Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko varautunut veitsihyökkäykseen Yle neuvoo miten

Kommentit (410)

Vierailija
181/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin tänään illalla pikkujoulut. Yksin kuljen mennen tullen Tampereen keskustan poikki. Toivottakaa mulle onnea!!

Sen verran taidan olla kaukaa viisas, että laitan korkkarit kassiin ja talvikengät jalkaan. Niillä on helpompi pistellä karkuun ja korkkarikassilla huidon pään yläpuolella moukarin lailla. Täytyy toivoa, ettei katkea korot, ei ole varaa ostaa uusia.

Menkää nyt kimpassa taksilla.

Mutta muistakaa varoa myös taksikuskia...🙄

Vierailija
182/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäävät veitset - ne vain tulivat puskista eikä kukaan tiedä miten ja mistä. Sekin on hämärän peitossa kuka hyökkääviä veitsiä käsissään pitelee.

Kaikki on niin kovin epäselvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä he*vettiä? Äskenhän uutisissa paheksuttiin "profilointia" jne. ja nyt annetaankin jo Ylellä avoimesti ohjeita puukkohyökkäyksen torjumiseen.

ei kai siinå sentään vielä kerrottu, minkä näköinen tämä mahdollinen hyökkääjä olisi?

Tässä kuva https://www.nbcnews.com/news/world/prince-heinrich-xiii-reuss-coup-germ…

Taitaa tosiaan pahin uhka tulla ulkomailta - ainakin ääriryhmien rahoitus.

Vierailija
184/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä mesoaa miten heittävät värijauhetta tai lyövät ryöstäjää. Käytännössä homma menee niin, että tämä heimojengi on yhtäkkiä ympärilläsi kuin muuri ja tunnet veitsen kurkullasi ja kohta kaikki ovat hävinneet ja lompakkosi ja puhelimesi on poissa. Järkytykseltäsi et saa pyydettyä ohi kulkevilta apua eikä kukaan uskalla pysähtyä ihmisiä lähestyvän henkilön kohdalla.

Vaikka jäisivät kiinni, sakkoa eivät pysty maksamaan eikä senttiäkään tule korvauksia. Monilta unohtuu, että rikoksen uhrin korvaukset ovat Suomessa kiinni tuomitun maksukyvystä. Ryöstelijöillä harvemmin tili pullistelee rahaa.

Joo onhan se hauska leikitellä mielikuvilla, missä itse vetää kierrepotkulla veitsen ryöstäjän kädestä ja sitten maata pyyhkäisevällä jalanheilautuksella hyökkääjältä jalat alta. Sitten vaan kävelee pois kun hyökkääjä makaa tajuttomana maassa tai juoksee pakoon. Jokainenhan tavis kykenee tällaiseen, niin ne elokuvissakin usein tekee.

Vierailija
185/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin tänään illalla pikkujoulut. Yksin kuljen mennen tullen Tampereen keskustan poikki. Toivottakaa mulle onnea!!

Sen verran taidan olla kaukaa viisas, että laitan korkkarit kassiin ja talvikengät jalkaan. Niillä on helpompi pistellä karkuun ja korkkarikassilla huidon pään yläpuolella moukarin lailla. Täytyy toivoa, ettei katkea korot, ei ole varaa ostaa uusia.

Korkkari kädessä tähtäät kohti karvahupussa muljahtelevia silmiä.

Vierailija
186/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

National Geographic - kanavan viitisen vuotta sitten esittämässä draamasarjassa The State näytettiin, miten jo nuoret pojat harjoittelivat Syyriassa v e i t s i - i s k u j a aikuisen kokoisiin olkiukkoihin.

Vierailija
187/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitava tekijä liimaa sokerilla lakritsista mukavan "kakun" taskuun, jonka syö sitten koettelemuksen mentyä ohi. Voisi tehdä millaisen kakun vaan. Ja metallivärillä kiillottaa kakkua vielä, juhliin valmiiksi. On muuten helppoa tehdä aidonnäköisiä. Synttäreille mennessä....

Varmaan kivan tahmeaksi menee taskussa tuollainen kakku. Vai pitääkö sitä jostain foliosta alkaa kuorimaan vielä siinä tilanteessa.

Lakritsin saa ihan kuivaksi, alelaputetut jo valmiiksi kuivia ja sitten vaan askartelemaan , paskartelemaan. Tulee hyvä kakku.

Vierailija
188/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrin kannattaa tiedostaa etuoikeutettu asemansa, ja luopua omaisuudestaan suosiolla intersektionalismin hengessä.

Vierailija
189/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitava tekijä liimaa sokerilla lakritsista mukavan "kakun" taskuun, jonka syö sitten koettelemuksen mentyä ohi. Voisi tehdä millaisen kakun vaan. Ja metallivärillä kiillottaa kakkua vielä, juhliin valmiiksi. On muuten helppoa tehdä aidonnäköisiä. Synttäreille mennessä....

Varmaan kivan tahmeaksi menee taskussa tuollainen kakku. Vai pitääkö sitä jostain foliosta alkaa kuorimaan vielä siinä tilanteessa.

kovaksi kivettynyt laku ja kotelo. Toimii.

Vierailija
190/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kaupasta lähtuessäni pakannut muut ostokset reppuun ja jättänyt jonkun lasipullon käteen.

On niin omituinen hemmo seurannut kaupassa.

Idea on humauttaa jos tulee sönköttämään kadulla. Pelotti silti ihan sairaasti.

Komppaan Ylen neuvojaa: Espoossa ja Helsingissä ei pidä liikkua.

Pikemminkin pitäisi liikkua - siis tavisten - ja ylivoimaisella joukolla, kaikkina vuorokauden aikoina.

Jos epämääräisten ryhmien antaa dominoida, niin ne alkavat luulla olevansa jotakin.

Tavisten vetäytyminen johti Joensuussa ensin vaarallisiin kadunpätkiin ja sitten todellisiin konflikteihin, kun samoilla kaduilla alkoivat ottaa yhteen sekä muualta tulleet että nationalistit. Kilpavarustelu ja "mittailu" kesti hetken aikaa ja sitten kaikilla osapuolilla olikin mutkaa sun muuta käytössä. Niissä yhteenotoissa alkoi haavoittua jo sivullisiakin...

Just joo. Olen juuri menossa kauppaan.

Mistähän mä nyt värväisin jonkun jengin itselleni turvaksi?

Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Ei ole kyse mistään palkka-armeijoista vaan siitä, että jos kauppamatkallasi tulee vastaan yksi lenkkeilijä, jossain kulkee koiranulkoiluttaja, kanssasi samaan suuntaan menee valokuvaaja, risteyksessä puikahdat lastenvaunujen kanssa kulkevan pariskunnan ohi, kaupan penkillä istuu pari mummoa ja kotimatkalla perässäsi maleksii opiskelija koiransa kanssa, niin olet turvassa pelkästään silminnäkijöiden lukumäärän ansiosta. Ei kukaan perusta katujengiä tuollaiselle alueelle. Katujengit tulevat sinne, missä suomalaisia ei kulje kadulla. Teepä edellä mainittu reissu ypöyksin tyhjällä kadulla niin varmasti ahdistaa.

Puhuit ensin porukalla kulkemisesta, nyt siitä että tuntemattomista ihmisistä saisi jotain joukkovoimaa.

Ensinnäkään penkeillä ei istuskele mummoja vaan pulihörhöjä. Ne näkyy asuvan siellä. Ei kaduilla muutenkaan tavalliset ihmiset enää viihdy. Miksköhän?

Toisekseen niillä kerroilla jolloin mua on täysin avoimesti joku joukko uhannut kukaan ei ole tehnyt elettäkään ollakseen avuksi. Päinvastoin, raavaat miehetkin kääntyy poispäin esittäen kuuroa vaikka känniset uhkaavat hakata naisen.

Niin että en odota että mua auttaa kukaan.

Vierailija
191/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan esitetään, että yksinään liikkuvan pitää palkata näistä paholaisjengeistä joku rinnalle turvana kulkemaan. Vai puolustavatko vain sitä joka eniten maksaa. Tiedän, että taksia paljon käyttävät likkuntarajoitteiset vanhukset maksavat aina ylimääräistä jopa kymppejä, kun ja jos ovi avataan ja viedään turvallisesti suorinta reittiä kotiovelle. Ostavat myös lahjoja kiitokseksi, näin iso pelko ja turvattomuus meillä nyt vallitsee.

Vierailija
192/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa haastateltu ohjaaja vetää krav maga-treeniä Prime fighters salilla Herttoniemessä. Sinne vaan jos pelottaa.

Vierailija
193/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se razismi lähtee millä on tullutkin lakupiipulla. Kielletiin sekin kyllä mutta tiskin alta saa.

Vierailija
194/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä neuloin itselleni lapaset tuollaista varten. Kiinnitin niihin avaimet. Ja sanon topakasti EI! Kiitos niille Oululaisille naisille jotka kehitti tämän toimivan systeemin.

Mikä idea on neulotuissa lapasissa ja avaimissa?

Mä otin tästä ketjusta talteen idean sukka tms. ja sen kärkeen pari kiveä (ei kolikoita). Kiitos vaan vinkistä.

''

Jep mutta on vaan se ongelma että tuo on laiton ja olet itse ikävyyksissä, pitää kehitellä ovelampia systeemejä siis.

Vierailija
195/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä se razismi lähtee millä on tullutkin lakupiipulla. Kielletiin sekin kyllä mutta tiskin alta saa.

Lansimaiset ihmiset ja kansakunnat on osoittaneet heikkoutensa näitä kohtaan olemalla liian sensitiivisiä ja taipuneet tulijoitten alkujaan ehkä toiveisiin, mutta kun tulijat ovat huomanneet millaisia kun*niakansalaisia ovatkin kun kaikki toiveet toteutuu kuin taikaiskusta, alkaneetkin astetta kovemman, eli vaatimisen.

Seuraava aste on sitten kåskyttäminen ja mahdollinen väkivallalla uhkaaminen että saavat tahtonsa låpi tai säilyttävät jo saamansa edut ja aseman lellikkinä.

Ei kaikki ymmärrä sitä kun fiksusti ja sivistyneesti kohdellaan, vaan kåsittävät sen alistumisena.

Vierailija
196/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kaupasta lähtuessäni pakannut muut ostokset reppuun ja jättänyt jonkun lasipullon käteen.

Pikemminkin pitäisi liikkua - siis tavisten - ja ylivoimaisella joukolla, kaikkina vuorokauden aikoina.

Jos epämääräisten ryhmien antaa dominoida, niin ne alkavat luulla olevansa jotakin.

Tavisten vetäytyminen johti Joensuussa ensin vaarallisiin kadunpätkiin ja sitten todellisiin konflikteihin, kun samoilla kaduilla alkoivat ottaa yhteen sekä muualta tulleet että nationalistit. Kilpavarustelu ja "mittailu" kesti hetken aikaa ja sitten kaikilla osapuolilla olikin mutkaa sun muuta käytössä. Niissä yhteenotoissa alkoi haavoittua jo sivullisiakin...

Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Ei ole kyse mistään palkka-armeijoista vaan siitä, että jos kauppamatkallasi tulee vastaan yksi lenkkeilijä, jossain kulkee koiranulkoiluttaja, kanssasi samaan suuntaan menee valokuvaaja, risteyksessä puikahdat lastenvaunujen kanssa kulkevan pariskunnan ohi, kaupan penkillä istuu pari mummoa ja kotimatkalla perässäsi maleksii opiskelija koiransa kanssa, niin olet turvassa pelkästään silminnäkijöiden lukumäärän ansiosta. Ei kukaan perusta katujengiä tuollaiselle alueelle. Katujengit tulevat sinne, missä suomalaisia ei kulje kadulla. Teepä edellä mainittu reissu ypöyksin tyhjällä kadulla niin varmasti ahdistaa.

Puhuit ensin porukalla kulkemisesta, nyt siitä että tuntemattomista ihmisistä saisi jotain joukkovoimaa.

Ensinnäkään penkeillä ei istuskele mummoja vaan pulihörhöjä. Ne näkyy asuvan siellä. Ei kaduilla muutenkaan tavalliset ihmiset enää viihdy. Miksköhän?

Toisekseen niillä kerroilla jolloin mua on täysin avoimesti joku joukko uhannut kukaan ei ole tehnyt elettäkään ollakseen avuksi. Päinvastoin, raavaat miehetkin kääntyy poispäin esittäen kuuroa vaikka känniset uhkaavat hakata naisen.

Niin että en odota että mua auttaa kukaan.

Puhun koko ajan siitä, että jos taviksia kulkisi ulkona enemmän sen sijaan, että somettaisivat ja syöpöttelisivät, niin ulkona olisi turvallisempaa. Minä asun asuinalueella, missä liikkuu koiranulkoiluttaja, lapsiperheitä ja rollattoorivanhuksia sekä yksin että ystäviensä kanssa. Täällä on tiedätkös ihan turvallista kulkea, ainoastaan yhdet villimmät kotibileet häiritsivät yöllistä jaloitteluani.

Teidän asuinalueella homma meni pieleen siinä vaiheessa, kun lapsiporukkaa ei näy leikkimässä keskenään eivätkä vanhukset uskalla ulos jaloittelemaan. Sori siitä.

Vuosia sitten minulle huudettiin, että tulee ryöstämään koirani, johon huusin kiukkuisesti takaisin, että turha yrittää. Sekin oli ennemmin humalaisen klopin uhoa kuin oikea uhkaus. Ja sen jälkeen poliisipartio päivysti asuinalueella muutamat viikonloput. Että hyvin kävi siinäkin.

Onko sinut siis pahoinpidelty, vai pääsitkö vain säikähtämään? Olen pahoillani jos sinuun on tosiaan kajottu.

Hörhöt ottavat vain sen verran tilaa, mitä niille annetaan. Ei ole syytä väistää, laistaa, alistua ja myöntyä.

Vierailija
197/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoin aina vatsallani vastoinkäymisiin. Nyt minulla alkoi jatkuvat ilmavaivat. Peppuni rutisee kovaan ääneen koko ajan ja hirveän hajuista kaasua purkautuu pyllystäni kovalla paineella. Mikä avuksi?

Ap

Vierailija
198/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillinen lapinleuku pitää rosmot kurissa.

Myös  .45 auttaa.

Vierailija
199/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene taksilla. Näin tekee kansanedustajatkin perusteenaan turvallisuus.

Ministereillä ja kansanedustajilla on täydellinen turva,  tavallinen kansalainen on Suomessa tämän päivän taksissa  turvaton.

Ei ne Mikkoseen pääse käsiksi.

Vierailija
200/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetillinen lapinleuku pitää rosmot kurissa.

Myös  .45 auttaa.

Ihailin Clint Eastwoodin tapaa hoidella ongelmat.