Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä paistinpannu?

Vierailija
08.12.2022 |

Ehdottakaa jotain hyvää paistinpannua, mielellään teflon, keraaminen tms. pintainen pannu?

Ärsyttää, taas on tullut yksi pannu tiensä päähän. Olemme kokeilleet vaikka mitä Iittalan ja Fiskarsin pannuja yms, mutta mikään ei tunnu kestävän. Tuleeko tämä vain hyväksyä?

Kommentit (616)

Vierailija
1/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helekuttia te oikein niille pannuillene teette kun ne vuoden tai kahden jälkeen on kaatiskamaa? Mä en muista milloin mä olisin viimeksi saanut pannun joka olisi hajonnut. Ei ole mun pannuissa naarmuakaan ja on joka päivä käytössä.

Vierailija
2/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitusta varten tarvitset pannua. Aiotko kokata vai paistaa munia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta, niin löydät vaikka mitä hyviä pannuja:

https://yleiskone.com/paras-paistinpannu/

Löytyy hyvää tietoa, voin suositella.

Vierailija
4/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on lastan toisessa päässä. Meillä kestää ikean halpispannutkin naarmuttomana vuosia.

Vierailija
5/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on lastan toisessa päässä. Meillä kestää ikean halpispannutkin naarmuttomana vuosia.

Ikean halpispannut on pelkkä meemi, tehty jossain kiinassa ja on muka niin vastuullisia. En ihmettelisi jos noista kertyisi jotain raskasmetalleja ruuansulatukseen.

Vierailija
6/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään ne sulla sitten kestää? Käytät puisia tai silikonilastoja, peset käsin etkä ylikuumenna niin kyllä kunnollinen teflon kestää vuosia. Itse olen todennut Tefalin hyväksi.

Vierailija
7/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta pannua polttanut rikki, jopa Hackmannin kovanaaman aikoinaan.

Sitten siirryin vuosiksi valurautapannuun mutta se ei sovi aloittelijoille, vaikea kapistus!

Jokatapauksessa, laitatte liian kovalle lämmölle pannun, se kuumuu liikaa ja "palaa", en tiedä termejä.

Laittakaa postia noille paistinpannufirmoille ja kysykää vinkkiä.

Mulla on nyt toisena pannuna sveitsiäinen pannu ja aina jo alunperin EN laita "kuutoselle" vaan käytän "nelosta" . Nyt se on pysynyt jo vuoden hyvänä.

Vierailija
8/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ihme kyselijöitä täällä vauva-palstalla pyörii

Vierailija
9/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean halpispannut on pelkkä meemi, tehty jossain kiinassa ja on muka niin vastuullisia. En ihmettelisi jos noista kertyisi jotain raskasmetalleja ruuansulatukseen.

Saathan sitä uskoa vaikka keijuihin, jos haluat. Pinnoitettujen paistinpannujen käyttö tuntuu kuitenkin olevan monelle ylivoimaista.

Vierailija
10/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green Pan Barcelona tietysti, moninkertainen testivoittaja. Kestänyt omassa käytössä jo vuosikaudet.

Vierailija
11/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata joko valurautaa tai hiiliterästä oleva. Käyttöönotto voi olla vaivalloista, mutta kun pinta on valmis, niin pannu kestää lapsenlapsille.

Vierailija
12/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata joko valurautaa tai hiiliterästä oleva. Käyttöönotto voi olla vaivalloista, mutta kun pinta on valmis, niin pannu kestää lapsenlapsille.

Itse en käytä valurautaa, koska kun sillä paistaa esim kalaa niin sitten seuraavat pihvit on kalanhajuisia ja en halua syödä niitä.

Vierailija
13/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Prisman "halpispannuja" House, pikkupannu ja iso, missä on sellainen mehiläiskennokuvioitu sisäpohja., mulla olleet kestäviä. Puu- tai silikonilasta käytössä, huuhtelen heti käytön jälkeen.

Mulla on myös Opan kasari ollut varmaan kohta 20v, hyvänä sekin pysynyt kun ei pahoinpitele, ehkä se on vaan käytöstä/käyttäjästä kiinni? 

Vierailija
14/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannut on loistavia, mutta vaatii kaasuhellan. Teflonpannujen omistajien suurin virhe on laittaa levy kovimmalle lämmölle, pinnoite on muutaman kuukauden jälkeen pilalla.

Vierailija
15/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pannussa ei ole keskellä reikää

Vierailija
16/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on hyvää tietoa. Miten tehdään teräspannu, joka kestää vain 250 astetta lämpöä?

Pinnoitettua käyttäville suosittelen mitä tahansa paikallisen halpakaupan Tefalia tai vastaavaa perustason tarjouspannua. Pihvejä ym. paistaville hiiliteräspannu, esimerkiksi se iänikuinen DeBuyer. Anemiaan taipuvaisille valurautainen.

Vierailija
17/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä valurautaa, koska kun sillä paistaa esim kalaa niin sitten seuraavat pihvit on kalanhajuisia ja en halua syödä niitä.

Helpointa olla paistamatta kalaa lainkaan

Vierailija
18/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on hyvää tietoa. Miten tehdään teräspannu, joka kestää vain 250 astetta lämpöä?

Pinnoitettua käyttäville suosittelen mitä tahansa paikallisen halpakaupan Tefalia tai vastaavaa perustason tarjouspannua. Pihvejä ym. paistaville hiiliteräspannu, esimerkiksi se iänikuinen DeBuyer. Anemiaan taipuvaisille valurautainen.

Ei nuo modernit teräspannut kestä mitään ne on suunniteltu induktioliesille. Eli luultavasti pohjakerros on valmistettu jostain magneettisesta metallista joka ei kestä kuumuutta (alumiini tms?)

Vierailija
19/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta pannua polttanut rikki, jopa Hackmannin kovanaaman aikoinaan.

Sitten siirryin vuosiksi valurautapannuun mutta se ei sovi aloittelijoille, vaikea kapistus!

Jokatapauksessa, laitatte liian kovalle lämmölle pannun, se kuumuu liikaa ja "palaa", en tiedä termejä.

Laittakaa postia noille paistinpannufirmoille ja kysykää vinkkiä.

Mulla on nyt toisena pannuna sveitsiäinen pannu ja aina jo alunperin EN laita "kuutoselle" vaan käytän "nelosta" . Nyt se on pysynyt jo vuoden hyvänä.

Minä kuumennan kaikki teflonpannutkin kuutosella, mutta pienennän lämmön heti kuumentumisen jälkeen. Yhdenkään pannun pinta ei ole tuosta kärsinyt. Pannuja on pitänyt vaihtaa vain sen takia, kun muut perheenjäsenet saattavat ronkkia ruokaa haarukallakin eli naarmuttuvat. Sulla täytyy olla tolkuttomasti rahaa sähkölaskuihin, kun on varaa pitää hellaa päällä pitkiä aikoja turhan takia,

Vierailija
20/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mulla on ikean halpispannu ollut nyt 10 vuotta käytössä ja vielä on täysin käyttökelpoinen. Miten ihmeessä ihmiset saa pannut hajoamaan? Mitä oikein teette niillä?