Oletko "Ei minua vaan haittaa"-ihminen, eli sinua ei haittaa tai yllätä ikinä mikään. Mikä juttu siinä oikein on takana?
Kommentit (52)
Mitäpä hyötyä harmistumisesta olisi?
Antaisitko jonkin esimerkin tällaisesta? On hieman vaikea saada kiinni aloituksesta.
Tarkoitatko, että jotakuta ei ikinä haittaa, jos toiset loukkaavat häntä tms?
Ihan turhaa on stressata asioista, joille ei mitään voi.
Itselläni ainakin on ollut elämässä suurempia vaikeuksia, joista olen selvinnyt, joten en jaksa draamailla pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko jonkin esimerkin tällaisesta? On hieman vaikea saada kiinni aloituksesta.
Voi olla ihan mitä vain. Yläkerran naapurin meluaminen, junanvaunussa häiriköivä nisti, kohoavat ruoan hinnat jne. Ei minua vaan häiritse-ihminen jaksaa aina korostaa ettei nämä asiat häiritse heitä lainkaan ja suorastaan ärsyyntyy jos ne häiritsee muita.
ap
Siis millaisia tapauksia näillä ihmisillä on, jotka eivät haittaa? Tällaisiako:
- Ilmaston lämpeneminen tuhoaa pian elinympäristömme.
- Ei minua vain haittaa!
- Katso, naapuri on kaatanut meidän omenapuun!
- Ei minua vain haittaa!
- Ohoh! Ruoan hinta on kolminkertaistunut.
- Ei minua vain haittaa!
Keskityn vain asioihin, joihin voin vaikuttaa.
No riippuu siitä mikä ei haittaa. On seikkoja joilla ei ole niin suurta merkitystä, että jaksaisi haittaantua tai harmistua. Ikinä ilmaisu on tosin suuresti liioiteltu. Kyllä toisinaan haittaa, mutta silloin useimmiten on kyseessä tilanne, jossa päättelen ettei toista kiinnosta huomioida siinä määrin, että harmistuminen vaikuttaisi toimintaan.
Kyvyttömyys käsitellä pettymyksen, pelon, uhan tai sellaisen tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan mitä vain. Yläkerran naapurin meluaminen, junanvaunussa häiriköivä nisti, kohoavat ruoan hinnat jne. Ei minua vaan häiritse-ihminen jaksaa aina korostaa ettei nämä asiat häiritse heitä lainkaan ja suorastaan ärsyyntyy jos ne häiritsee muita.
ap
Merkillistä! En ole varmaan koskaan tavannut tuota ihmistyyppiä. Onko näitä paljonkin?
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisia tapauksia näillä ihmisillä on, jotka eivät haittaa? Tällaisiako:
- Ilmaston lämpeneminen tuhoaa pian elinympäristömme.
- Ei minua vain haittaa!- Katso, naapuri on kaatanut meidän omenapuun!
- Ei minua vain haittaa!- Ohoh! Ruoan hinta on kolminkertaistunut.
- Ei minua vain haittaa!
😆
Riippuu ihan asiasta. Joku asia voi haitata paljonkin. Mutta usein asiat mitkä muita haittaa ei haittaa minua. Toinen asia on se miten siihen suhtautuu, kun haittaa. Huutaminen ja hysteerisyys ei ole tapani. Ratkaisun löytäminen on. Ja tosiaan, olen nähnyt ja kokenut aika paljon isompia asioita, joten normaalikokoisten asioiden voi antaa olla ilman vauhkoontumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oksymoroni. Jos minua haittaa muiden ärsyyntyminen, niin enhän silloin ole ihminen, jota ei haittaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Merkillistä! En ole varmaan koskaan tavannut tuota ihmistyyppiä. Onko näitä paljonkin?
On jonkin verran ainakin omassa lähipiirissä. Tietävät yleensä kaikesta kaiken ja ovat ikäänkuin aina toisten yläpuolella, koska heitä ei ikinä yllätä tai haittaa mikään.
Nähtävästi heitä haittaa vain se, että joku asia haittaa muita. Siitä voivat vetää jonkinlaiset raivaritkin, että älkää nyt aina jaksako ja mitä se teitä haittaa kun ei haittaa häntäkään.
Vastaaja #7 kuvasi hyvin juuri tätä tyyppiä.
ap
Mä olen kokenut niin pahoja ja ikäviä asioita ja tunteita ja olen kohdannut ja käsitellyt ne asiat. Jotkut pienet vastoinkäymiset ei oikeasti herätä mussa yhtään mitään. Siis viisari ei värähdä. Mulle käy yleensä kaikki, mutta jos joku juttu ei käykään niin vetäydyn ilman että teen asiasta mitään numeroa. Koska ei tarvitse.
No joku alapeukkuhyökkäys av:llä ei haittaa, en edes huomaa sitä kun jotkut muut taas puolestaan tekevät katkeria alotuksia saamistaan alapeukuista. Oikeassa elämässä taas toki on asioita, jotka haittaavat. Netti on netti, ei siitä kannata itseensä ottaa.
Olen tyyni ihminen. En hermostu juuri mistään, enkä varsinkaan sellaisesta mille en voi mitään. Mitä hyödyttää ärsyyntyä jonossa tai suuttua metelistä junassa? Sen kun keskittyy omiin asioihinsa ja antaa ajan kulua. Kohta se koko tilanne on jo mennyttä aikaa.
Pessimisti ei pety, eikä usein edes ylläty kun kun asiat eivät mene niin kuin Strömsössä.
Mitäpä sitä turhia murehtimaan.