Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko mielestäsi nelilapsinen perhe tällaiseen taloon?

Vierailija
24.08.2008 |

Asuinnelöitä n.115, kokonaispinta-ala 175(siinä mukana varasto, autotalli ja kuisti), olohuone, keittiö, khh ja pesutilat ja makuuhuoneita 3 ja lisäksi takkahuone josta takauloskäynti ja jonka ehkä tiukan paikan tullen voisi muuttaa vanhempien makuuhuoneeksi.

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä kun kaikki murkkuiässä?

neliöitähän tossa on ihan hulppeesti kun kok.pinta-alaa katsotaan, asuinneliöitä taas aika vähän. Tai no, riippuu mihin vertaa (kaverini, 5h perhe, asuu kaksiossa, kohta muuttaa kolmioon.....)

Sanoisin etät makkareiden puute on ongelma / voi olla jossain kohtaa.

Meillä vähän sama tilanne, että kohta 4 lasta. Meillä nyt 120 neliötä, 4 makkaria. Kaksi lapsista jo murkkuja, jotka TARTTEE oman huoneen (varaudu siihen n. 12.-13 v. ylöspäin...)

Pienet lapset pärjää hyvin vielä samassa huoneessa.

Onko teillä tilanne, että vanhin lapsi muuttaa jo ehkä pois, kun nuorimmat alkaa tarvita omaa? Sillon ehkä pärjäätte, jos takkahuoneesta voi tehdä tarvittaessa makkarin (yksi mun tuttu on kans tehnyt alakerran huoneisiin makkareita, joissa vain pienet ikkunat yläreunassa - mun mielestä aluksi vähän outoa mutta hyvin tuntuvat pärjäävän).

Sinänsä voit ajatella että takka makkarissa ois vaan "brittityylistä luksusta" :-).

Pystyykö autotallista tekemään makkaria tarvittaessa??

Eli kysymykseen, mahtuuko - MAHTUU, mutta varaudu tuohon "oma huone"-asiaan jossain kohtaa. PItäisi olla vähän lisätietoja, minkä ikäisiä teidän lapset on, millä ikäeroilla, ja mitä sukupuolia.

Vierailija
2/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian ahdasta tulisi. Meillä on itsellämme 2 lasta ja neliöitä 136 + iso kellari ja ulkorakennus. Minusta tämä on sopiva meille. En osaisi kuvitella edes tähän mahtuvan vielä kaksi lasta lisää. Tämäkin kävisi jo sitten vähän ahtaaksi.

Minusta tuossa teidän talossanne on makuuhuoneita selkeästi liian vähän eli 6 hengelle 3 makkaria? Isojakaan nuo huoneet ei voi olla tuolla neliömäärällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, 3 makkaria, takkahuone, ruokailuhuone. Ruokailutilan olemme eristäneet makuuhuoneeksi meille vanhemmille+ nuorimmaiselle, takkahuone on pesuhuoneen yhteydessä, toimii lähinnä pukuhuoneena ja pyykin käsittelytilana (ei ole kodinhoitohuonetta). Hyvin ollaan mahduttu.

Vierailija
4/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo suuri säilytystilan määrä helpottaa kummasti! Meillä siis 120 neliön lisäksi on tosi ankeesti säilytystilaa (pieni pihavarasto ja pieni pihavaja).

Mutta, jos ITSE välillä mietin nyt uuden kodin ostoa, ajatellen että kohta 4 lasta, en varmaan ostaisi taloa jossa vain 3 varsinaista makkaria...

(koska mietin että mahdutaanko tähänkään miten kauan, kun se yksi makkari puuttuu, ja säilytystilasta pulaa)

3

Vierailija
5/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun nää viestit vaihtelee paikkaaa.,.

..

tuo suuri säilytystilan määrä helpottaa kummasti! Meillä siis 120 neliön lisäksi on tosi ankeesti säilytystilaa (pieni pihavarasto ja pieni pihavaja).

Mutta, jos ITSE välillä mietin nyt uuden kodin ostoa, ajatellen että kohta 4 lasta, en varmaan ostaisi taloa jossa vain 3 varsinaista makkaria...

(koska mietin että mahdutaanko tähänkään miten kauan, kun se yksi makkari puuttuu, ja säilytystilasta pulaa)

3

Vierailija
6/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista vanhin 10v. poika, toinen 7v. tyttö, kolmas 3v. tyttö ja neljäs syntyy puolen vuoden kuluttua joten sukupuolta en vielä tiedä;=)

Autotallista ei voi tehdä makkaria koska tontti sellainen että autolle ei kunnolla jäisi paikkaa etupihalla, varastosta EHKä voisi tehdä makkarin mutta se vaatisi sitten lämpimän varastorakennuksen rakentamisen pihalle koska muuten ei varastotilaa jäisi lainkaan.

-ap-

Vierailija
7/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla - eikä monella kaverillakaan - ollut omia huoneita, ihan isosiskon kanssa jouduttiin jakamaan. Näin siis vuonna -82 syntyneillä. Miten se on muuttunut tuo lapsen elämä vuoteen -08 mennessä? Meillä on nyt kolme lasta ja lisää saa tulla - silti en aio enkä voi ostaa taloa, jossa esimerkiksi kuudelle lapselle olisi jokaiselle oma huone ja lisäksi vanhempien makkari. Näin sitä energiaa tuhlataan, rakentamalla jotain linnoja ja lämmittämällä niitä sitten pakkastalvissa. Huhhuh.

Vierailija
8/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni tuon kokoinen perhe asuu kerrostalossakin alle 90 neliön asunnossakin. Itse tiedän muuten 7-henkisen perheen (5 lasta), jotka asuvat 58 neliön kaksiossa.

Nykyään vaan monessa perheessä tuntuu lapset määräävän. Ei kaikilla tarvitse olla omaa huonetta eikä se ole mikään katastrofi jos joutuu jakamaan huoneen sisaruksensa kanssa.

Vierailija
9/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt 7 v. ja 3 v. isoon makkariin (jos siis on) kaksistaan. Siinä vaiheessa, kun nuorimmainen siirretään vanhempien huoneesta, vanhemmat voisi siirtyä muutamaksi vuodeksi sinne takkahuoneeseen (tai sinne voi tehdä sille teinipojalle oman luukun ;) ) Nuorimmaiset samaan huoneeseen ja sille isommalle tytölle siinä vaiheessa oma huone. Siinä vaiheessa, kun nuorimmaisetkin alkavat olla "oma huone"-vaiheessa, vanhin on saattanut lähteä jo muualle opiskelemaan tai muuten asumaan, jolloin huoneita on jakaa jäljelle jääville.

Vierailija
10/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun murkut nukkui samassa makkarissa siihen asti kun vanhin muutti pois kotoa, sitten toiseksi vanhin sai pitää omanaan makkaria vähän aikaa kunnes hänkin muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen asumaan opiskelija asuntoon.

Kaksi nuorinta nukkui yhteisessä makkarissa ja nyt heillä on omat makkarit.

Sopu sijaa antaa, ja lapset tarvii omaa tilaa, mutta ei se todellakaan tarkoita että täytyy olla omat huoneet.

Meillä siis 120 neliötä as.pinta-ala, 3 makkaria ja keittiö + olkkari.ja autotallin yhteydessä harraste tila jossa lapset ovat saaneet puuhailla kavereidensa kanssa yhdessä kaikenlaista. kok.pinta-ala on jotain 150

Talo tuntuu tällä hetkellä aika isolta kun erosin miehestäni ja asun kahden lapsen kanssa kolmestaan.

Vierailija
11/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin huoneen 6 vuotta nuoremman siskon kanssa. Kun minulla oli pahin murkkuikä siinä 13-14-vuotiaana, toki se joskus ärsytti, mutta sisko osasi pysyä poissa jaloista :) Lisäksi sisko ehti yleensä tehdä läksynsä jo ennen kuin minä tulin kotiin ja sen jälkeen saattoi leikkiä tms. olohuoneessa. Omaa rauhaa oli siis kyllä saatavilla.

Vierailija
12/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla ongelmaa kun lapset esim. 19 poika, 16 tyttö, 12 tyttö ja 9 ?. (Paitsi ehkä se vanhin poika on armeijassa just tuolloin :-) ?)

Vaihtoehdot on että nuorimmat jakaa huoneen (jos tyttöjä), tai tytöt 16 ja 12 jakaa huoneen.

Ja takkahuone on siis tehty makkariksi myös.

Mutta itse ehkä katsoisin vielä muuta taloa... (jos siis ootte ostamassa).

Mutta jos kaikki muu - hinta, sijainti, asunnon kunto, ulkonäkö, pihapiiri jne. - ois tosi kohdallaan, niin sitten teidän ehkä kannattaa ottaa tuo.

- - - -

siihen kommenttiin että TARVITSEVATKO lapset oman huoneen - tietenkään ei TARVITSE! ihminen tarvitsee vettä, ruokaa ja jonkun suojan.

Mutta kun mennään tarvehierarkiassa vähän ylemmäs, niin oman huoneen tarve voi olla murkulle tärkeää.

Itsekin sain oman huoneen vasta 16-v. Asuttiin vielä ollessani teini-iässäkin 40 neliön tupak+1h asunnossa 5 h perhe! Nukuin samassa parvisängyssä veljen kanssa keittiössä.

Olen elossa.

Mutta en nyt ehdoin tahdoin ainakaan omille lapsille haluaisi samanlaista.

Hyvä esimerkki on tuttuni, joitten 5h perhe kohta muuttaa kolmioon - siinä yksi huone annetaan vanhimmalle 12 v:lle, joka nyt on alkanut "tarvitsemaan" omaa huonetta.... eli on se murkun identiteetin ja oman rauhan kannalta hyvä jos edes jonkun oman rauhaisan sopen voi järjestää.

AP - voiko muuten makkareita jakaa jollain sermillä tai liukuovilla tms. ? Sekin auttaa paljon.

4, 5

Vierailija
13/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoin, 10v poika saa oman huoneen, pienin makkari.

7v ja 3v tyttö saa yhteisen makkarin isoin mielellään, ja väliseinä vaikka joillain kaapeilla/ kirjahyllyillä.

Nuorin nukkuu teidän kanssa jonkun vuoden.

Voiko esim. olkkarista tehdä kahta makkaria kevyellä väliseinällä ja yhtä pienehköä makkaria muuttaa olkkariksi tai yhdistää keittiöön että saa isomman yhtenäisen tilan.

Vierailija
14/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha ollenkaan, jos lapset jakaa makkarit eli jokaiseen kaksi henkeä.

Mun täytyy sanoa, että ei meilläkään ollut omia huoneita lapsena. Parhaimmillaan oltiin neljäkin samassa huoneessa! (kerrossängyt niin hyvin mahtui). Ja en itse olisi omaa huonetta halunnutkaan, pelotti yöt olla yksin, joten oli kiva kun oli sisko samassa huoneessa. Toki teininä sitä olisi halunnut joskus sen oman huoneen, mutta ei siitä kyllä mitään kiistoja ollut, joskus sen vain ääneen totesi. Ja meistä ainakin tuli erittäin läheiset siskokset, ketkä oltiin samassa huoneessa! Ihan eri tavalla jaettiin ja kerrottiin asioita toisillemme kuin muille..

Vierailija
15/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tllä hetkellä 4h+k+sauna ja en todellakaan meinaa isompaa muuttaa sen varjolla että tytöt saisivat omat huoneet,mulla siis vielä poika jolla oma huone ja hyvin ollaan mahduttu näin...Mä en myöskään itse suostu nukkumaan olohuoneessa.Mihin lapsi tarvitsee oman huoneen??Eri sukupuolta olevat sisarukset ymmärrän sit teini-iässä...

Vierailija
16/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotalli oli talon yhteydessä, joten eristys ja oven puhkaisu väliseinään riitti.

Vierailija
17/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin poikahan on muuttanut jo pois kotoa, kun pienimmät tarvitsisivat omia huoneita.

Vierailija
18/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoiselle perheelle, olettaen että on kaksi vanhempaa kuvioissa, niin hyvä asunnon koko olisi 150 neliötä.

Ja ne lapset haluavat oman sen oman huoneen, ainakin teini-iässä.

Vierailija
19/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vanhin on jo 22 tai 25. Ei hän enää asuu kotona.

Vierailija
20/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni on sitä mieltä, että tuohon asuntoon mahtuu. En kannata mitään hulppeita, valtavan kokoisia taloja, mutta kyllä minusta tilaa pitää olla kaikelle ja kaikille. Mulle asumismukavuus on tärkeää, enkä mitenkään haluaisi mieheni kanssa sulloutua jonnekin takkahuoneeseen nukkumaan. Kyllä oma makuuhuone (oma rauha) on tärkeä.

Meillä tyttö ja poika parin vuoden ikäerolla ja kyllä minusta heillä on tärkeää olla omat huoneet. Pojat ja tytöt kun on ihan erilaisia leikeissään. Ja myöhemmällä iällä se omien huoneiden tarve on vielä tärkeämpää.

Meillä on lisäksi yksi makkareista toimistona. Sekin on ihan mukava olla erikseen. "Luksusta" meillä on ehkä erillinen vierashuone, mutta syynsä sillekin. Asumme vähän kauempana perheistämme ja ystävistämme, joten meillä on todella usein yöpyjiä. Kylästelijöitä kun ei ihan pelkälle päiväkahville tule :)

Ja kun talo kerran ostettiin, niin pitihän se varautua siihenkin, että jossain vaiheessa tulee mieleen vielä kolmas lapsikin. Nyt ei tarvi sitten sen vuoksi isompaa asuntoa katsella... Mahtuu vielä nippanappa neljäskin hätätilassa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan