Ärsyttävä myyjä, oletteko kohdanneet tällaista?
Ostin s-kokoa olevan paidan ja myyjä nyrpisteli nenäänsä asialle :D olin siis hetkeä aiemmin kokeillut m- ja l-kokoisia takkeja. Ennen ostosta kysyin vielä mielipidettä koosta, koska s oli hyvä jos materiaali venyy ihan vähän, M jos pysyy täysin venymättömänä tai kutistuu vähän pesussa. Myyjä sanoi että hän henkilökohtaisesti valitsee aina OMAN kokonsa (ok, mutta mulla on yläosissa s-l paitoja ihan riippuen mallista) ja silmäili minua ikävästi. Musta ei mitenkään voi nähdä talvitakissa ja hupparissa minkä kokoinen ja muotoinen olen rinnoista ja vyötäröstä! Joillekin ihmisille on kai tärkeää kokea olevansa mahdollisimman pieniä ja hoikkia ja se, että käyttäisin jopa samaa kokoa kuin myyjä oli varmaan loukkaavaa, kun hän oli jo päättänyt että olen laeski.
En, mulle myyjä suositteli just M-kokoa neuletakista, sanoi että se varmasti käy, kun etsin L-kokoa.
Sen sijaan pari vuotta sitten, olin pienemmissä mitoissa, urheilin tosi paljon ennen koronaa, ja painokin oli varmaan 10 kiloa pienempi kuin nyt, tuolloin 1-2 v sitten. Käytin takeissa ja meekoissa, paidoissa usein kokoa S. Tästä yksi kaveri, itseäni 10 cm pidempi ja muutenkin jotenkin rotevampi ja isompi , mutta kuitenkin hoikka, niin suivaantui "siis SÄ käytät kokoa S???????? siis oikeesti.......... et voi olla tosissas......"
Hänelle oli niin kova paikka että joku pienempi mutta pyöreämpi vOI käyttää pienempää kokoa kuin HÄN.
Silleen kiitos. :DDD