntia päivässä? Ja onhan sinunkin lapsesi epänormaali, jos käyttää vain puoli tuntia viikossa..

Vierailija
115/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, minähän sanoin, että puoli tuntia päivässä on keskiverto. Meneekö sekin teillä sitten yli?

Ja 118, ei se minua muuten vaivaa kuin että ehkä sille heikkolahjaiselle pitäisi saada jotain apua, noin inhimillisistä syistä. Äiti luulee, että se pelkkä kammioon työntäminen tuottaa tulosta, mutta jos lapsi on imbesilli niin ei taida riittää.

Tiedätkö, miten se lasketaan? Entä onko hajonta tuttu termi? Ei ilmeisesti.

Ainoa, joka tässä tarvitsee apua on sinä. En tiedä ketään muuta noin pakkomielteistä, jota häiritsee toisten huonelukumäärä ja läksyihin käytetty aika. En oikein muuta selitystä keksi kuin a) kateus toisten isompia asuntoja kohtaan ja b) huoli oman lapsen läksyihin käytetystä ajasta. Ota yhteyttä lapsesi vieraskielisen koulun kuraattoriin, niin eiköhän asia ala aueta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi