Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?

Vierailija
08.12.2022 |

Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.

Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.

Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.

Kommentit (721)

Vierailija
701/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko joku: neljä hakemusta pitäisi saada taas tehtyä, mutta ei löydy sopivia työpaikkoja ja nyt en enää keksi mihin firmaan voisin vielä avoimen hakemuksen lähettää? Monet yritykset eivät edes enää ota vastaan avoimia hakemuksia (hukkuvat niihin), vaan pyytävät tilaamaan hakuvahdin. Oikeasti jo hävettää tämän ikäisenä tehdä tekemisen pakosta hakemuksia, eläkeikään alle 2 vuotta enää...

Miksi roikut työttömänä kun ikäsi puolesta olet eläkeputkikelpoinen. Itse olen siihen juuri ja juuri liian nuori. Jos voisin jäisin suosiolla eläkkeelle. Sais hengittää vapaammin jollei muuta. Töitä en tule saamaan kiitos kuspäisten työnantajien läpimädän asenteen. Virallisesti työelämän ulkopuolella voisin vapaasti tehdä kaikenlaista mistä saisi todennäköisesti vähän lisätienestiä. Työttömänä tämä ei ole mahdollista.

Eläkeputki poistettiin: https://www.ts.fi/uutiset/5169911

Ei kukaan ota yli 60v oravanpyörään pyörimään ja joutuu pyöriä työkkäripyörässä eläkkeeseen saakka.

Vierailija
702/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi luoja!!! Löytyykö työnantajaa, joka innostuu hakijasta, jolla eläke häämöttää jo ihan nokan edessä! Ja tuohon käytetään virkailijan työaikaakin vielä.

No ei varmasti löydy ja virkailijakin tietää sen. Riippuu virkailijasta miten käyttää harkintavaltaansa, järkevimmät eivät aseta hakuvelvoitetta tuossa vaiheessa mutta niuhottajat tekevät niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kyllä mitään palveluja tarvita, vaan ihan vaan niitä työpaikkoja.

Nämä ns. palvelut ovat usein kaiken maailman mikki hiiri-kursseja, joista hyötyy vain kurssinpitäjät. Tulee mafiamainen tunnelma, jossa työttömiä käytetään rahantekoon ja sitten päälle vielä jahdataan ja syyllistetään että miten kalliiksi tulit veronmaksajille. 

Vierailija
704/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä vuosi ja neljä kuukautta. Kertaakaan kukaan ei soittanut puhumattakaan että kutsua olisi tullut itse toimistolle. Onneksi löysin duunia itse.

Vierailija
705/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaampaa opiskelumahdollisuutta.

Vierailija
706/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi oll apakkokoulutus ihan jatkuvaa. Työttömät voisi tehdä kolme kurssia kerrallaan ja työssä olleet kaksi lisä koulutusta, aina kaikki vapaat ja lomat pitäisi käyttää kursseihin ja lisäkoulutuksiin. Muuten menettää lomarahat ym lisät.

Jos esim. olet kaupassa töissä niin aina vuoron välissä on aikaa kouluttautua tai käydä kursseja. Uudelleen koulutus uuteen ammattiin ei sallita, sillä jokaisella pitää olla  yksi ammatti ja sitä pitää  kouluttuaa ja kurssittaa. 

Työpäiviä voi pidetntää 3 tuntia joka päivä ja loppu vapaa olisi kursseja. Kotiopiskelu kielletään muutenkuin kotitehtävien parissa. Kursseilta ei tarvi maksaa korvausta koska se on työpäivän jlkeen ja lomilla.

Orpo varmaan kiinnostuisi tästä ideasta.

Sinulla on akuutti psykoosi. Todellisuudentajusi on pahasti hämärtynyt. Soita 112 tai suoraan Kaisa Juusolle. 

Vierailija
707/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työttömänä vuosi ja neljä kuukautta. Kertaakaan kukaan ei soittanut puhumattakaan että kutsua olisi tullut itse toimistolle. Onneksi löysin duunia itse.

Olet ilmeisesti nuori. Tyttäreni ilmoittautui opintojen jälkeen työttömäksi, roikkui yli vuoden siellä kirjoilla ja kukaan ei ottanut yhteyttä. Minä 50+ ikäinen olin samaan aikaan työttömänä, ja hirveä vainoaminen työkkärin tädin toimesta! En tarvinnut heidän holhousta, mutta tytär olisi toivonut edes yhteydenottoa. Keski-Uudellamaalla asutaan.

Vierailija
708/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi työllistyä, jos ei ole töitä. Tiedän, että monille tämä on vaikea asia ymmärtää ja kivenkovaan halutaan sitä työtöntä patistaa tekemään ties ja vaikka mitä.

Pitäisi olla töitä johon voi työllistyä, nyt niitä ei ole.

Vierailija
709/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä. Ei noilla mitään palveluita enä oo

Vierailija
710/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pakkotyönhaku pois. Työkkärin työntekijät kartoittamaan yhdessä työttömän kanssa jokaiselle soveltuvia työ mahdollisuuksia/ koulutuksia. Mikäli kuuluu oikeasti eläkkeelle, niin sinne ohjaaminen. Pakkohaku vain kuluttaa resursseja ja aikaa. Kaikki on pois ihmisten oikeasta työnhausta. 

Vierailija
711/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttu aloista, joissa työpaikat on lisääntynyt.

Suomi on yhä palveluvaltaisempi talous, kertovat tilastot | HS.fi 

https://www.hs.fi/talous/art-2000011572955.html

Kun tuota listaa katsoo, niin minä tulkitsen tuota siten, että työttömyydestä loisiminen lisääntyy. Samoin lisääntyy ihmisten taloudellisten tilanteiden kiristämisestä johtuvat seurannaiskulut eli ihmisten epätoivosta johtuvat työpaikat lisääntyy.

Yhteiskunta tuhotaan, jotta köyhiä olisi mahdollisimman paljon ja köyhillä olisi mahdollisimman kurjaa.

Vierailija
712/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi oll apakkokoulutus ihan jatkuvaa. Työttömät voisi tehdä kolme kurssia kerrallaan ja työssä olleet kaksi lisä koulutusta, aina kaikki vapaat ja lomat pitäisi käyttää kursseihin ja lisäkoulutuksiin. Muuten menettää lomarahat ym lisät.

Jos esim. olet kaupassa töissä niin aina vuoron välissä on aikaa kouluttautua tai käydä kursseja. Uudelleen koulutus uuteen ammattiin ei sallita, sillä jokaisella pitää olla  yksi ammatti ja sitä pitää  kouluttuaa ja kurssittaa. 

Työpäiviä voi pidetntää 3 tuntia joka päivä ja loppu vapaa olisi kursseja. Kotiopiskelu kielletään muutenkuin kotitehtävien parissa. Kursseilta ei tarvi maksaa korvausta koska se on työpäivän jlkeen ja lomilla.

Orpo varmaan kiinnostuisi tästä ideasta.

Sinulla on akuutti psykoosi. Todellisuudentajusi on pahasti hämärtynyt. Soita 112 tai suoraan Kais

Samaa mieltä. Tukityöllistetyt ennen venkoilivat tämän kanssa. Oli mukavampaa olla leppoisalla kurssilla kuin töissä. Sitten matkustettiin "näin säilöt omenasi kellariin" -kurssille toiselle puolelle Suomea. Diipa-daapa -kursseja saattoi olla vuosien aikana 50.

Vierailija
713/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen on ensisijaisesti kiinni omista kyvyistä ja itsensä ja osaamisensa myymisen taidoista eikä työvoimatoimistojen palveluista. Työpaikan saantisi ei ole sellainen asia minkä joku muu muu voi puolestasi hoitaa. 

Olen samaa mieltä. Olenkin miettinyt, onko kukaan todella sitä mieltä, että työllistämispalveluiden määräaikaiskuulustelut ja mitätöinnit edistäisi työttömän työllistymistä? Työllistämispalveluissahan keskitytään lähinnä vakuuttelemaan ettei työtön kelpaa palkattavaksi ja sen vuoksi työttömän pitää allekirjoittaa vapaaehtoinen suostumus hyväksikäytettäväksi.

Itsetunnon menettänyt ei enää myy omaa työpanostaan ja hyväksikäytettävällä ei jää aikaa tai jaksamista.

Vierailija
714/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat eivät löydä työntekijöitä tai eivät uskalla palkata. Miksi sitä työllistämispalvelua ei tarjota taholle, jonka osaamattomuuden/avuttomuuden/kyvyttömyyden vuoksi työpaikkoja jää täyttämättä - siis työllistämisen osaamiseen liittyvää palvelua työvoimapulaa huutaville työnantajille?

Kyllähän jokaisen työnantajan pitäisi ymmärtää, että ne yrityksen ammattitaitoiset työntekijät koulutetaan omassa yrityksessä. Kaikki koulutus on yleissivistävää ja mikään koulutus ei tuota niitä ammattitaitoisia työntekijöitä, jotka ilman palkkaa luovuttaa työpanostaan voittoa tahkoaville yrityksille. Kuitenkin työtön pakotetaan luovuttamaan työpanos ilmaiseksi ja kaiken kruunaa idiotismi, että työnantajalle maksetaan verovaroista korvausta kun tämä anastaa ilmaiseksi ihmisen työpanoksen.

Vierailija
715/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelut zoomin. Kiitos.

Vierailija
716/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi työvoimatoimiston vähän tsekata perään, etten ryyppää vain ja silloin kaikki menee huonosti.

Lisäksi tulisi tsekata vaikka paikannuksella, että olen työmarkkinoiden käytössä. Nyt olen reppureissuilla Aasiassa.

Vierailija
717/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo se, että saisi opiskella, tehdä osa-aikaisia tai keikkatöitä tai vaikkapa myydä osaamistaan osa-aikaisesti yrittäjänä ilman, että siitä rangaistaan. Nyt työttömänä ei uskalla tehdä mitään oma-aloitteista ja hyödyllistä tilanteensa parantamiseksi.

Vierailija
718/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi uudelleen kouluttautua max 2 v 

Vierailija
719/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kansasta jää nyky systeemissä niin vähälle koulutukselle, että edellytykset nykyisen työelämän vaateisiin jäävät heikoksi. Ensimmäinen virhe oli aikanaan apukoulun / tarkkailuluokkien lopettaminen.

Niissä moni syrjäytymis vaarassa ollut nuori palasi edes jonkin tasoiselle opintielle ja saivat jopa ammattikoulu opinnot suoritettua.

Toki opettajatkin noilla luokilla olivat jämäköitä konkareita eikä somen kaltaista käräytys mahdollisuutta ollut jos sattui ylilyöntejä koulutuksessa. Nykyään opettajilta puuttuu keinot levottomien henkilöiden aisoihin saamiseen. 

Vierailija
720/721 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia palveluja joita ei pakkosyötetä minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän