Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko varautunut veitsihyökkäykseen Yle neuvoo miten

Kommentit (410)

Vierailija
161/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö siinä nyt käy, että suomalainen joutuu palata alkujuurilleen ja muuttaa takaisin metsään, kun kebab-eläimet pikkuhiljaa valtaa vaivalla rakennetut kaupungit itselleen.

Huom! He ja heidän isät ovat rakentaneet esim. Helsingin kaikki rakennukset.

Vierailija
162/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko tässäkin avainten kilistely?

Avainten kilistely auttaa vain silloin jos uhka kohdistuu pelkästään naisiin.

Jos uhka kohdistuu myös miehiin, tarvitaan tehokkaampia keinoja.

Toimiiko avaintenkilistely oikeasti? Eli vetääkö raizkausaikeissa ollut somali slerbansa takaisin housuihin ja tyytyy kohtaloonsa?

Kukaan ei ole sanonut että avainten kilistely toimisi. Se on vaan se naisille suositeltu keino. 

Toinen yhtä hyvä neuvo oli, että "ne täytyy pitää käsivarrenmitan päässä eikä päästää lähelle". Siis tosi kätevää. 

Lapasten heiluttelu taitaa kuitenkin olla eeppisin niistä ohjeista, joita naisille jaettiin.

"Älä siinä mitään yritä, mulla on lapaset, nih."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tässä on, että näiden tekojen tekijöinä ovat noin 14-20-vuotiaat, jotka yksin ja ilman teräaseita ovat ujoja pikkulapsia. Lihakset tuonikäisellä ovat pelkkää sienirihmaa, mutta uho sitäkin suurempi, kun päästään porukkaan.

Vierailija
164/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä neuloin itselleni lapaset tuollaista varten. Kiinnitin niihin avaimet. Ja sanon topakasti EI! Kiitos niille Oululaisille naisille jotka kehitti tämän toimivan systeemin.

Mikä idea on neulotuissa lapasissa ja avaimissa?

Mä otin tästä ketjusta talteen idean sukka tms. ja sen kärkeen pari kiveä (ei kolikoita). Kiitos vaan vinkistä.

Vierailija
165/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kaupasta lähtuessäni pakannut muut ostokset reppuun ja jättänyt jonkun lasipullon käteen.

On niin omituinen hemmo seurannut kaupassa.

Idea on humauttaa jos tulee sönköttämään kadulla. Pelotti silti ihan sairaasti.

Komppaan Ylen neuvojaa: Espoossa ja Helsingissä ei pidä liikkua.

Pikemminkin pitäisi liikkua - siis tavisten - ja ylivoimaisella joukolla, kaikkina vuorokauden aikoina.

Jos epämääräisten ryhmien antaa dominoida, niin ne alkavat luulla olevansa jotakin.

Tavisten vetäytyminen johti Joensuussa ensin vaarallisiin kadunpätkiin ja sitten todellisiin konflikteihin, kun samoilla kaduilla alkoivat ottaa yhteen sekä muualta tulleet että nationalistit. Kilpavarustelu ja "mittailu" kesti hetken aikaa ja sitten kaikilla osapuolilla olikin mutkaa sun muuta käytössä. Niissä yhteenotoissa alkoi haavoittua jo sivullisiakin...

Just joo. Olen juuri menossa kauppaan.

Mistähän mä nyt värväisin jonkun jengin itselleni turvaksi?

Mene taksilla. Näin tekee kansanedustajatkin perusteenaan turvallisuus.

Vierailija
166/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on vieläkin olemassa, soitto hätänumeroon ja tuntomerkit mieleen.

Vierailija
167/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö siinä nyt käy, että suomalainen joutuu palata alkujuurilleen ja muuttaa takaisin metsään, kun kebab-eläimet pikkuhiljaa valtaa vaivalla rakennetut kaupungit itselleen.

Huom! He ja heidän isät ovat rakentaneet esim. Helsingin kaikki rakennukset.

Oi voi sentään. Pitäisikö niiden mennä sinne missä on oikeasti niiden esi-isien rakentamia rakennuksia..

Vierailija
168/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmainen opetusvideo:

Vierailija
169/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is my no no square!

Vierailija
170/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko tässäkin avainten kilistely?

Avainten kilistely auttaa vain silloin jos uhka kohdistuu pelkästään naisiin.

Jos uhka kohdistuu myös miehiin, tarvitaan tehokkaampia keinoja.

Toimiiko avaintenkilistely oikeasti? Eli vetääkö raizkausaikeissa ollut somali slerbansa takaisin housuihin ja tyytyy kohtaloonsa?

Kukaan ei ole sanonut että avainten kilistely toimisi. Se on vaan se naisille suositeltu keino. 

Toinen yhtä hyvä neuvo oli, että "ne täytyy pitää käsivarrenmitan päässä eikä päästää lähelle". Siis tosi kätevää. 

Lapasten heiluttelu taitaa kuitenkin olla eeppisin niistä ohjeista, joita naisille jaettiin.

"Älä siinä mitään yritä, mulla on lapaset, nih."

Naisilla itsepuolustautumista hillitsee tunnetusti muutenkin hyökkääjän satuttamisen pelkääminen, sitä ei tarvitse yhtään yllyttää.

Oikea neuvo kuuluu, että tee siinä tilanteessa kaikki tarpeellinen mitä pystyt, vaikka sormet silmiin, huuda niin pirusti ja juokse jos voit. Ajattele VAIN itseäsi.

Vierailija
171/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin tänään illalla pikkujoulut. Yksin kuljen mennen tullen Tampereen keskustan poikki. Toivottakaa mulle onnea!!

Sen verran taidan olla kaukaa viisas, että laitan korkkarit kassiin ja talvikengät jalkaan. Niillä on helpompi pistellä karkuun ja korkkarikassilla huidon pään yläpuolella moukarin lailla. Täytyy toivoa, ettei katkea korot, ei ole varaa ostaa uusia.

Vierailija
172/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä jotenkin surullista. Kaiken tämän olisi voinut välttää oikeanlaisella maahanmuuttolpolitiikalla.

Vierailija
173/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsihyökkäystä vastaan muistutetaan käyttämään itsepuolustustilanteeseen "sopivaa voimaa"... Valitan. Siinä kohtaa katson, että ihan kaikki voima on täysin sopivaa.

Lisäksi minusta on erittäin typerää ja vaarallista esittää, että jos ihmisen kimppuun käydään veitsen kanssa hänen tulisi jotenkin rajoittaa voiman käyttöään.

Vierailija
174/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kaupasta lähtuessäni pakannut muut ostokset reppuun ja jättänyt jonkun lasipullon käteen.

Pikemminkin pitäisi liikkua - siis tavisten - ja ylivoimaisella joukolla, kaikkina vuorokauden aikoina.

Jos epämääräisten ryhmien antaa dominoida, niin ne alkavat luulla olevansa jotakin.

Tavisten vetäytyminen johti Joensuussa ensin vaarallisiin kadunpätkiin ja sitten todellisiin konflikteihin, kun samoilla kaduilla alkoivat ottaa yhteen sekä muualta tulleet että nationalistit. Kilpavarustelu ja "mittailu" kesti hetken aikaa ja sitten kaikilla osapuolilla olikin mutkaa sun muuta käytössä. Niissä yhteenotoissa alkoi haavoittua jo sivullisiakin...

Mene taksilla. Näin tekee kansanedustajatkin perusteenaan turvallisuus.

Ministereillä ja kansanedustajilla on täydellinen turva,  tavallinen kansalainen on Suomessa tämän päivän taksissa  turvaton.

Vierailija
175/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitava tekijä liimaa sokerilla lakritsista mukavan "kakun" taskuun, jonka syö sitten koettelemuksen mentyä ohi. Voisi tehdä millaisen kakun vaan. Ja metallivärillä kiillottaa kakkua vielä, juhliin valmiiksi. On muuten helppoa tehdä aidonnäköisiä. Synttäreille mennessä....

Varmaan kivan tahmeaksi menee taskussa tuollainen kakku. Vai pitääkö sitä jostain foliosta alkaa kuorimaan vielä siinä tilanteessa.

Vierailija
176/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt pääs näin käymään. Nämä kortit jaettiin, joten näillä pelataan.

Onneksi maalla on paljon omakotitaloja tyhjillään.

Vierailija
177/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah haa, naisen avainten kilistelyhän on suoranainen kutsuhuuto, mennääkö meille pnemaan.

Vierailija
178/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäävät veitset - ne vain tulivat puskista eikä kukaan tiedä miten ja mistä. Sekin on hämärän peitossa kuka hyökkääviä veitsiä käsissään pitelee.

Vierailija
179/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä he*vettiä? Äskenhän uutisissa paheksuttiin "profilointia" jne. ja nyt annetaankin jo Ylellä avoimesti ohjeita puukkohyökkäyksen torjumiseen.

ei kai siinå sentään vielä kerrottu, minkä näköinen tämä mahdollinen hyökkääjä olisi?

Tässä kuva https://www.nbcnews.com/news/world/prince-heinrich-xiii-reuss-coup-germ…

Vierailija
180/410 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Ei ole kyse mistään palkka-armeijoista vaan siitä, että jos kauppamatkallasi tulee vastaan yksi lenkkeilijä, jossain kulkee koiranulkoiluttaja, kanssasi samaan suuntaan menee valokuvaaja, risteyksessä puikahdat lastenvaunujen kanssa kulkevan pariskunnan ohi, kaupan penkillä istuu pari mummoa ja kotimatkalla perässäsi maleksii opiskelija koiransa kanssa, niin olet turvassa pelkästään silminnäkijöiden lukumäärän ansiosta. Ei kukaan perusta katujengiä tuollaiselle alueelle. Katujengit tulevat sinne, missä suomalaisia ei kulje kadulla. Teepä edellä mainittu reissu ypöyksin tyhjällä kadulla niin varmasti ahdistaa.