Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?

Vierailija
08.12.2022 |

Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.

Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.

Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.

Kommentit (668)

Vierailija
461/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli lisää tukia olis sun ratkaisu???.sehän olis hyvä työlisyystoimi saatana.ja valtion velkaantumineki loppuis?

onneks leikkuri laulaa kohta.

" V_:tun kusi__pää mitå sää uhoot ????? Tuskin oot ees työnhakija, varmaan elät toimeentulotuilla??"

Vierailija
462/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin etukäteen neuvotella, mitkä olisi työvoimapula-aloja, joihin voisi kouluttautua työmarkkinatuella.

Tämä siksi, että ei tulisi sitä hetkeä, että matto vedetään jalkojen alta, kun väärin valittu. Minulla ei siis ole tutkintoa ja työllistyminen on ollut vaikeaa.

Haluaisin muutenkin eroon ahdistavasta rangaistusideologiasta. Jos pitkäaikaistyöttömän tavoite on päästä opiskelemaan, voisi häntä kannustaa kokeilemaan esim. Joitain opiskelutaitoja tukevia verkkokursseja ja tämä ilman selvityspyyntöä = ole ilman rahaa ja elä pyhällä hengellä.

Mutta ei, tärkeintä on mennä palkkatuella kirppikselle ja sitten takaisin työttömäksi, koska mitään aitoa osaamista, jota työnantaja arvostaisi ei taaskaan tullut opittua.Sillä, että henkilö ei pitkässä juoksussa jäisi taas pitkäaikaistyöttömäksi ei ole mitään väliä, pääasia että tilasto näyttää hetken kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tullaan leikkaamaan päivärahasta ja se tuo mukanaan 100 000 uutta työpaikkaa. Minulle osoitetaan leikatuista rahoistani tullut uusi työpaikka!

Vierailija
464/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämän kehäraakeille eli 60 vuotta täyttäneille realistista, yksilöllistä neuvottelua järkevistä vaihtoehdoista työelämässä tai voisiko omia taitojaan hyödyntää vapaaehtoistyössä. Aktivointi tavalla tai toisella olisi silloin onnistuneempaa, koska työllistymisen tapoja on niin monia ja miksi samaa työllistämisen formaattia ei pitäisi käyttää nuoren ja vanhan kohdalla. 

Minä tekisin mielelläni työtä nimenomaan konsultoimalla nuoria hakemaan töitä, vnkkaamaan keinoja antaa hyvä vaikutelma työhaastattelussa, käymään läpi CV:t ja ottamaan jokaisen nuoren yksilöllisyyden huomioon. Jos sen tekisi vapaaehtoisena TE-toimiston tiloissa tietyn tuntimäärän viikossa se riittäisi myös korvauksen saamiseksi.

Juurikin näin! Olen itse 60+ työtön ja naurettavaa miten tämmöistä vanhaa kaakkia ruoskitaan vielä työnhakuun vaikka eläkkeeseen on enää 8 kk. Neljää paikkaa pitää hakea kuukaudessa, eikä oman alan töitä edes löydy.

Vierailija
465/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä sain kuntakokeilusta sen mitä tarvitsin.

-Ammatinvalintapsykologin palvelut koska oli vaihdettava alaa selkäongelmien vuoksi.

-Tukevat omaehtoisia opintoja työttömyysetuudella.

Miten hyödyit ammatinvalintapsykologista?

Olen 15 vuotta ollut vain sairaanhoitaja, ja nyt kun selkä on mennyt niin en enää voi sitä työtä tehdä. Oli tosi vaikeaa miettiä mitä seuraavaksi, osaanko edes muuta? Tapasin ammatinvalintapsykologia muutaman kerran, löysin itsestäni uusia vahvuuksia ja hän osasi hyvin kattavasti kertoa erilaisista koulutus- ja uramahdollisuuksista.

Nyt opiskelen täysin uutta alaa, jota en ehkä olisi harkinnutkaan ilman noita psykologin käyntejä.

Tiedän erään nuoren , joka oli aloittanut opiskelut parissakin paikassa,mutta ei kokenut niitä omikseen,mikä ei sitten innostanut lainkaan. Varasi sitten ajan työkkärin ammatinvalintapsykologille, joka osasi asiansa todella hyivn, vaikka kemiatkaan eivät oikein kohdanneet. Auttoi nuorta ihmistä ymmärtämään omat vahvuutensa ja osoitti, että on olemassa sellasia aloja,missä juuri hänen vahvuutensa ovat tarpeellisia ja mistä nuorella ei ollut hajuakaan:)

Vähän samankaltaien juttu kuin sinun kohdallasi:)

Tästä on aikaa kymmenisen vuotta, ko.henkilö päätyi opiskelemaan ammatinvalintapsykologin esille nostamaa alaa ja työllistyi jo ennen koulun päättymistä. On tyytyväinen työnsä sisältöön ja saa kokea olevansa hyvä ja arvostettu.

Aivan ihana lopputulema.

Vierailija
466/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-palvelujen pitäisi järjestää niitä töitä, ja lopettaa kaikki muu lässytys.

TE-virkailija antaisi jonkun listan ammattitaitooni sopivista rekrytoivista työnantajista ja sanoisi että soita noi läpi. Tai tosiaan antaa suoraan työpaikka tai edes kutsu haastatteluun. Kaikki työllistymissuunnitelmien väsäämiset on aivan turhaa byrokratiaa!

Vierailija
467/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette nyt ymmärrä sellaista, että teitä jotka ette helposti työllisty ei haluta auttaa löytämään sellaista työtä mitä itse haluatte. Niihin hommiin haluaa muutkin ja siten niihin löytyy ja pääsee toisenlaiset ihmiset ilman tukeakin. Teidän halutaan menevän niihin töihin, jotka ei muille kelpaa.

Vierailija
468/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tietää, mitkä yritykset haluavat palkata miel kokoaikayöhön yli 60v monipuolisen työkokemuksen omaavan asiakaspalveuissa  työskennelleen naisen. Ei ole kehäraakki, mut ei kaunotarkaan. "Kyllä niitä on" ei ole vastaus, jota odotan. Kuulen jatkuvasti tämän ikäisten irtisanomisista.

Vierailija
469/668 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tietää, mitkä yritykset haluavat palkata miel kokoaikayöhön yli 60v monipuolisen työkokemuksen omaavan asiakaspalveuissa  työskennelleen naisen. Ei ole kehäraakki, mut ei kaunotarkaan. "Kyllä niitä on" ei ole vastaus, jota odotan. Kuulen jatkuvasti tämän ikäisten irtisanomisista.

Varmaan kevyet siivouskohteet ja puhelinmyynti ainakin ottaisivat sinut mielellään.

Vierailija
470/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille uusille asiakkaille pitäisi tarjota työkyvyn selvitys ihan ensimmäiseksi. Sen perusteella vasta suunnitelma ja mahdolliset tukitoimet. Työttömien seassa on iso määrä työkyvyttömiä, joihin menee turhaan resursseja.

Minuun menee silti, vaikka olen työkyvytön. Viidestoistavuosi jo menossa etten ole hetkeäkään tehnyt töitä. Kuitenkin työtön työnhakija, kun ei eläkettä tullut. Toimeentulotuelle olisivat laittaneet, mutta asun omistusrivarissa(josta velkaa) joten en saisi sitä niin työttömänä sitten. Jos tuki loppuu niin loppuu elämäkin.

Vierailija
471/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämän kehäraakeille eli 60 vuotta täyttäneille realistista, yksilöllistä neuvottelua järkevistä vaihtoehdoista työelämässä tai voisiko omia taitojaan hyödyntää vapaaehtoistyössä. Aktivointi tavalla tai toisella olisi silloin onnistuneempaa, koska työllistymisen tapoja on niin monia ja miksi samaa työllistämisen formaattia ei pitäisi käyttää nuoren ja vanhan kohdalla. 

Minä tekisin mielelläni työtä nimenomaan konsultoimalla nuoria hakemaan töitä, vnkkaamaan keinoja antaa hyvä vaikutelma työhaastattelussa, käymään läpi CV:t ja ottamaan jokaisen nuoren yksilöllisyyden huomioon. Jos sen tekisi vapaaehtoisena TE-toimiston tiloissa tietyn tuntimäärän viikossa se riittäisi myös korvauksen saamiseksi.

Juurikin näin! Olen itse 60+ työtön ja naurettavaa miten tämmöistä vanhaa kaakkia ruoskitaan vielä työnhakuun vaikka eläkkeeseen on enää 8 kk.

Tässä *oman alan töitä ei löydy*-mantrassa kiteytyy suurimmat työllistymisen ongelmat. Ihmiset makaavat kotona eläkeikään asti yhteiskunnan rahoilla ihmetellen miksi heille ei tarjoilla sen oman osaamis- ja mukavuusalueen työpaikkoja. Vain Suomessa työtön voi itse valita olla vaikka yksisarvisten laamojen kengittäjä, asua keskellä erämaata ja sillä verukkeella olla työllistymättä kun ei sopivaa ja mukavaa työtä löydy läheltä. 

Vierailija
472/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman joukkoliikenteen. Täällä suunnalla se huononee koko ajan.

Vierailija
473/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan TE-toimistoa, jossa on korkeintaan postiluukkupalvelu.

Vierailija
474/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko "julkisen työllistämisen tuki -toiminnon" voisi lakkauttaa näin säästyisi kunnilta pitkä penni. Työmarkkinatori ja yritysten rekry-/verkostoitumistapahtumat ovat ok ja riittävät hyvin tueksi niille, jotka oikeasti hakevat töitä.

Kaikki muu hömppä-, koulutus- ja väkisintyöllistämistoimenpiteet täysin turhia.

Vierailija
475/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-palveluja ei tarvita lainkaan.

Ei tarvittaisi kuin se netissä oleva systeemi, jonka kautta ilmoitetaan työhön/työttömyyteen liittyvät asiat. Jos ei sitten jotain tajua, voisi joku päivystää ja vastaanottaa sellaisia työttömiä nenätysten.

Potilaita hoitavat jo robotit. On se kyllä kumma, että työttömien kohdalla tarvitaan verkkosivun lisäksi edelleen joku työvoimavirkailijakin.

Vierailija
476/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaamisesta maksaminen ei motivoi ketään. Tuet vastikkeellisiksi ja tekemistä arkipäiviin klo 7-17 väliselle ajalle, se motivoisi tehokkaimmin. Yleishödyllistä tekemistä, roskien keräystä, töhryjen siivousta, vanhuksille seuranpitoa, vuodevaihteiden vaihtoa ja alapesuissa avustamista, jne. 

Sivistä sinä itseäsi ensi töiksesi. 

Työtä tekevälle ei makseta työttömyyskorvausta vaan palkkaa. Roskien keräys ym. mainitsemasi on TYÖTÄ.

Ja ne tuet ON JO vastikkeellisia. Niiden saamiseksi on haettava töitä tietty määrä kuukaudessa. SE on työttömän työnhakijan tehtävä.

Vierailija
477/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! Olen itse 60+ työtön ja naurettavaa miten tämmöistä vanhaa kaakkia ruoskitaan vielä työnhakuun vaikka eläkkeeseen on enää 8 kk.

Tämä! Yli 60-vuotias ei kuitenkaan millään tukitoimilla enää työllisty, mutta vertaiskonsultointi olisi mielekästä. Ja jos tuon konsultoinnin voisi vielä tehdä mieluiten etänä esim. Teamsissa, niin aina parempi. En mielelläni lähde TE-toimiston tiloihin tekemään, ja varmaan nuoretkin mieluummin osallistuisivat etänä. 

Vierailija
478/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun jos työkkäri tarjoaisi, siihen voisin tarttua. Itselleni ei ole ollut siihen koskaan varaa.

Vierailija
479/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitäisi osoittaa jokaiselle valmistumisen jälkeen työpaikka kohtuullisella palkalla. Jokaiselle kykyjensä mukaan. 

Vierailija
480/668 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tämä työtön peräkammaripoika-aloittaja  suoltamassa sontaa. 

On koko päivä koneella ja hihittelee itsekseen kun jotkut ottaa aloituksen asiallisesti ja vastaa siihen.

Päivän päätteeksi itkee itsensä uneen.