Onko Tampere oikeasti nykyisin niin pilalle mennyt kaupunki kuin annetaan ymmärtää?
Muutto siintäisi mielessä, mutta negatiivinen kuva tullut Tampereesta sekä täällä että iltapäivälehtien muodossa. Onko siellä missään rauhallista asuinaluetta? Onko keskusta tosiaan nou nou- mesta nykyisin?
Olemme lapseton pariskunta (ikää 30 molemminpuolin), tykätään harrastaa luonnossa, käydä toisinaan ravintoloissa syömässä/elokuvissa/ostoksilla. Rauhallisuus ja turvallinen ympäristö siis ensisijaisia.
Kommentit (314)
Pariskunta paneskeli ydinkeskustassa autojen välissä doggytyylillä kesällä
aikamoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään nopeempaa levottomaksi oo muuttunut kuin muutkaan kaupungit. Itse Helsingistä muuttanut Tampereelle pari vuotta sitten. Mistä vinkkelistä mä katon asiaa, oon kokenut Tampereen rauhalliseksi. Taitaa olla suomen vetovoimaisin paikka tilastoissa. Kehittyy jatkuvasti, ratikka ja Nokia areena on tuonut menoa tänne. Tervetuloa! Suosittelen ehdottomasti.
Mun tuttu hakattiin kun huumehörhöt luuli joksikin muuksi
Ei uskonut aineissa että väärä henkilö
Valitettavasti näitä mahtuu joka kaupunkiin :/
Kyllä Tampereen loisto on kadonnut nopeasti. Vielä 10 vuotta sitten oli kiva kaupunki, mutta on kasvanut nopeasti ja mukana on tullut lieveilmiöitä lisää. En perhettä kasvattaisi Tampereella, enkä enää Turussakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissahan juuri oli ylistysartikkeli, että miten se on Suomen paras kaupunki ja mennyt Helsinginkin ohi... Toisaalta esim. serkkuni, joka asuu siellä, sanoo ettei keskustassa huvita juuri käydä kun se on täynnä narkkeja ja muuta häröä porukkaa. Tämä tosin taitaa olla nykyään sama kaikissa isoissa kaupungeissa, on niitä Helsingissäkin ainakin Kamppi-rautatieasema alueella, ja Turustakin olen kuullut valitusta että nuorisojengit ja maahan muuttajavetelehtijät on pelottavia keskustan kauppakeskuksissa ja jokirannassa.
Hesarin toimittajan mielestä ei myöskään Malmössä ollut mitään ongelmia.
Kyllä on. Graffitia, roskaa, juoppoa, nistiä joka helvetin kadunkulmassa, ja kaikkea näistä tulee päivittäin lisää. Viime talvena suurimman osan talvea kaupunki onnistunut edes puistojensa kulkuväyliä auraamaan tai hiekottamaan. Kaupungin pääharrastuksena ratikan ja Sanna Marinin fanittaminen ja käsittämättömien kulkuväylien ja liikennevalojärjestelyiden rakentelu aiemmin toimivien tilalle. Pyhä pyöräily ja sähköpotkulaudat menevät kaiken edelle, kävelijä pelkää henkensä puolesta. Alle vuosi enää, sitten on tutkinto kasassa, ja otan hatkat täältä.
2000-luvun alussa tämä oli ihana kaupunki. 2020-luvun alussa likasammio ja kaatopaikka.
Kyllä on ja samoin monet Suomen kaupungit... meillä alkaa olla sama malli kuin Ruotsissa missä poliisit eivät uskalla enää mennä tiettyihin osiin kaupunkeja...
Kaverilta tyhjennettiin tili kun meni automaatille
Pakko oli antaa rahat
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta paneskeli ydinkeskustassa autojen välissä doggytyylillä kesällä
aikamoista
Tosin olin itse mukana
Lasten turnausmatkijen takia tulee käytyä vuosittain muutama kerta Tampereella ja siihen päälle joku teatteri/konserttimatka vaimon kanssa.
Sopivan säännöllisesti siis mutta kuitenkin niin harvoin ettei sammakko paistinpannussa-ilmiötä pääse syntymään.
Ennen niin vaivaton autoilu ja pysäköinti ihan ydinkeskustassakin on muuttunut yhtä toivottomaksi kuin Helsingissä mutta samalla keskustaan alkaa olla yhä vähemmän tarvetta mennä koska se alkaa autioitua aivan Helsingin tapaan.
En nyt suorastaan pelkää ulkona liikkumista mutta ymmärrän hyvin jos ainakaan naiset eivät halua lähteä yksin illalla kävelylle kosken rantaan tai keskustaan näyteikkunaostoksille.
Iltaisin liikkeellä oleva väki alkaa näyttää valitettavan samalta kuin Helsingissä ja ne keskustan näyteikkunatkin ovat nykyään tatuointisalonki-thaihieronta-luokkaa.
Isis naisia näkyy kaupoissa
kokomusta burkha päällä
Kyllä pelottaa
Asun itse Helsingissä keskustassa ja kyllä minusta Tampere on jollain tapaa mennyt Helsingistä ohi. Tampereella näyttävämpi ilme ja baarielämä jotenkin vilkkaampi ja maanläheisempi. Helsingin niemi on jotenkin ahdas omassa pikku niemessään. Silti helsinki ja tampere ovat kumpikin pieniä kaupunkeja ja ydinkeskistat hyvinkin pieniä, missä kaikki viihde-elämä. Sen verran tullut maailman metropoleja nähtyä että käpykyliä on vaan Suomen kaupungit. Espoo ja vantaa taas eivät ole kaupunkeja vaan lähiökeskittymiä.
Vierailija kirjoitti:
Isis naisia näkyy kaupoissa
kokomusta burkha päällä
Kyllä pelottaa
Ne haettiin tänne vaikka itsekkin murhanneet
Vihreät puolue on sairaalloisella politiikallaan paljon heikentänyt Helsingin vetovoimaa juuri autottomuuden lisäämisellä ja paikoituksien vähentämisellä sekä hinnoittelulla. Esim enben niin vilkas aleksanterinkatu on tuhottu ja yrotyksiä mennyt konkkaan. Myös vihreiden kaavoitukset ovat haitallisia. Älä äänestä pahveja jatkoon!
Ahdistaa kaikki rakentelut ja ratikat joka puolella. Joka paikka avataan ja rakennetaan täyteen. Kun tulee sopiva sauma niin muutan pois.
Noin kymmenen kertaa ihmiset bummanneet rahaa multa. Pakko antaa kun kysyjä näyttää zompilta. Kysyn vaan paljonko tarvii.
Yrittivät kaverin autoon sisälle kun takakontissa kiinnostavaa
Huumeita liikkuu joka paikassa. Yhtä vaarallisia ne on Tampereella, Helsingissä ja Raahessa