Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunajan postipakettirumba! *valitusketju*

Vierailija
09.12.2022 |

Kerätään tähän ketjuun Postin, Postnordin ja muiden kuljettajien parhaat tänä jouluna.
Johonkin pitää saada purkaa ketutusta ja saada vertaistukea!
(Ei haudanvakavasti kuitenkaan)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan joulunaikaan vain kotiinkuljetuksella, koska lähiseudun postiautomaatit on aina täynnä ja välillä jopa noutopisteet. Espoossa asun siis. Upsia en käytä enää ikinä, koska kertaakaan eivät ole käyneet edes taloni lähellä, vaikka väittävät yrittäneensä tuoda. Vievät paketit niin hankalaan paikkaan, että en niitä millään saa.

UPSilla on pokkaa väittää että ovat yrittäneet toimittaa. Vaikka ketään ei näy meidän kiinteistön valvontakamerassa :D Kun yrittää ottaa yhteyttä kuskiin joka väittänyt yrittäneensä toimittaa niin sanovat aina ettei kuskeillaan ole puhelimia :DD

Vierailija
42/52 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tilaa UPSilla jotain, niin ne viivyttelee Helsingin päässä jakelua 2-3 vuorokaudella.

UPS ei ole koskaan hoitanut lähetystäni kotiin asti vaan jättänyt lähimmän postintoimitettavasti. Asun ns kuntaliitoksen alueella ja joudun hakemaan pakettini kantakaupungista.

Mulla kanssa tällainen ns syrjäseutu ongelma. Ennen oli vain apteekki, jonka meni kiinni 16:30 ja iloitsin kun kaupalle tuli pakettiautomaatti. Mutta kuinka kävikään se on aina täynnä. Postit on joko apteekissa, puolessa välissä kantakaupunkia tai kantakaupungissa. 

Jep.

Meillä kodin lähellä kävelyetäisyydellä (max 2km) 5 Postin ja Postnordin noutopaikkaa. Tilaan aina Ssälle, syystä että auki 24/7 ja itse töissä (bussilla) aivan toisella puolella kaupunkia.

Meidän käytännössä kaikki lähetykset toimitetaan kuitenkin yli 10km päähän maapurikaupunkiin Postipisteeseen mikä auki paljon lyhyemmän aikaa 🤯

Ja kun paketista tulee ilmoitus että se on jouduttu siirtämään sinne, tulee jo seuraavana päivän muistutus että se pitäisi hakea, ja parin päivän päästä TAAS uusi (haen jos/kun PYSTYN ja panttaan noutoa viimeiseen päivään, jos vaikka joku muukin lähetys ehtisi sinne samalle noudolle...

Pari kertaa testasin muuta läheistä toimipistettä, niistä toisesta tuli ensin ilmoitus että joudutaan siirtämään Ssälle, odota noutotietoja (ja sitten taas oli mennyt tuonne 10km päähän) - toinen paketti siirtyi toiseen lähiöön satunnaiselle Rrälle (minne myöskään minulla ei ikinä mitään asiaa ja yhtä pitkä matka)

Ja koska olen tosiaan päivät pitkät ja usein iltakin töissä / iäkkäillä sukulaisilla / harrastuksissa en voi ottaa kotiinkuljetusta ja käkkiä odottelemassa josko tai ei sitä lähetystä tänään kuuluisi 🤯.

Lopputulema: ostan enää erittäin harvoin netistä, ja esim Zalandolta en enää osta lainkaan, koska minua ärsyttää se, että yksi tilaus voi olla kolme pakettia jotka kaikki toimitetaan omina lähetyksinä (ja minne sattuu/millä aikataululla sattuukaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se että ihmiset tilailee kaikenlaista mutteivät viitsi käydä hakemassa niitä paketteja automaateista 1-3 vuorokauden sisään.

Vaikka ne paikat eli kaupat ja ostarit joissa automaatteja on, ovat usein auki klo 7-23!

Tämä.

Näillä ei paljoa järki päätä pakota.

Tai sitten meillä on elämä?

Itse tilaan aina lokerikkoon mikä on auki 24/7 mutta ikinä ei paketti tule sinne.

Jos lähetys on joku vähänkään heräteostos tai vain "kiva lahja lapsenlapselle" - jätän surutta hakematta jos paketti on toimitettu minulle hankalaan paikkaan - en todellakaan lähde jotain satunnaisvaatetta bussilla hakemaan ja siihen koko vapaailtaani kuluttamaan.

Vierailija
44/52 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL teippailee jotain ilmoituksia taloyhtiön ulko-oveen. En ole tilannut heidän toimittamanaan mitään, mutta vaikuttaa aika huolimattomalta viestinnältä.

Vierailija
45/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo kuljetusyhtiöt voi enää syyttää mitään KORONA-aikaakaan, joten mistä tää sekoilu ja toimimattomuus oikein johtuu?

Vierailija
46/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HA-KE-KAA HY-VÄT IH-MI-SET NE PA-KET-TIN-NE! 

Miksi hakisin?

Tilaan pakettini kotiin, jotta välttyisin tunkkaisllta paketin noutopisteiltä. Ja todellakin haluan saada sen palvelun josta olen jo maksanut.

Tein juuri noin, tilasin kotiin ja maksoin siitä erikseen. Postilta tuli tekstari, että pakettini on 16 km päässä asiamiespostissa. Soitin ja ilmoitin, että ei käy, olen maksanut kotiinkuljetuksen. Minulle vastattiin, että ei riitä, minua ei ole tavoitettu, joten joudun maksamaan kotiintoimituksen uudestaan. Tilasin siis sellaisen (maksu on vasta sitten, kun paketti tuodaan). Tässä on nyt 2 vko odoteltu paketin saapumista, postille mahdoton tehtävä.

Vierailija
47/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolisolla on yritys kotiosoitteessa ja posti tuo yrityksen paketit aina säntillisesti ja hyvin perille asti. Tilaan verkkokaupoista yrityksen nimissä eikä mitään pakettiongelmia ole. Verottaja on ainoa, jota asia kiinnostaa, mutta koska yrityksen kirjanpidossa ei ole ostoksiani (miksi olisikaan), niin eipä niistä ole sanomista tullut.

Vierailija
48/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS:n kautta tuli kaksi kotiinkuljetuspakettia. Tai no, toinen meni naapurikuntaan haettavaksi ja toinen jumalan selän takana olevaan pikkukauppaan (bussin päätepysäkin vieressä). Kyllä ne parin tunnin bussimatkat olisin voinut käyttää paremminkin.

Vierailija
49/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on paketeissa huomattavasti mainettaan parempi, jollei paras toimittaja. Kirjejakelut ei toimi, mutta paketit toimii. Ruuhka-aikoina ei kannata tilata mitään automaatteihin, ne on aina täynnä ja sen vuoksi paketit menee mihin sattuu. Lähikaupat tms. asiointipisteet, niihin mahtuu jos henkilökunta ei onnistu hävittämään paketteja ruuhkaan.

Vierailija
50/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kenen oli vika. Tilasin tuotteen ja myyjä laittoi Postin seurantatunnuksen. Jostain syystä viikkoon ei tapahtunut mitään. Myyjä ei tiennyt mitään eikä Posti. Jaahas. Sitten tuli viesti jostain Pakettikuljetukselta, että nyt on paketti matkalla. Sen jälkeen sain sen Postista. Itse epäilen kyllä myyjän mokaa. Oli aika leväperäistä toimintaa.

Vierailija
51/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noissa alueellisia eroja? Minä Länsi-Helsingissä asuvana valitsen aina Postnordin tai Matkahuollon ja ne saan aina nopeasti ja Postnordit vieläpä pakettiautomaattiin, jee. Postin kautta menee sinne, tänne ja tonne.

Budbee on suoraan S a a t a n a s t a. Olin laittanut tiedon, että paketti jätetään ovelle. No, puhelimeni soi ja luuri lyötiin kiinni. Puhelin soi uudestaan "Missä sä olet?!". Kuski soitti äkäisenä minulle enkä ehtinyt edes vastata mitään, kun taas tuli tuut tuut. Oli kai siinä tajunnut, että ai, tämän voi vaan jättää tähän. Että siinä lähti muuan muhikselle melko tyrmäävää palautetta.

Vierailija
52/52 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuossa yksi päivä miten joku kuriiri (olikohan postnord) haki sylin täydeltä laatikoita jostain firmasta, laski ne lumiseen maahan jotta sai auton oven auki ja siitä lastasi autoonsa. Toivottavasti ei tuotteet pahasti kastuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi