Koirien pissattaminen muiden alueelle
Meillä tietä kilometrin verran, mutta nyt lumen tultua näkee että pissat aina meidän käytävän kulmassa. Miksi näin?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat merkkaa kaikki saman paikan. Eli se on heidän tapansa kommunikoida lajitovereiden kanssa. Ja siksi paikka on aina sama kaikilla naapuruston koirilla. Jos haluatte asiaan muutoksen, vaihdatte sen postilootanen jalan ja ruiskutatte sen voimakkanhajuisella pesuaineella niin koirat eivät pysähdy siihen päivittämään enää kuulumisiaan.
Eli minun pitäisi vaihtaa tolppa ruiskutella sitä? Jos vaan ette pissattaisi siihen?
Ei mulla itselläni ole koiraa, kerroin vaan mikä siinä on se syy takana. Tee ihan mitä itse haluat, ei ole mun ongelmani mistään kohtaa. Itse en edes seuraa mihin nämä naapuruston koirat pissailevat.
Ne omistajat kuseksii itsekkin toisten nurkkiin, niin yllättääkö jos eivät osaa koiraansa käyttää sivummalla
Monet koirien omistajat ovat tosi itsekkäitä. Itselläni on komemusta asiasta. Jos koiran hankkii, omistaja on täysin vastuussa sen ulosteista. Eli omistajan pitää antaa koiran ulostaa omalle pihallensa, ja jos ne siellä haittaa niin kerää pois. Jotkut koiranomistajat vielä oikein sanovat, että heidän pihalle ei ulosteita tule. Miksi helvetissä hommata koira, jos se ei saa ulostaa edes omistajan omalle pihalle. Sen omistajan oma riesa ne ulosteet ovat eivätkä muiden. Koiria ei myöskään saa päästää vapaaksi muiden tonteille. Valitusta heti tekemään omistajalle. Jos naapurin ihminen huomaa, että ulostutat koirasi hänen tontilleen, on naapurilla oikeus heittää koirasi ulosteet ja pissat omalle tontillesi, vaikka se elukan omistajaa kuinka suututtaisi. Kyse on omistajan koiran ulosteista!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat merkkaa kaikki saman paikan. Eli se on heidän tapansa kommunikoida lajitovereiden kanssa. Ja siksi paikka on aina sama kaikilla naapuruston koirilla. Jos haluatte asiaan muutoksen, vaihdatte sen postilootanen jalan ja ruiskutatte sen voimakkanhajuisella pesuaineella niin koirat eivät pysähdy siihen päivittämään enää kuulumisiaan.
Eli minun pitäisi vaihtaa tolppa ruiskutella sitä? Jos vaan ette pissattaisi siihen?
Se on TÄYSIN omistajan vika, jos se koira kusee naapurin tontille! Jos Naapuri huomaa, kuka koiranomistaja aiheutti riesan ja tietää, missä hän asuu, on hänellä täysi oikeus kuljettaa paskat KOIRAN omistajan tontille!! Kestäkää se, teidän OMAN koiran jätöksistä kyse!!Eikä niitä elukoita saa päästää irralleen naapurin tontille. Joudutte korvaamaan, jos elukkanne puree naapuria. Itse tekisin välittömästi ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se koira tiedä mihin pissata. Turha itku taas
Mitäs kuljetat sen toisen tontille! Oma koirasi, ulosteet täysin OMA riesasi!! Ulostuta elukka omalle pihallesi. Itse olet OMAN elukan halunnut->ota sen ulosteet omaksi riesaksesi!!
Vierailija kirjoitti:
Näin kun yks akka kusetti ja paskatti koiriaan veljen pihalle ihan pokkana. Kummasti kyllä lähti livohkaan kun ärähdin. Ja tosiaan kolme koiraa veti tarpeet siihen. Ei ne kaikki osaa ajatella.
Kannattaa sanoa näille kunnolla, jos näette, että elukka käy tontillanne!!
Vierailija kirjoitti:
Yks ukko kusetti ja paskotti koiraansa meidän etupihalla.
Loppui siihen kun kävelin hänen pihalleen ja kusin nurmikolle. Harmi ettei ollut kakkahätä.
M40
Olisit myös kuljettanut ne koiran ulosteet sinne. Siinäpähän olisi oppinut.
Harva se kusetaa koiransa ihmisten tonteille,ei pidä yleisttä.Harva myös päiväkotien aidan viereen vie koiransa kuselle ja paskalle.Mutta on niitäkin.Ei pidä yleistää.Ilmastointi kanavia myöten minulla kylpyhyonen haisee kissan kuselle.Toden näköisesti joku ei huolehdi kissan astian pesusta ja hiekan vaidosta alempi kerros! Ymärtämättä keskusilmaston kautta ne kusen hajut leviää ylempiin kerroksiin.Kyllä sitten rapuunkin.
Vierailija kirjoitti:
Harva se kusetaa koiransa ihmisten tonteille,ei pidä yleisttä.Harva myös päiväkotien aidan viereen vie koiransa kuselle ja paskalle.Mutta on niitäkin.Ei pidä yleistää.Ilmastointi kanavia myöten minulla kylpyhyonen haisee kissan kuselle.Toden näköisesti joku ei huolehdi kissan astian pesusta ja hiekan vaidosta alempi kerros! Ymärtämättä keskusilmaston kautta ne kusen hajut leviää ylempiin kerroksiin.Kyllä sitten rapuunkin.
Tosi moni kylläkin tekee näin ja siitä on täysi oikeus huomauttaa koiran omistajaa. Mitäs tuo elukkansa toisen tontille!
Minä osuin just tulemaan postilaatikolleni kun rouva kahden koiransa antoi suihkia katoksen nurkalle.
Kun sanoin asiasta niin sade kuulemma huuhtelee hajut.
Olin vähän toista mieltä.
Niitä karkottamisohjeita näkee joka talvi nettikeskusteluissa, chiliä ja muita eläinten terveydelle vaarattomia saa käyttää. Ja voi siihen laittaa kyltinkin ettei koiran pissatusta tähän.
Koirien vapaana juoksuttaminen ja kusettaminen loppuu, kun sanoo koiran omistajalle että tykkään xylitolisuklaasta ja sitä on aina terassilla lautasalle....
Ihmeesti auttaa chilipippuri. Sitä kun on postilaatikon luona riittävästi, niin koira ei mene lähellekään. Ja tietty pari lihapullaa (ilman mitään lasijauholisiä) herättää aina koiranomistajien huomiota eli niitä kun viitsii säännöllisesti portinpieleen jättää, niin loppuu kusetus. Kloriitti on myös lystiä ainetta, joskin sen teho ei kestä pitkään.
Meillä on postilaatikon luona sianverta pienessä astiassa tarjolla. Sitä kun menee koira lipomaan, niin omistaja on kauhuissaan.
Tämä on niin ärsyttävää. Oma portinpielikin on aina kusessa ja ikkunasta näen, kuinka monet antavat koiran tulla jopa pihan puolelle pissaamaan. Ehkä suurin järkytys oli kuitenkin se, kun muutama vuosi sitten tein töitä Tampereen Hämeenpuiston vieressä ja näin kuinka ihmiset antoivat koirien nostaa jalkaansa puistonpenkkeihin. Mitä ihmisten päässä liikkuu?
Kyllä itsellenikin tuli ensimmäisen uroskoiran myötä yllätyksenä se, kuinka paljon merkkailevat, mutta äkkiä siihen tottuu, että vähän katsoo koiransa perään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ulkoilutan koirat aina niin, että pissit ja kakat ei osu ainakaan talojen pihoihin tai postilaatikoihin. Kakat tekevät ojaan/metsään, miten vain hihnassa pituutta riittää. Kakkoja en keräile kun ei ne sieltä kenenkään jalkoihin jää. Joskus on kakkinut pihalle ja ne kerään aina pois. Minusta tämä on hyvin, hyvin vaivatonta. Pentu kyllä oppii minne kakat voi tehdä. Meidän naapurustossa eräs rouva antaa koiransa kakkia KESKELLE jalkakäytävää eikä todellakaan kerää niitä pois.
Meillä kakat kerätään. Tässä naapuristossa on kymmeniä koiria, jos kaikki jättäisivät läjänsä olisi lopulta ojan reunat ja pohjat täynnä sitä itseään ja koirien tassuissa sitten sisälle... Ei uloste sekunnissa maadu, etenkään talvella.
Koirat haluaa pissata kaikki samaan kohtaan. Yks pistää päivityksen ja muut tykkäyksiä tai alapeukkuja.
Meillä ei koirat kuse porttien peliin tai aitoihin. Ei omiin ei naapureiden. Hieman turhauttaa, kun osa alueen ulkoiluttajista ei välitä tippaakaan mihin elukat kuseksii ja näin ollen myös meidän portinpielet on kusessa, vieraiden koirien kusessa 🤦 vaan mitäpä minä muiden touhuille mahdan.
Meillä päin yksi täti antoi koiransa tehdä tarpeet aina juuri meidän postilaatikon juurelle ja samoin teki naapurikin hoitokoiransa kanssa. Postinjakajan kannalta vaan vastenmielistä katsella niitä jätöksiä, mutta eihän tuollaiset koiran omistajat sitä ajattele. Aloin laittaa chilijauhetta ko. paikkaan, niin johan loppui sotkeminen. Inhottavinta oli, kun joku käytti koiraansa tarpeilla aivan salaattipenkin reunalla. Kiusa mikä kiusa.