Siskon tyttöni raskaana. Voiko 15v tytön äiti kieltää tyttöä pitämästä lasta jos tyttö haluaa pitää OV
Tyttö täytti juuri viime kuussa 15 ja on raskaana. Voiko äiti periaatteessa pakottaa lapsen tekemään abortin? Tyttö meinaa itse pitää vauvan vaikka on ihan kakara vielä itsekkin. Eikä todellakaan osaa ottaa vastuuta pienestä vauvasta. Sitä olisi vain niin kiva pukea jne, sanoo tyttö. Mitä sinä tekisit lapsen äitinä tässä tilanteessa
Kommentit (25)
Miltä tuntuu lapsesta, jonka äiti on jättänyt hoitovastuun vuoroin mummolle ja vuoroin isotädille tai jollekin muulle? Ei lapsen kasvattamsita voi jättää sen varaan, että löytyisi hyväntahtoisia sukulaisia, jotka suostuvat ottamaan lasta viikonloppuisin hoitoonsa vuodesta toiseen vaikka lapsesta kasvaisi minkälainen tahansa.
Tajutkaa jo, että nyt on huonot lähtökohdat sekä tulevalla äidillä että lapsella. On molempien kannalta parempi, että tehdään abortti.
En minäkään ole abortin kannattaja, mutta nyt tuntuu siltä, että kahden lapsen elämä on vaarassa mennä pilalle jos yksisilmäisesti vain vastustetaan aborttia hinnalla millä hyvänsä.
Ja jos käykin niin että tyttö ei ollenkaan hoida vauvaa niin jää siskoni vastuulle kokonaan. Tulevat kohta käymään joten pitää lopetella palstailu. Ajattelin näyttää tytölle arpeni ja luulen että se pelkästään voisi jo auttaa. Saa myös vaihtaa vauvalleni sen vaipan. Teki kuinka pahaa tahansa. Tietääpähän mitä se tulee jatkossa olemaan. Palailen
mutta en silti tykkää vaihtaa toisten lapsille vaippoja koska muiden kuin omien lasteni kakka on mielestäni yök. (Ja niin on varmasti monien muidenkin mielestä).
Nuorille äideille on olemassa ensikoteja joissa äidiksi kasvua ja arkea lapsen kanssa opetellaan ammattitaitoisen henkilökunnan huomassa raskausaika ja koko lapsen ensimmäinen elinvuosi. Ja tulokset ovat paremmat kuin lopen kypsyneen viiden lapsen yksinhuoltajan sätittävänä, takaan sen.
Vierailija:
Vaippoja ei voi vaihtaa kun ne on yök, pukee kyllä ja joskus pitänyt sylissä. Mutta olen kanssa sitä mieltä että jos abortin tekee nähtyään arpeni niin ei kyllä olisi valmis äidiksikään
Vaippoja ei voi vaihtaa kun ne on yök, pukee kyllä ja joskus pitänyt sylissä. Mutta olen kanssa sitä mieltä että jos abortin tekee nähtyään arpeni niin ei kyllä olisi valmis äidiksikään