Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita flunssaa potevia?

Vierailija
08.12.2022 |

Miten voikin olla näin kurja olo vaikka kuumetta ei juuri mitään? Kurkkukivulla alkoi ja nyt nuha + köhää.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Ihan kauhea olo jo ollut monta päivää.

Mulla jo toista viikkoa ollut tämä omituisen puolikuollut olo jossa nenä vuotaa (mutta hyvin vähän) ja kurkku on vähän karhea noin joka toinen päivä, väsyttää ihan hirmuisesti, päätä särkee ja palelee sekä hiottaa vuoronperään. Kuumetta ei ole vaan päinvastoin on ollut muutaman kerran alilämpöä tai sitten ihan normilukema. Ja niin joo, mahakin on sekaisin parin päivän välein ja se iskee ihan yhtäkkiä että nonni, nyt muuten pska taas lentää. Muutenkin maha/suolisto pitänyt aivan omituista ujellusta ja mörinää tämän pari viikkoa.

Onneksi on etätyö.

Mä sain kunnon flunssaoireet vasta kun tuollaista outoa "olisko vaiko eikö oisko"-oloa ollut melkein kolme viikkoa pohjiksi.

Se epämääräinen, puolikuntoinen olotila, kun ei ole kipeä, mutta ei tervekään on kanssa ihan hirveää.

Vierailija
22/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihdoin korona. Ihmettelen, että kesti näin kauan, ennen kuin sain sen, koska lapsen koulussa se on pyörinyt taukoamatta keväästä 2021 lähtien. 

Oireina oli ensin parin vuorokauden kuume ja kova pahoinvointi, sitten kohtalainen kurkkukipu, ja nyt kuudentena päivänä on enää lievä yskä ja kova nuha. Mies selvisi yhden päivän kuumeella ja päänsäryllä. Molemmilla 3 rokotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Ihan kauhea olo jo ollut monta päivää.

Mulla jo toista viikkoa ollut tämä omituisen puolikuollut olo jossa nenä vuotaa (mutta hyvin vähän) ja kurkku on vähän karhea noin joka toinen päivä, väsyttää ihan hirmuisesti, päätä särkee ja palelee sekä hiottaa vuoronperään. Kuumetta ei ole vaan päinvastoin on ollut muutaman kerran alilämpöä tai sitten ihan normilukema. Ja niin joo, mahakin on sekaisin parin päivän välein ja se iskee ihan yhtäkkiä että nonni, nyt muuten pska taas lentää. Muutenkin maha/suolisto pitänyt aivan omituista ujellusta ja mörinää tämän pari viikkoa.

Onneksi on etätyö.

Kait oot tehnyt koronatestin?

Vierailija
24/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa harjoittelussa ja jatkuvasti kipeänä. Läksiäislahjaksi sain lokakuussa Adenoviruksen, joka kesti 3vk. Vieläkin lihaskipuja. Lapset kipeinä päiväkodissa, räkäisinä, oksentelevina. Maskeja ei saanut käyttää. Ei enää koskaan päiväkotiin.

Vierailija
25/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa harjoittelussa ja jatkuvasti kipeänä. Läksiäislahjaksi sain lokakuussa Adenoviruksen, joka kesti 3vk. Vieläkin lihaskipuja. Lapset kipeinä päiväkodissa, räkäisinä, oksentelevina. Maskeja ei saanut käyttää. Ei enää koskaan päiväkotiin.

Olen kuullut koulussa työskentelevältä, että tuota se on muutaman vuoden ajan, mutta sitten saa rautaisen immuniteetin eikä tule enää kipeäksi.

Vierailija
26/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan päiväkotiharjoitteluita. Kiireen lisäksi aina saa jonkun taudin. Maskien käyttö kielletty. Räkäisiä lapsia, joudutaan liian pienissä, tunkkaisissa tiloissa ns. hoitamaan. Ikkunoita ei saa avata, nukkarit liian lämpimiä, lapset eivät saa nukuttua. Ei ihme, että virukset leviävät, näissä tunkkaisissa tiloissa. Pölyä, sotkua ja liian lämpimiä tiloja.

Vierailija
27/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka terve päivä flunssan/räkätaudin jälkeen. 5 päivää meni kipeänä, lievää kuumetta oli ja kurkku sellainen että tuli mielikuva kuin olisi raastinraudalla vedelty. Ei ollut sellainen normikurkkukipu mikä yleensä vaan ihan erilainen. Öisin yskitti ihan koko ajan.

Toipumisia kaikille!

Tämäkin on ollut niin outoa. Kurkku on ollut kipeä vain parina päivänä tämän flunssan aikana, mutta se kipu on ollut jotain niin käsittämätöntä. Kurkkuun sattui niin paljon, että heräsin siihen yöllä enkä saanut enää nukuttua sen jälkeen, kun sattui aivan jäätävästi. Kuin olisi viilletty jollain. Ihan järkkyä!!

Vierailija
28/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan päiväkotiharjoitteluita. Kiireen lisäksi aina saa jonkun taudin. Maskien käyttö kielletty. Räkäisiä lapsia, joudutaan liian pienissä, tunkkaisissa tiloissa ns. hoitamaan. Ikkunoita ei saa avata, nukkarit liian lämpimiä, lapset eivät saa nukuttua. Ei ihme, että virukset leviävät, näissä tunkkaisissa tiloissa. Pölyä, sotkua ja liian lämpimiä tiloja.

Siis eikö päiväkodin aikuiset saa käyttää maskeja? Miksi ei?

Vierailija
29/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkää tulee

Vierailija
30/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun päiväkotiharjoittelussa maskeja ei saanut käyttää. Syynä oli se, että ne pelottavat lapsia. Mielummin hoitajat jatkuvasti sairaina. Minä olin harjoittelussa jatkuvasti sairaana. Oli pakko lopettaa, kun en tervettä päivää nähnyt. Kun lopetin, seuraavana päivänä sairastuin Adenovirukseen, joka kesti 4vk.

Vierailija
31/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan ennaltaehkäisyyn auttaa C-vitamiini ja flunssasta toipumiseen sipulimaito.

Vierailija
32/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään maskeja siinä tarvita, kun ennaltaehkäisee flunssaa C-vitamiinilla ja itse flunssassa juo sipulimaitoa! Ovat ikiaikaisia, mutta edelleen toimivia konsteja!

Vierailija
33/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te- toimisto työntää iäkkäät, yli 60v päiväkoteihin ns. velvollisuustöihin, 6kk: n ajaksi. Oli koulutusta tai ei. Siellä ilman koulutusta huseerataan hullunmyllyssä. Itse jouduin lopettamaan, koska en kestänyt sitä meteliä, kakofoniaa, ilman koulutusta.

Vierailija
34/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka terve päivä flunssan/räkätaudin jälkeen. 5 päivää meni kipeänä, lievää kuumetta oli ja kurkku sellainen että tuli mielikuva kuin olisi raastinraudalla vedelty. Ei ollut sellainen normikurkkukipu mikä yleensä vaan ihan erilainen. Öisin yskitti ihan koko ajan.

Toipumisia kaikille!

Tämäkin on ollut niin outoa. Kurkku on ollut kipeä vain parina päivänä tämän flunssan aikana, mutta se kipu on ollut jotain niin käsittämätöntä. Kurkkuun sattui niin paljon, että heräsin siihen yöllä enkä saanut enää nukuttua sen jälkeen, kun sattui aivan jäätävästi. Kuin olisi viilletty jollain. Ihan järkkyä!!

Mulla oli tuo järkky kurkkukipu ekassa koronassa jonka sairastin alkukesästä ja se oli ihan eka oire joka tuli tyyliin kolmessa vartissa niin, että ensin oli ihan normiolo ja sitten kurkkukipu alkoi, yltyi ja oli tosiaan alta tunnissa sellainen ettei kärsinyt oikein edes omaa sylkeään nielaista. Tuo kesti aika tasalleen 3 vrk:tta ja katosi yhtälailla äkkiä mitä tulikin. Vasta sen jälkeen tuli muita oireita, mutta ei korkeaa kuumetta eikä yskääkään paitsi kun hengästyi. Ja sitä muuten hengästyi koko kesän ihan pienestäkin.

Nyt alkusyksyllä oli ensin joku lentsu joka ei ainakaan kotitestin mukaan ollut koronaa, mutta vajaa kuukausi sitten iski just tällainen epämääräinen tauti joka vie yleisvoinnin kurjaksi, mutta ei oikein kunnolla ole mitään flunssaoireita. Nyt vasta alkaa olla kurkussa sellaista tunnetta kuin olisi hengittänyt jotain happoa tai syövyttävää joka polttelee ja karvastelee, mutta on kyllä ihan erilainen kuin tuo koronan kurkkukipu kesällä. Kotitestit näyttää miinusta.

Vierailija
35/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssan ennaltaehkäisyyn auttaa C-vitamiini ja flunssasta toipumiseen sipulimaito.

Totta. Tosin korona ei ole flunssa vaan monielinsairaus.

Vierailija
36/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kuule heittää sillä C-vitamiinillasi vaikka vesilintua! Tämä on jo toinen flunssa nyt tänä vuonna, kun olen ottanut C-vit 1000mg poretabletin heti kun on tullut sellainen olo, että on tulossa kipeäksi eikä se ole estänyt asiaa millään tavalla, tai helpottanut yhtään mitään. Harvinaisen vittumaiset, pitkäkestoiset taudit tulleet C-vitamiinista huolimatta.

Vierailija
37/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun päiväkotiharjoittelussa maskeja ei saanut käyttää. Syynä oli se, että ne pelottavat lapsia. Mielummin hoitajat jatkuvasti sairaina. Minä olin harjoittelussa jatkuvasti sairaana. Oli pakko lopettaa, kun en tervettä päivää nähnyt. Kun lopetin, seuraavana päivänä sairastuin Adenovirukseen, joka kesti 4vk.

Eikö siihen maskiin voi piirtää vaikka tussilla hymyilevän suun?

Vierailija
38/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi lauantaina aivan jumalattomalla palelulla. Kuumetta ei ole tuntunut ja aluksi ei tahtonut limaa irrota laisinkaa. Alkuviikosta ei lähtenyt maanantaina ääntä. Nyt on parempi, mutta silti parempi olla etänä loppuviikko. Aamusta kävin toimistolla kokeilemassa kun luulin että olisi jo terve, ei ole terve. Jos saa olla paikoillaan hiljaa, menee ihan fine. Mutta heti kun lähtee liikenteeseen alkaa limaa irrota ja on suhteellisen heikko olo. Tämän ja huomisen päivät tapaamiset/paltsut pitikin perua omalta osalta. 

Vierailija
39/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/51 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viime viikolla kurkun kutina ja sitten kurkun karheus, kuin raastinraudalla vedetty. Sitten meni nenä tukkoon ja räkää alkoi tulla.

Vasta viidentenä päivänä, kun lihakset meni ihan kipeäksi, tein koronatestin.

Tuli heti positiivinen.

Elikkäs oireet:

- kurkun kutin

-kurkun karheus

- nenän tukkoisuus

- räkää tulee paljon

- lihakset kipeät

- hajuaisti heikentynyt

- jotkut maut maistuvat oudolta

Mitä ei ole, niin ei ole kuumetta eikä lämpöä

Luulin monta päivää, että mulla on vain tavallinen flunssa