Onko Tampere oikeasti nykyisin niin pilalle mennyt kaupunki kuin annetaan ymmärtää?
Muutto siintäisi mielessä, mutta negatiivinen kuva tullut Tampereesta sekä täällä että iltapäivälehtien muodossa. Onko siellä missään rauhallista asuinaluetta? Onko keskusta tosiaan nou nou- mesta nykyisin?
Olemme lapseton pariskunta (ikää 30 molemminpuolin), tykätään harrastaa luonnossa, käydä toisinaan ravintoloissa syömässä/elokuvissa/ostoksilla. Rauhallisuus ja turvallinen ympäristö siis ensisijaisia.
Kommentit (314)
Poliisi varoittaa Tampereella liikkuvasta erityisen vaarallisesta pöllön pään muotoisesta huumeesta
2022
Postin pakettipisteeseen murtauduttiin Tampereella – kateissa on nyt 156 pakettia
Vierailija kirjoitti:
Poliisi varoittaa Tampereella liikkuvasta erityisen vaarallisesta pöllön pään muotoisesta huumeesta
2022
Ei noihin oikeasti törmää muut kuin käyttäjät. Jos siis et ole käyttäjä, tuskin vaikuttaa elämääsi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
"Tulee ihan Zombieland mieleen", kuvailee rikoskomisario Tampereen katukuvaa – huumeita käytetään niin paljon, että poliisin resurssit eivät riitä
– Kentältä kuulee sitä, että jos vain hetkeksi pysähtyy auton kanssa jonnekin keskustaan, näkee lähettyvillä heti huumekauppaa. Se kertoo ongelman tasosta jotain, Tampereen poliisilaitoksen rikoskomisario Ari Luoto.
Määrärahojen paisuttaminen haaveissa poliisilla. Tottakai joku Sonkajärvikin on silloin rikollisuuden pesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2022
Ei noihin oikeasti törmää muut kuin käyttäjät. Jos siis et ole käyttäjä, tuskin vaikuttaa elämääsi mitenkään.
No lapsille jaetaan
Voitat löytää ja syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tulee ihan Zombieland mieleen", kuvailee rikoskomisario Tampereen katukuvaa – huumeita käytetään niin paljon, että poliisin resurssit eivät riitä
– Kentältä kuulee sitä, että jos vain hetkeksi pysähtyy auton kanssa jonnekin keskustaan, näkee lähettyvillä heti huumekauppaa. Se kertoo ongelman tasosta jotain, Tampereen poliisilaitoksen rikoskomisario Ari Luoto.
Määrärahojen paisuttaminen haaveissa poliisilla. Tottakai joku Sonkajärvikin on silloin rikollisuuden pesä.
Joo
He hakivat erän Hyvinkäältä loppuvuonna 2020 ja veivät sen heistä toisen asuntoon Tampereelle. Sittemmin he pakkasivat erästä 76 kiloa kolmeen urheilukassiin, jotka kätkettiin metsän Pirkanmaalle, Ylöjärven ja Tampereen alueille.
Käräjäoikeuden mukaan toinen päätekijöistä vastasi aluksi myynnistä ja huumeiden toimittamisesta asiakkaille. Sittemmin toinen päätekijä värväsi kaverinsa hoitamaan myyntiä eri puolille Etelä-Suomea.
Maastokätköjä Tampereen seudulla, 9 kiloa huumeita parvekkeella, katukauppa-arvo 4 miljoonaa... – Parikymppiset tamperelaismiehet ostivat kansainväliseltä rikollisorganisaatiolta 100 kiloa amfetamiinia ja kauppasivat Tor-verkossa
Taas uusi katuryöstö Tampereella – kaksi nuorta yritti ryöstää aikuisen Tampereen keskustassa,
Sisä-Suomen poliisilaitos tutkii yli kahtakymmentä syksyn aikana Tampereella tapahtunutta katuryöstöä. Uusimmassa teossa kaksi nuorta yritti ryöstää aikuisen keskustassa 26. marraskuuta (2022)
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko tehdä muuta kuin liikkua luonnossa ja käydä ravintoloissa? Usein asuinpaikkaan vaikuttaa työpaikka.
Toki työtäkin tultaisiin tekemään. Opiskelen vielä itse ammattikorkeassa, valmistumisen jälkeen ollaan muuttoa mietitty.
Ollaan Tampereella asuttu siis aiemmin, mutta silloin ei kehotettu ihmisiä välttämään liikkumista yksin, nuoriso ei ryöstänyt yhtä isossa määrin ulkopuolisia eikä muutenkaan kaupungista hirveän negatiivisesti puhuttu. Eikä siellä olla käyty kun muutettiin pois.
- ap
Mikä tarve täällä jollakin linkittää noita uutisia? Tuskin vastaa aloittajan kysymykseen. Jos omakohtaista kokemusta ei ole, niin älä vaivaudu. Osataan kyllä mediasta lukea itsekin, siihen tämä aloituskin taitaa perustua.
No, mun kokemus on että täällä on ollut paljon mukavampaa kuin edellisessä asuinpaikassa. Keskustassa näkee ihan tavallisia ihmisiä, lapsiakin ja jotain satunnaisia pulsuja, feissareita, katusoittajia tai rahanruinaajia saattaa olla, tosin niitäkin hyvin vähän kun talvi tuli. Mutta heistäkään ei ole ollut minulle harmia. Kivoja katuvaloja ja erilaisia liikkeitä, nyt on kaunis joulutori.
Ei se mikään villi länsi ole minusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve täällä jollakin linkittää noita uutisia? Tuskin vastaa aloittajan kysymykseen. Jos omakohtaista kokemusta ei ole, niin älä vaivaudu. Osataan kyllä mediasta lukea itsekin, siihen tämä aloituskin taitaa perustua.
En osa kirjoitta
löytiin päähän
ne raiskas
Tummat pojat heittelivät kananmunia ja kiviä
Nään plajon huumeiden käyttäjiä aina kun käyn keskustassa
En enää uskalla illalla ja aina "jotain" mukana etten saa aivovammaa
Ei yhtään nopeempaa levottomaksi oo muuttunut kuin muutkaan kaupungit. Itse Helsingistä muuttanut Tampereelle pari vuotta sitten. Mistä vinkkelistä mä katon asiaa, oon kokenut Tampereen rauhalliseksi. Taitaa olla suomen vetovoimaisin paikka tilastoissa. Kehittyy jatkuvasti, ratikka ja Nokia areena on tuonut menoa tänne. Tervetuloa! Suosittelen ehdottomasti.
Huumeita on tyrkytetty paljon
Vaikka kuljen lapsen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään nopeempaa levottomaksi oo muuttunut kuin muutkaan kaupungit. Itse Helsingistä muuttanut Tampereelle pari vuotta sitten. Mistä vinkkelistä mä katon asiaa, oon kokenut Tampereen rauhalliseksi. Taitaa olla suomen vetovoimaisin paikka tilastoissa. Kehittyy jatkuvasti, ratikka ja Nokia areena on tuonut menoa tänne. Tervetuloa! Suosittelen ehdottomasti.
Mun tuttu hakattiin kun huumehörhöt luuli joksikin muuksi
Ei uskonut aineissa että väärä henkilö
Kalevaa suosittelen.