Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunajan postipakettirumba! *valitusketju*

Vierailija
09.12.2022 |

Kerätään tähän ketjuun Postin, Postnordin ja muiden kuljettajien parhaat tänä jouluna.
Johonkin pitää saada purkaa ketutusta ja saada vertaistukea!
(Ei haudanvakavasti kuitenkaan)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites DHL, onko kokemusta heistä?

DHL tuli tosi myöhään illalla ja kuski soitti että tulenko alaovelle hakemaan pakettia. Asun Helsingissä.

Närkästyi kun pyysin että voisitko tuoda sen tänne 5 kerrokseen, hissillä pääsee.

Minähän en lähde oloasussa mihinkään hissiin ja rappukäytävään hiippailemaan, ja alaovelle pakettia hakemaan! Ties ketä siellä voisi olla vastassa kytiksillä muutenkin.

Vaikka olin antanut hänelle ovikoodin ja talossa on hissi ettei hänen tarvinnut kiivetä portaita.

Miksi maksan ovelle tuotavasta alle 24 tunnin Express-pikapaketista melkein 50 EUR, jos sitä ei viitsitä perille asti tuoda?!?

Ja tähän lisään vielä että se DHL:n tuoma paketti oli aika kevyt ja noin 40 x 30 x 30 cm kokoinen.

Minulle jäi tosiaan tuosta ikävä tunne kun ei viitsitä tuoda ovelle vaan yritetään käskyttää minut hakemaan, ihan kuin minä olisin se narttumainen vaativa maksava asiakas joka on saanut pakettinsa ovelle aina ennenkin.

Olit kauhea Kawen ;D Kawen on sellainen nainen joka haluaa sen palvelun josta on maksanut. Kuulostaa kamalalta, tiedän! (miehestä ei ole vastaavaa haukkumasanaa)

"Kaaarenin" miespuolinen vastine taitaapi olla Kevin. :D Ainakin jenkkitutut sanoneet joskus.

Vierailija
22/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tilaa UPSilla jotain, niin ne viivyttelee Helsingin päässä jakelua 2-3 vuorokaudella.

UPS ei ole koskaan hoitanut lähetystäni kotiin asti vaan jättänyt lähimmän postintoimitettavasti. Asun ns kuntaliitoksen alueella ja joudun hakemaan pakettini kantakaupungista.

Mulla kanssa tällainen ns syrjäseutu ongelma. Ennen oli vain apteekki, jonka meni kiinni 16:30 ja iloitsin kun kaupalle tuli pakettiautomaatti. Mutta kuinka kävikään se on aina täynnä. Postit on joko apteekissa, puolessa välissä kantakaupunkia tai kantakaupungissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas jos ravintolat toimisivat kuin Posti tai UPS.

Tilaisit ruokasi ja maksaisit heti tilauksen yhteydessä.

Tunnin kuluttua tarjoilija tulisi kertomaan, että et voi saada ruokaasi pöytään, sillä kokilla ei ole puhelinnumeroasi. Ruokasi on toimitettu lähikaupan pakettiautomaattiin.

Vierailija
24/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan joulunaikaan vain kotiinkuljetuksella, koska lähiseudun postiautomaatit on aina täynnä ja välillä jopa noutopisteet. Espoossa asun siis. Upsia en käytä enää ikinä, koska kertaakaan eivät ole käyneet edes taloni lähellä, vaikka väittävät yrittäneensä tuoda. Vievät paketit niin hankalaan paikkaan, että en niitä millään saa.

Vierailija
25/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle upsi laitto viestiä perjantaina että tulee, sitten tuli viesti että sirtyy..meni viikko ja ovikello soi, täs ois tää lähetys! hyvä et satuin olla kotona,ei mitään ilmotusta mikä päivä tulee tai mihin aikaan. hyvä et stuin olee kipeenä..muutenhan olisin ollu töissä eikä ketään ois ollut kotona :D 

Vierailija
26/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se että ihmiset tilailee kaikenlaista mutteivät viitsi käydä hakemassa niitä paketteja automaateista 1-3 vuorokauden sisään.

Vaikka ne paikat eli kaupat ja ostarit joissa automaatteja on, ovat usein auki klo 7-23!

Tämä.

Näillä ei paljoa järki päätä pakota.

Vierailija
27/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se että ihmiset tilailee kaikenlaista mutteivät viitsi käydä hakemassa niitä paketteja automaateista 1-3 vuorokauden sisään.

Vaikka ne paikat eli kaupat ja ostarit joissa automaatteja on, ovat usein auki klo 7-23!

Tämä.

Ei sitä pakettia välttämättä pääse heti hakemaan jos se on toisella puolen kaupunkia, johon mene vaikka nyt tunti suuntaansa. Se vaatii vähän aikataulutusta ja suunnittelua että pääsee lähtemään sellaiselle retkelle. Varsinkin nyt joulun alla monella on varmasti muutakin tehtävää jo omissa lähiympyröissä. 

Kyllähän se sieltä noutopaikasta jonne se on tilattu, tai jostain seuraavaksi/sitä seuraavaksi lähimmästä nopeasti noudetaan. Veikkaan että moni noista noutopaikoissa viipyvistä paketeista on sellaisia joita ei ole kyseiseen paikkaan lainkaan tilattu. 

Vierailija
28/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin tänä vuonna kotiinkuljetuksesta ennakkoilmoituksella, ja hyvin on toiminut. Kuski soittaa ja kysyy sopisiko tulla puolen tunnin sisään vai joskus myöhemmin, ja ilmestyy sitten ovelle pakettien kanssa sovittuna aikana. Ymmärrän toki, että tämä ei sovi ihmisille, joiden kotona ei ole joku aina arkisin (meillä on oikeastaan aina joku etätöissä).

Vierailija
29/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin tänä vuonna kotiinkuljetuksesta ennakkoilmoituksella, ja hyvin on toiminut. Kuski soittaa ja kysyy sopisiko tulla puolen tunnin sisään vai joskus myöhemmin, ja ilmestyy sitten ovelle pakettien kanssa sovittuna aikana. Ymmärrän toki, että tämä ei sovi ihmisille, joiden kotona ei ole joku aina arkisin (meillä on oikeastaan aina joku etätöissä).

Mukavaa että oli positiivinen kokemus, mikä firma toimitti?

Vierailija
30/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa että oli positiivinen kokemus, mikä firma toimitti?

Posti toimitti. Meillä kuskina on yleensä sama "Virtanen", joka tuntee seudun ja on tosi hyvä työssään. 

Vierailija
31/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ei sitä pakettia välttämättä pääse heti hakemaan jos se on toisella puolen kaupunkia, johon mene vaikka nyt tunti suuntaansa. Se vaatii vähän aikataulutusta ja suunnittelua että pääsee lähtemään sellaiselle retkelle. Varsinkin nyt joulun alla monella on varmasti muutakin tehtävää jo omissa lähiympyröissä. 

Kyllähän se sieltä noutopaikasta jonne se on tilattu, tai jostain seuraavaksi/sitä seuraavaksi lähimmästä nopeasti noudetaan. Veikkaan että moni noista noutopaikoissa viipyvistä paketeista on sellaisia joita ei ole kyseiseen paikkaan lainkaan tilattu. 

Tästä on hyvin todennäköisesti kyse. Pitäisi ottaa tällainenkin asia huomioon kun ihmettelee automaattien ruuhkautumista. Kannattaa pystyttää jouluruuhkan ajaksi enemmän noutolokerikkoja. 

Vierailija
32/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Esim. liikuntarajoitteinen ihminen ei todellakaan pysty lähtemään vaellukselle pakettinsa vuoksi. 

Vierailija
33/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan joulunaikaan vain kotiinkuljetuksella, koska lähiseudun postiautomaatit on aina täynnä ja välillä jopa noutopisteet. Espoossa asun siis. Upsia en käytä enää ikinä, koska kertaakaan eivät ole käyneet edes taloni lähellä, vaikka väittävät yrittäneensä tuoda. Vievät paketit niin hankalaan paikkaan, että en niitä millään saa.

Kotiinkuljetus onkin hyvä vaihtoehto, jos paketti todella tuodaan sovitusti kotiin. 

Jos paketti vaihtuukin lennosta tavalliseksi noutopaketiksi, hyvitystä hintaerosta et saa:)

Vierailija
34/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas jos ravintolat toimisivat kuin Posti tai UPS.

Tilaisit ruokasi ja maksaisit heti tilauksen yhteydessä.

Tunnin kuluttua tarjoilija tulisi kertomaan, että et voi saada ruokaasi pöytään, sillä kokilla ei ole puhelinnumeroasi. Ruokasi on toimitettu lähikaupan pakettiautomaattiin.

Silloin ravintola-ateriansa saisi hakea lytistyneenä kartonkipakkauksessa 10km päässä sijaitsevasta mäkkäristä.  Eikun matkaan!

Vierailija
35/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budbee.

Sain kuvaviestin puhelimeeni, jossa paketti oli väärän oven takana eri puolella kaupunkia. Kuskia ei saanut kiinni, ja asiakaspalvelu oli ruuhkainen.

Tätä oli edeltänyt kaksi yritystä toimittaa paketti: ensimmäisellä kerralla kuski ei löytänyt osoitetta (uusi asuinalue, joten erittäin ymmärrettävää), mutta kun hän soitti, hän ei osannut suomea sen vertaa että olisi ymmärtänyt minua. Pyysi laittamaan viestillä osoitteeseen siihen numeroon, mistä hän soitti.

Pakettia ei kuulunut ja se palautuu jonnekin. Sieltä jostakin se oltiin tuomassa vanhaan osoitteeseen, jonka sain estettyä.

Ja sitten kolmannella kerralla väärään paikkaan. Tämän väärän osoitteen ihminen sai numeroni jostain ja soitti, ja huusi minulle puhelimessa ettei lähde tällaisia tuomaan stana. En edes pyytänyt. Mies uhkasi heittää paketin tiensivuun, johon vastasin että saa luvan korvata jos tahallaan rikkoo omaisuuttani. Puolisoni kävi hakemassa paketin, yllättäen hänelle tuntematon oli ihan ystävällinen.

Never ever again, Budbee.

Vierailija
36/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tästä on hyvin todennäköisesti kyse. Pitäisi ottaa tällainenkin asia huomioon kun ihmettelee automaattien ruuhkautumista. Kannattaa pystyttää jouluruuhkan ajaksi enemmän noutolokerikkoja. 

Minä olen autoton, ja tilaan paketit lähikaupalle. Joskus ne ei sinne kuitenkaan mene, enkä minä yleensä saman päivän aikana pääse hakemaan niitä. Yleensä se vaatii kahdella bussilla matkustamista, eikä sellaiseen ole just aina heti aikaa.

Vierailija
37/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en joulu lähellä edes yritä saada pakettiani automaattiin, vaan otan toimituksen suosista tiskille, silloin on paljon paremmat mahkut, että sen saa noutaa sieltä mihin sen on tilannutkin. Tänä vuonna yksi paketti on pitänyt hakea eri paikasta, kuin mihin sen tilasin.

Vierailija
38/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en joulu lähellä edes yritä saada pakettiani automaattiin, vaan otan toimituksen suosista tiskille, silloin on paljon paremmat mahkut, että sen saa noutaa sieltä mihin sen on tilannutkin. Tänä vuonna yksi paketti on pitänyt hakea eri paikasta, kuin mihin sen tilasin.

Itsellä ei ole auttanut tuo tiskille tilaaminen Postissa. Noutoilmoitus on silti tullut eri paikkaan, 2 kertaa nyt kk sisään.

Vierailija
39/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni Postin ja Budbeen kuljetukset ovat toimineet aina 100 % oikein, Postin kuljetuksia on ollut viisi viimeisten 2 viikon aikana. Postilla noutopiste vaihtuu toisinaan toiseen yhtä lähellä olevaan, koska valitsemani lähikaupan lokerot eivät riitä ruuhka-aikoina.

UPS:n kuljetukset joutuu hakemaan aina noutopisteestä, vaikka olen ollut väitettynä toimitusaikana kotona, niitä pyrin välttämään jatkossa.

Vierailija
40/52 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS ei kyllä ole tietääkseni koskaan toiminut, saa laittaa lisää kokemuksia yhtiöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme