Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä paistinpannu?

Vierailija
08.12.2022 |

Ehdottakaa jotain hyvää paistinpannua, mielellään teflon, keraaminen tms. pintainen pannu?

Ärsyttää, taas on tullut yksi pannu tiensä päähän. Olemme kokeilleet vaikka mitä Iittalan ja Fiskarsin pannuja yms, mutta mikään ei tunnu kestävän. Tuleeko tämä vain hyväksyä?

Kommentit (616)

Vierailija
81/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Green Pan Barcelona tietysti, moninkertainen testivoittaja. Kestänyt omassa käytössä jo vuosikaudet.

Green pan, suomalainen valmistaja myös hyvä. Vähän kallis mutta ruskistaa pihvin kuten valurauta ja tekee kaiken oikein. Voi pestä astarissa.

Vierailija
82/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo modernit teräspannut kestä mitään ne on suunniteltu induktioliesille. Eli luultavasti pohjakerros on valmistettu jostain magneettisesta metallista joka ei kestä kuumuutta (alumiini tms?)

Nyt on asiantuntija paikalla. Magneettinen alumiini? Ei ne induktioliedet magneettisuudella toimi.

Vaan millä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin paistinpannun joka kestää vettä, koska paistan hitaasti ja joudun lisäämään vettä välillä. Ikean pannu kuumeni kahvasta, meni metallinkeräykseen, se ei ollut teflon - oli kokeilu.

Eli keität paistinpannulla?

Vierailija
84/616 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä:

https://royalvankempenenbegeer.com/en-int/collection/detail/frypan-3

3 eri kokoista paistinpannua, wok, ja työvälineitä.

On vaan olleet niin vähän aikaa käytössä, ettei kestämisestä voi vielä mitään sanoa, mutta ei ole ainakaan teflonia. Taitaa olla mun ensimmäiset keraamisella pinnoitteella.

Nätisti paistuu eikä tartu. Kivan näköiset.

Vierailija
85/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata joko valurautaa tai hiiliterästä oleva. Käyttöönotto voi olla vaivalloista, mutta kun pinta on valmis, niin pannu kestää lapsenlapsille.

Itse en käytä valurautaa, koska kun sillä paistaa esim kalaa niin sitten seuraavat pihvit on kalanhajuisia ja en halua syödä niitä.

Älä paista kalaa

Vierailija
86/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflon pannut on homoille

Vierailija
87/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin paistinpannun joka kestää vettä, koska paistan hitaasti ja joudun lisäämään vettä välillä. Ikean pannu kuumeni kahvasta, meni metallinkeräykseen, se ei ollut teflon - oli kokeilu.

Eli keität paistinpannulla?

Keitän leivinuunissa

Vierailija
88/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilfa

Vierailija
89/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannu? Mikä panu

Vierailija
90/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannu

Vierailija
91/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia käytät Teflon pannuja? Itse olen käyttänyt omaa teräs-kupari pannua yli 10 vuotta ja edelleen on ihan täydellinen. Lisäksi minulla on valurautapannu esim. lihan paistoon. Tefloniin en koske eikä sillä saa edes kunnon ruokaa valmistettua muutenkaan.

Vierailija
92/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia käytät Teflon pannuja? Itse olen käyttänyt omaa teräs-kupari pannua yli 10 vuotta ja edelleen on ihan täydellinen. Lisäksi minulla on valurautapannu esim. lihan paistoon. Tefloniin en koske eikä sillä saa edes kunnon ruokaa valmistettua muutenkaan.

Teflon pannut ovat usein kaappihomon merkki vaikka monet eivät sitä kuitenkaan myönnä.

Vierailija
93/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olis WMF Durado? Halvempi kuin tuon linkin voittaja ja kestää lämpöä 400 asteeseen asti.

Mulla on joku vanhempi WMF:n paistinpannu ja olen ollut siihen tyytyväinen teflon-pannujen jälkeen.

Ei valmisteta enää Saksassa eli laatu on heikentynyt huomattavasti.

Vierailija
94/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

green pan

Vierailija
95/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen muutama vuosi sitten ostaneeni jonkun halvan teflonpannun ja pari kolme olen dyykannut metalliroskiksesta, kun ovat olleet silminnähden ehjiä. Puuhellalla kestää vääntymättömänä yhtä hyvin halvat kuin kalliimmatkin pannut.  Siis huonosti kokemukseni mukaan. Ruskeakastike ruskistuu huonosti teflonilla, mutta onko silläkään nyt sitten niin noponnuukaa.  Jonain päivänä otan taas vanhan valurautapannuni käyttöön kun näistä nykyisistä aika jättää. Jos ei aiemmin minusta. 

Vierailija
96/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskars pan

Vierailija
97/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only gay people use teflon pans.

98/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä valurautaa, koska kun sillä paistaa esim kalaa niin sitten seuraavat pihvit on kalanhajuisia ja en halua syödä niitä.

Itselläni on viisi valurautapannua juurikin eri käyttöjä varten.

Vierailija
99/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Only gay people use teflon pans.

Yes

Vierailija
100/616 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin syksyllä Odin- merkkisen pannun, sen sisäosa prässättyä rautaa, pannussa samoja ominaisuuksia kuin valurautapannussa, mutta pinnoitettu, parempi pihvipannu kuin esim. Tefal.  Olen tykännyt pannusta, mutta kestävyyteen tosiaan vaikuttaa käyttö ja pesu.

soldiers odin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä