Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko mielestäsi nelilapsinen perhe tällaiseen taloon?

Vierailija
24.08.2008 |

Asuinnelöitä n.115, kokonaispinta-ala 175(siinä mukana varasto, autotalli ja kuisti), olohuone, keittiö, khh ja pesutilat ja makuuhuoneita 3 ja lisäksi takkahuone josta takauloskäynti ja jonka ehkä tiukan paikan tullen voisi muuttaa vanhempien makuuhuoneeksi.

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli perhe pienenee kuitenkin 8 - 10 vuoden päästä.

Hänhän kysyi, että mahtuuko. Kyllä minusta mahtuu, vallan hyvinkin.

Ne tarpeet on niin erilaiset, eikä kaikilla ole esim. tarvetta millekään vierashuoneelle.

Meillä työhuone on ollut takkahuoneessa. Eikä kaikilla ole tarvetta edes millekään työhuoneelle ylipäätään.

Vierailija
22/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vanhin on jo 22 tai 25. Ei hän enää asuu kotona.

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä vaiheessa pienemmät voi vielä jakaa... Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
24/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä vaiheessa pienemmät voi vielä jakaa... Voi pyhä yksinkertaisuus.

Ei nuo pienemmätkään niin kovinkaan pieniä enää ole... 10-vuotiaskin on kohta teini-iässä ja kaipaa varmasti omaa rauhaa.

Vierailija
25/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isompi on 18 ja pois muuttamassa, pienimmät ovat 8 ja 5. Kyllä he oikeasti voivat jakaa huoneen vielä tuohon asti.

Vierailija
26/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isompi on 18 ja pois muuttamassa, pienimmät ovat 8 ja 5. Kyllä he oikeasti voivat jakaa huoneen vielä tuohon asti.

Vierailija
27/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelolla ihan mietin mahtaako ne notkua nurkissa kaksvitosiksi niin kuin heidän isänsä teki.

Vierailija
28/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat nukkuvat olohuoneessa.

Meillä on 14v ja 12 v samassa huoneessa, eivätkä ole ainakaan vielä valittaneet. Myös 7v ja 5v on samassa huoneessa.

Vierailija
29/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 8-vuotias vielä missään yliopistossa ole. Ja kyllä nyt 175 neliöstä löytyy jostakin se rauha, jos ei omassa huoneessa ole.

Vierailija
30/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 8-vuotias vielä missään yliopistossa ole. Ja kyllä nyt 175 neliöstä löytyy jostakin se rauha, jos ei omassa huoneessa ole.

Itse edustan sellaista näkemystä, että mitä nuoremmasta lapsesta on kyse, sitä tärkeämpää se vanhempien tarjoama opiskelurauha on. Yliopistoikäiset osaavat jo itse järjestää rauhallisen opiskeluajan itselleen, 8-vuotias ei. Se on vanhempien vastuulla. Ja se 175 neliötä ei ollut asuinpinta-ala, vaan 115 se oli?

Vierailija
31/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt taas olen vaan realisti ja tiedän, että 8-vuotias käy 2. luokkaa eli ei niitä läksyjä niin kamalasti ole vielä. Koulunkäynti kun alkaa tosissaan vasta 3. luokalla.

Se pienempi voi olla muualla sen max puoli tuntia, kun 8-vuotias tekee läksyjä.

Meillä on asunut neljä lasta samassa huoneessa, ihan sain läksyt aina tehtyä.

Vierailija
32/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt taas olen vaan realisti ja tiedän, että 8-vuotias käy 2. luokkaa eli ei niitä läksyjä niin kamalasti ole vielä. Koulunkäynti kun alkaa tosissaan vasta 3. luokalla.

Se pienempi voi olla muualla sen max puoli tuntia, kun 8-vuotias tekee läksyjä.

Meillä on asunut neljä lasta samassa huoneessa, ihan sain läksyt aina tehtyä.

Minusta parin ensimmäisen vuoden aikana opitaan se tapa, jolla myöhemmässä vaiheessa suhtaudutaan opiskeluun. Jos vanhemmilla asia on yhdentekevä, ja lapsi tehköön vaikka keittiön pöydällä läksyt, niin ei hyvältä näytä. Ensimmäisten luokkien aikana pitäisi oppia kuitenkin todella perustavaa laatua olevia taitoja, kuten kirjoittaminen, numerot, lukeminen, jne. Tietysti jos vanhempien asenne on tuo, että opiskelu alkaa vasta 3. luokalla, niin en ihmettele, että meillä on kolmasluokkalaisia, jotka eivät osaa kunnolla edes em. taitoja...

Vierailija
33/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväperheistä ole noin suuria tiloja, ei ole varaa 300-400 000 lainoihin. Meillä on joka lapsella oma huone, ja meidän lapsista ei vielä neljäsluokkalainenkaan tee läksyjään oman pöydän ääressä, vaan keittiössä joka kerta

Vierailija
34/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali peruskoulu on ihan vaan koulunkäynnin harjoittelua. Varsinainen koulunkäynti alkaa 3. luokalla.

Lapsen koulunkäyntitapojen kannalta se maantiede ei ole oleellista, substanssi on.

Ja kuten sanoin, ne peruskoulun ekat luokat ovat perustaitojen ja koulunkäynnin ja alkeiden harjoitteluja. Oma lapseni käy erikoiskoulua, jossa nuo mainitsemasi opetettiin jo 5-vuotiaille. Vieraalla kielellä.

Vierailija
35/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun kyseessä on 6 henkinen perhe? Minusta tuo on maksimissaan 4 henkisen perheen koti.

ystäväperheistä ole noin suuria tiloja, ei ole varaa 300-400 000 lainoihin. Meillä on joka lapsella oma huone, ja meidän lapsista ei vielä neljäsluokkalainenkaan tee läksyjään oman pöydän ääressä, vaan keittiössä joka kerta

Vierailija
36/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali peruskoulu on ihan vaan koulunkäynnin harjoittelua. Varsinainen koulunkäynti alkaa 3. luokalla.

Lapsen koulunkäyntitapojen kannalta se maantiede ei ole oleellista, substanssi on.

Ja kuten sanoin, ne peruskoulun ekat luokat ovat perustaitojen ja koulunkäynnin ja alkeiden harjoitteluja. Oma lapseni käy erikoiskoulua, jossa nuo mainitsemasi opetettiin jo 5-vuotiaille. Vieraalla kielellä.

vaan ihan normaalia peruskoulua, jossa kyseiset taidot opetetaan 7-8-vuotiaille. Siksi tämä kouluvaihe on erittäin tärkeä. Jos kyseiset taidot jäävät puutteellisiksi, niin sitten "se oikea koulunkäynti" 3.luokalla ei onnistukaan niin helposti. Itse pidän kaikkia luokka-asteita tärkeinä, mutta meitä on niin moneen junaan ja nähtävästi osa jää ihan asemallekin.

Vierailija
37/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä minäkin olen kirjoittanut siitä normaalista peruskoulusta.

Se että oppii nuo perustaidot, ei liity mitenkään omaan huoneeseen. Asemalle olet tosiaan jäänyt, jos oikeasti luulet, että olennaista on se Kannustalon Aurora ja tietty koulupöytä-tyyppi. Kyllä ne koulunkäynnin eväät perheessä tulee ihan muusta kuin maantieteestä!

Vierailija
38/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä minäkin olen kirjoittanut siitä normaalista peruskoulusta.

Se että oppii nuo perustaidot, ei liity mitenkään omaan huoneeseen. Asemalle olet tosiaan jäänyt, jos oikeasti luulet, että olennaista on se Kannustalon Aurora ja tietty koulupöytä-tyyppi. Kyllä ne koulunkäynnin eväät perheessä tulee ihan muusta kuin maantieteestä!

Sama se on, millainen talo on tai millainen koulupöytä, mutta parhaiten sen opiskelurauhan saavuttaa omassa huoneessaan.

Vierailija
39/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se sanotaan, että paras rauha on omassa huoneessa? Sittenkinkö jos vanhemmat örveltää kännipäissään keittiössä tai teiniveli huudattaa 10 kaverinsa kanssa stereoita naapurihuoneessa tai koti on purkukuntoinen röttelö, niin olennaista on se oma huone? Sittenkinkö jos vanhemmat ovat lukihäiriöisiöä ja kouluttamattomia, eivätkä itse hallitse edes yhteenlaskua ja halveksivat koko yhteiskuntaa, lapsesta tulee fiksu ja presidentti, kunhan vaan on oma huone?

Okei. Toisilla se maailmankuva on sitten simppeli.

Vierailija
40/115 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se sanotaan, että paras rauha on omassa huoneessa? Sittenkinkö jos vanhemmat örveltää kännipäissään keittiössä tai teiniveli huudattaa 10 kaverinsa kanssa stereoita naapurihuoneessa tai koti on purkukuntoinen röttelö, niin olennaista on se oma huone? Sittenkinkö jos vanhemmat ovat lukihäiriöisiöä ja kouluttamattomia, eivätkä itse hallitse edes yhteenlaskua ja halveksivat koko yhteiskuntaa, lapsesta tulee fiksu ja presidentti, kunhan vaan on oma huone?

Okei. Toisilla se maailmankuva on sitten simppeli.

Normaalista elämisestä tulee aina jonkin verran taustahäiriöitä, ei tarvitse olla kyse mistään ryyppäämisestä tai stereoiden huudattamisesta. Ihan vain ruoanlaitto, muiden perheen jäsenten keskustelut, tv:n katselu, jne. tuovat taustahäiriötä opiskeluun. Lisäksi jos samassa huoneessa on huomiota vaativa pienempi sisarus, niin vaikea löytää omaa rauhaa opiskeluun.

Lapsesta voi tulla presidentti, vaikka vanhemmat olisivat kuvailemasi kaltaisia, ja varmasti ilman omaa huonettakin, mutta itse koen oman huoneen tärkeänä lapselle. Ei tarvitse tavoitella presidenttiyttä, vaan riittää, että selvittää kunnialla opiskelunsa kaikilla luokka-asteilla.

Niin. Toisilla on melkoisen simppeli maailmankuva... Jostain syystä tämä oma huone -periaate on sinunkaltaisille ihmisille käsittämätön punainen vaate. Miksiköhän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän